2020-11-10, 12:18
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Beror väl helt på vilken bedömning man själv bildar sig av argumenten och bevisen som läggs fram, är inte det helt självklart?

Se, fler konservativa än vänsterblivna har någonting som kallas för förmåga att tänka självständigt så jag förstår att det nog verkar utomjordiskt för vissa.

Men kommer det upp vad jag anser vara klara och tydliga bevis och man ändå ger Biden segern så kommer jag ju tycka att det var illa och vice versa hade jag tyckt det var illegitimt ifall det verkade vara tramsbevisning och Trump fick vinna ändå.

Det medan vänsterblivna är auktoritetstrogna NPC-mongon, som tror att något måste vara sant eftersom att en viss auktoritet eller instutition eller media hävdar någonting. Jag menar, bara för att OJ Simpson blev frikänd i Los Angeles SC så betyder det inte att jag nödvändigtvis tror han var oskyldig, alls faktiskt. Tror tvärtom att han var jävligt skyldig.

Det här är en fundamental skillnad mellan högern och vänstern som bara förlitar sig på klimatforskare och en autistisk 16-åring bara för att media målar upp klimatkris som den populäraste åsikten man bör ha eller att man bör vara för låga straff på brott eftersom någon Jerzy på BRÅ har sagt så, inte därför att man faktiskt har bildat sig den uppfattningen själv.

Exakt. Och det är något man lärt sig genom av att ha en kritisk lins på sig genom åren. Då söker man fakta vid varningsklockans ljud.
Det är nog svårt att börja nu, men det är definitivt ett tillfälle för många att ifrågasätta etablissemanget och framförallt median som kontrollerar narrativet.

Detta blir mer och mer uppenbart. Vilket troligtvis ökar polariseringen mellan insatta och oinsatta, fria tänkare och hjärntvättade.

Ilskan från vänstra sidan är extrem och baserad på medias framhävning av högra sidan. Endast på grund av hjärntvättning och brist på kunskap. Tråkigt och respektlöst.
2020-11-10, 12:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag håller med här, men jag tycker att det är lite kul när sådana argument kommer från Trumps team med tanke på hur han t.ex. kämpar i domstolar för att dölja sina skattedeklarationer
Trump är också en fifflare till viss del, det är jag övertygad om. Han är affärsman.

Vi får se vad som händer nu. Jag är inte säker på att vittnesmål om valfusk etc. håller. Trump och Giuliani et.al. måste presentera punkter i form av systematiska felaktigheter i hanteringen av t.ex. poströster och inte minst data. Sådant skulle kunna fälla avgörandet i flera stater där det är ruggigt tajt. 15 000 skiljer i Arizona. 45 000 i Pennsylvania. 20 000 i Wisconsin. Och i Georgia har de ställt upp på kontrollräkning, vilket är fair play.
2020-11-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jo, men påverkan och påtryckningar är ju ett regelmässigt fenomen där inte minst USA, EU och Sverige ägnar sig åt detta och sannolikt även Ryssland. Valfusk är något annat.
Jo jag håller ju med om det.

Valfusk i strikt mening skedde varken 2016 eller i år. Demokraterna har aldrig påstått att Ryssland på nåt sätt lyckades bedriva valfusk.

Däremot hade de trevliga sammanträden på Trump Hotel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
trots att det inte finns bevis, min fråga är väl egentligen: vad ska krävas för att ni ska acceptera att Trump förlorade regelrätt, det finns som sagt inga konkreta bevis än och om domstolar fastställer att bevisen inte duger så bör det räcka för att man ska acceptera verkligheten

Vi kan väl ställa samma fråga till dig då? Exakt vad hade varit bevis enligt dig, exempel?

Personligen har jag redan accepterat förlusten och faktiskt redan gratulerat Biden-anhängare i tråden här, men jag tvivlar inte på att det kan ha begåtts fusk i valet det minsta. Man behöver ju bara se till historien för att veta att vänstertyper inte drar sig för lite fulspel och särskilt vad gäller att rigga val, Kennedy VS. Nixon är ju ett fall som de flesta amerikaner är överens om var riggat. En journalist fann ju redan då en stor grupp döda människor i Chicago som hade röstat enbart på Kennedy. Nixon valde dock att inte ifrågasätta resultatet eftersom att han trodde det skulle vara dåligt för Amerikas moral och utått sett.

Jag har bara kortfattat hört Giulianis beskrivning av valfusket (som finns på hans YT-kanal) och det låter riktigt illa, så jag behöver höra mer av det för att känna mig säker i frågan.

Och med tanke på Russia Gate och 320 miljoner för den utredningen och 4 års prat, Ukraina och att Demokraterna tog fram någon jävla kärring från 30 år tillbaka som kommer med våldtäktsanklagelser precis innan han ska få sitt livs toppjobb och hånade och förlöjligade Barrett och förstört städer med upplopp och betett sig som bortskämda snorungar med offerkoftan, så ska de naturligtvis hålla käften nu.

Att efter så pass mycket trams under fyra år sedan kunna ha mage att ens ifrågasätta att man bara vill göra en undersökning kring ev. valfusk tyder på vad vänstern består av för omoraliska typer.
Medlem
subcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det där är inte riktigt helt korrekt, om man ska hårddra det. Om vi skiter i att det var ett dåligt urval 50 av 14000, varför ens försöka? - så har Fleccas publicerat en lista på sin Twitter (har länkat den här tidigare i tråden) där han bemöter den där artikel och lägger fram 10 000 bekräftade gentemot MVIC och Social Security Death Index. Är det ett clerical error? Vi kan ju hoppas men då kvarstår frågan vem som skickar in balloten och har alltså fått en extra röstsedel.

@Fleccas vevar, vi får se vad det landar i. Det är fortfarande ett påstående från en källa vars opartiskhet vi starkt kan ifrågasätta, hoppas att någon med resurser går igenom hans lista och kontrollerar den.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Resultatet är ju totalt oförändrat i Wisconsin din pajas.

Gateway pundit är en högerextrem blaska.

Jag ger dig senaste nyheterna, såklart hänger inte alla nätverk med, självklart inte de judeinfiltrerade som redan utnämnt Joe Biden som kommer dra ut på detta in i det sista för att inte göra sig själva till åtlöje. Men det är bara en tidsfråga innan detta ändras även hos dem.

Håll dig ifrån fake-news(MSM) så slipper du se ut som en vänsterbliven(retard)
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Visst. Allt som talar emot är bara opålitlig och konspiratoriskt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Gateway_Pundit

Men nu är väl wikipedia också vänstervridet liksom allt annat som påtalar den låga standard som The gatewaypundit håller.

Wikipedias grundare har ju gått ut och sagt att vänstern kapat wikipedia, framför allt vissa områden som politik, vetenskap, historia osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det har han inte sagt. Han säger att fusk ska utredas rent allmänt vilket alla håller med om.

Det förutsätter att det finns något att utreda vilket varken Barr eller McConnell påstår
.

Hade det inte varit anmärkningsvärt om de gick ut med personliga åsikter eller förutfattade meningar i det här skedet?
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Är det samma "glitch" som du hade i dina dataanalyser över vem som skulle vinna presidentvalet och utvalda delstater, som slog så fel.

Kom igen nu Nixter, låt oss veta, varför var det större träffsäkerhet, om man hade singlat krona och Klave om valresultatet, ån i denna analyser?

Gå nu från ord till handling, för fram till att du givit en förklaring till din enorma felmarginal i valet, så har du inte heller någon trovärdighet i det övriga du skriver.

Fram med anledningen!

Ja, detta blir bara vansinnigare och vansinnigare. Tyvärr hoppar en del svaga individer på detta och tror på det. Vi ser ett försök att rasera USA's demokrati, på allvar, i realtid.

Otäckt.

Den där "Jim Hoft" verkar vara en riktig rättshaverist. Var det inte han som låg bakom "något stort avslöjande" kring "laptop from hell" som sen inte blev något alls?
2020-11-10, 12:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Glitcharna kan snart ge Trump ledning, då skulle vi se ett parti vända på en fem-öring.
Det går säkert att finna dåliga sedlar som lagts på Trump.

Oavsett så får vi nu se två arméer av advokater som slås utav bara helvetet i domstolar.
Demokraterna har god tillgång på advokater.
Det kan bli århundradets juridiska fajt. Det är så uppiggande med allt drama i amerikansk politik.
2020-11-10, 12:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det därför de tusentals röster som helt plötsligt dök upp bara hade presidentvalet ikryssat?

Det skulle väl kunna vara en plausibel förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Här är de 12 olika steg i processen.

https://www.newsweek.com/how-trump-could-lose-election-still-remain-president-opinion-1513975

Tack.
2020-11-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jag ger dig senaste nyheterna, såklart hänger inte alla nätverk med, självklart inte de judeinfiltrerade som redan utnämnt Joe Biden som kommer dra ut på detta in i det sista för att inte göra sig själva till åtlöje. Men det är bara en tidsfråga innan detta ändras även hos dem.

Håll dig ifrån fake-news(MSM) så slipper du se ut som en vänsterbliven(retard)
Den officiella källan är ju Wisconsins valkommission. Deras siffror är oförändrade. Du sväljer en högerblaskas skit med hull och hår och framstår som ett fån.
2020-11-10, 12:24
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcom
@Fleccas vevar, vi får se vad det landar i. Det är fortfarande ett påstående från en källa vars opartiskhet vi starkt kan ifrågasätta, hoppas att någon med resurser går igenom hans lista och kontrollerar den.
MmGox här på forumet har gått igenom den på 14000, den som Fleccas sitter på går ganska enkelt att verifiera och jag har gjort stickprov själv, enkelt då både MVIC och Social Security Death Index är offentliga uppgifter där du kan se ballot received.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Vi får se om domstol kikar på det senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in