2020-11-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har du länk till de olika stegen?

Och det har du täckning för? Att du vill att det bara ska vara så är inte täckning.

Statsminister efter statsminister, premiärminister efter premiärminister, president efter president, organisation efter organisation så sätter de sig själva i skiten.

Om/när Trump vinner så lär han ha full koll på vilka som är hans allierade de närmaste 4 åren och var det behöver rensas ut.

Det var någon som sa att fylla i hela blanketten så hinner de med 4 per minut medan kryssar man bara i presidentkandidaten så hinner man 24 per minut. Har man bråttom...

Här är de 12 olika steg i processen.

https://www.newsweek.com/how-trump-could-lose-election-still-remain-president-opinion-1513975
2020-11-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag är med. Det jag säger är att i detta fallet, så skulle det vara ganska lätt att undersöka saken. Man måste bara ha en rad kriterier för en rösts giltighet, och sedan inspicera några slumpade säckar för att estimera antalet olagliga röstar.

Sen tror jag mest att röstfuskande har förekommit på nivå av extrema aktivister. Likt hon som slog en 8-åringen på näsan för att han bar en MAGA-keps. Tror inte att demokraterna organiserar sånt här uppifrån ner liksom. Har ingen åsikt kring hurvida det kan ha påverkat valet eller inte. Men jag känner av nog extremism på båda sidor att jag vågar gissa på att det har förekommit en del småskalig fusk initierat av enkeltpersoner eller små kompisgäng.

När man från Demokraternas håll går ut med budskapet om att valet måste vinnas "With all means necessary" och framställer motsidan som Hitler så skapar man - sannolikt medvetet - en inställning om att även de döda måste rösta. Allt är tillåtet.
2020-11-10, 12:03
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Beror väl helt på vilken bedömning man själv bildar sig av argumenten och bevisen som läggs fram, är inte det helt självklart?

Se, fler konservativa än vänsterblivna har någonting som kallas för förmåga att tänka självständigt så jag förstår att det nog verkar utomjordiskt för vissa.

Men kommer det upp vad jag anser vara klara och tydliga bevis och man ändå ger Biden segern så kommer jag ju tycka att det var illa och vice versa hade jag tyckt det var illegitimt ifall det verkade vara tramsbevisning och Trump fick vinna ändå.

Det medan vänsterblivna är auktoritetstrogna NPC-mongon, som tror att något måste vara sant eftersom att en viss auktoritet eller instutition eller media hävdar någonting. Jag menar, bara för att OJ Simpson blev frikänd i Los Angeles SC så betyder det inte att jag nödvändigtvis tror han var oskyldig, alls faktiskt. Tror tvärtom att han var jävligt skyldig.

Det här är en fundamental skillnad mellan högern och vänstern som bara förlitar sig på klimatforskare och en autistisk 16-åring bara för att media målar upp det som den populäraste åsikten man bör ha eller att man bör vara för låga straff på brott eftersom någon Jerzy på BRÅ har sagt så, inte därför att man faktiskt har bildat sig den uppfattningen själv.

Tycker det är rätt mycket projicering här, det är ju högern som är NPCs som alla upprepar samma 3-4 saker hela tiden och just nu är ett gäng zombies som tror på valfusk trots att det inte finns bevis, min fråga är väl egentligen: vad ska krävas för att ni ska acceptera att Trump förlorade regelrätt, det finns som sagt inga konkreta bevis än och om domstolar fastställer att bevisen inte duger så bör det räcka för att man ska acceptera verkligheten
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
WISCONSIN nu också! 19500 röster hittade hittills som gått till Joe Biden när de skulle gått till TRUMP!

TRUMP tar Wisconsin!

Som vi misstänkt hela tiden så verkar det som SAMTLIGA swingstates egentligen vanns av Trump, men genom infiltration och omfattande röstfuske så gavs tillräckligt många röster istället till Biden.

Detta är HISTORISKT! Alla shills i tråden får äta upp sina idiotiska ord, som vanligt. Notera dessa användare vart kredibilitet numera är NOLL för all framtid!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-exclusive-system-glitch-also-uncovered-wisconsin-reversal-19032-votes-removes-lead-joe-bide n/

Alla shills i tråden får väl hänga med #BidenCrimeFamily och resten av de korrupta demokraterna in till Guantanamo Bays militärfängelse, som Trump har byggt ut för 5 miljarder kr (trots att de i princip har slutat fängsla "9/11"-terrorister nu). https://www.constructiondive.com/news/trump-plans-500m-spend-on-guantanamo-bay-construction/503110/

Den här sting-operationen med QFS Blockchain-märka valsedlar har givetvis planerats länge. Vissa typer ligger jäkligt risigt till just nu. Det roligaste av allt ska bli att få bevittna MSM inkl SVT:s utrikesreportrar bli röda i nyllet av skam för sitt falska utnämnande av Bidén som president elect.

Boom!
- Boom!
- - Boom!

Watch the water (marks)

Mer popcorn till folket!
Medlem
Kan någon sammanställa de starkaste bevisen via de neutralaste källorna? Svårt att visa nyfikna som inte vet något ang detta bäst material. Tack!
2020-11-10, 12:04
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Trump har pratat om det här hela året. Det har varit svart på vitt för alla som inte är förblindade av hat.

Så din tes är, att bara för att Trump i ett "helt år" innan varlet, har pratat om valfusk, så är detta ett bevis för att det förekom fusk under valet?

Detta är alltså det bevis, för valfusk som du vill proklamera för världen?

Ni blir inte smartare, över tid, ni stackars Trumpers & QAnnon-anhängare.
2020-11-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Kan du inte läsa vad du själv skriver? Eller skriver du saker utan att tänka?

Att gratulera någon till, som i detta fallet, en valvinst, har ju ingenting att göra med att avgöra vem som vunnit. Fört måste någon, så som Joe Biden vann Presidentvalet, ha vunnit något innan denna person kan gratuleras.

Ett annat aktuellt exempel är, om man gratulerar någon på Fars dag, så krävs det först att denne person blivit far.

Grattis till valsegern, Joe Biden!
Om en organisation av FN:s storlek går ut och säger att någon vunnit, genom att gratulera till segern, så är det ett tydligt ställningstagande! Ett tecken till alla andra att sluta upp bakom Biden, för vi anser att han har vunnit. Ett försök till manipulation således.
2020-11-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
SVT tycker uppenbarligen att det är så pass relevant med medias åsikt att de måste nämna den.
Vore ju synd om de rapporterade vad som faktiskt gäller.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Ja om de är "oskyldiga" så är detta beteende sannolikt det sämsta enligt PR-manualen, nu kommer alla/allt fler efterhand misstänka att det kanske inte gått rätt till.

Tillsätt en fullt transparent och objektiv valutredning och lös problemet. Utse en President därefter.
Jepp. Riktigt korkat att försöka påskynda processen i stället. "Vi hann vinna! Ha!"

Kan dock vara så att demokraterna känner att så mycket står på spel att de inte vågar riskera att saker uppdagas som de inte känner till, och som förändrar utgången av valet. Det är ju sjukt jämnt i flera viktiga stater.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ryssland påverkade valet ja. Delvis med propaganda, delvis genom att släppa Clintons hackade e-mails.

Att de skulle manipulerat valet i meningen att på något sätt trixa med valsedlarna eller på annat sätt påverka själva förfarandet vid rösträkningen har ingen påstått.

T o m lilla Sverige försöker ju påverka andra nationers val runtom i världen, och att ha en favroitkandidat eller utföra påverkanskampanjer är väl att se som naturligt inslag i en valprocess oavsett var. Däremot att mixtra med röster eller röstande, det är något helt annat - det är valfusk.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcom
För det första ligger bevisbördan på de som gör anklagandet, för de andra är CNN transparenta med sin metod och att urvalet är litet:

De gjorde ett urval av 50 namn på en lista över 14,000 namn, bland dem fann de inga felaktiga röster, se spoiler eller läs hela artikeln HÄR.

Det där är inte riktigt helt korrekt, om man ska hårddra det. Om vi skiter i att det var ett dåligt urval 50 av 14000, varför ens försöka? - så har Fleccas publicerat en lista på sin Twitter (har länkat den här tidigare i tråden) där han bemöter den där artikel och lägger fram 10 000 bekräftade gentemot MVIC och Social Security Death Index. Är det ett clerical error? Vi kan ju hoppas men då kvarstår frågan vem som skickar in balloten och har alltså fått en extra röstsedel.
2020-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Kan någon sammanställa de starkaste bevisen via de neutralaste källorna? Svårt att visa nyfikna som inte vet något ang detta bäst material. Tack!
Tja vi har ju denna pärla.

Man parkerar en van tydligt märkt Biden - Harris och börjar lasta av röstsedlar mitt på ljusa dagen.

https://www.wonkette.com/matt-schlapp-whistleblower-saw-nevada-democrats-in-the-van-making-votes-and-one-of-the-votes-looked- at-him

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in