Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Det är intressant att läsa ditt inlägg och jag får en viss förståelse för varför du uppskattar Trump trots hans mycket uppenbara personliga brister. Du ser honom som en nästan ensam fanbärare som slåss mot ett maktfullkomligt etablissemang som håller på att utplåna västerländsk frihet, västerländsk kultur och västerländsk befolkning för sin egen vinning. Det är i denna kontext som spekulationerna om omfattande valfusk uppstått.
Ja, innan Trump så trodde väldigt många inklusive mig själv att det aldrig fanns möjlighet att rösta sig ur det helvete tornade upp sig i horisonten. Att en kandidat som inte är cherry-pickad från Goldman Sachs, JP Morgan, CNN etc skulle kunna bli president fanns inte på kartan. Det hände, och det är det som är det spektakulära.
Jag trodde aldrig att Trump skulle bli någon räddare av västerlandet direkt, men visst fan var han en nagel i ögat på alla våra fiender, de som vill oss illa, och det var befriande och upplyftande att se.
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
För mig ter det sig dock mycket mer konstigt att inte Trump förlorade ännu fler röster. Han förefallar mig bara vara en bordus psykopat, en maktlysten demagog och en barnslig pajas.
Det är såklart narrativet som kablas ut etablissemangsmedia. Man klipper, klistrar, tar formuleringar ur sitt sammanhang och vips så är han en fullblodig fascistisk psykopat. Detta tror väldigt många på, framförallt yngre kvinnor som ser sig själva som godhetens förkämpar när de belackar den onda orangea mannen.
Visst har han sagt knepiga och konstiga saker ibland, men allt som oftast är det totalvinklat från vänstermedia.
Trumps drivkraft är möjligen att bli ihågkommen som en "hjälte". Och det är inget fel med det, hjälte blir man om man gör saker som är bra för folket på lång sikt.
Det är värre med de personer vars drivkraft enbart är att lyda.
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag kan hålla med dig att globaliseringen gått för fort, att den alltför stora migrationen och den närmast fundamentalistiska identitetspolitiken varit destruktiv för det västerländska samhällets sammanhållning. Jag kan dock inte tro att det varit en genomtänkt agenda. Man har säkert haft en ärlig avsikt att göra vår värld till en bättre plats för alla men sedan varit väldigt naiv och avsiktligt blundat för de negativa konsekvenserna. Till det kommer att vissa liberala opportunister velat göra karriär genom att tävla i politisk korrekthet. Dumhet, aningslöshet, opportunism och snäva åsiktskorridorer har gjort mycket skada i vårt samhälle. Jag kan i viss mån förstå att vissa tolkat dessa ödesdigra misstag som en planerad konspiration där man avsiktligt velat rasera vårt svenska samhälle. Men som sagt är jag tämligen säker att det inte är så.
Jag vet såklart inte vilken bakgrund du har och hur länge du varit insatt i dessa frågor, men det finns en tydlig röd linje väldigt länge där ett visst klientel systematiskt förvränger, ljuger och baktalar vår historia, vår kultur, vårt folk, vilket tillsammans med tydliga politiska mål förvandlar våra nationer till det sämre. Det har absolut inte varit avsikten från detta klientel att göra världen en bättre plats, förutom möjligen för dem själva. Det är en naiv och defaitistisk inställning, att människor med onda avsikter i själva verket är snälla.
Det är så oerhört inpräntat i vårt protestantiska lynne, vilket vissa personer har utnyttjat fullständigt skamlöst på värsta tänkbara sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag ser liksom du ett värde i att nationellt samlas kring gamla och nya traditioner, att vi bevarar och utvecklar vårt svenska språk och vår svenska kultur och att vi gemensamt försöker återskapa den tilltro, trygghet och sammanhållning som fanns i Sverige fram tills 1970-talet. Det kan vi dock göra oberoende utseende och bakgrund. Hudfärg och etniskt ursprung är helt irrelevant så länge människor är schyssta, hederliga och solidariska med svenska samhället. Jag har inga som helst problem om inte alla svenskar ser svenska ut. Civiliserade människor finns i alla världens länder.
Som jag påtalade tidigare, så kommer vita européer utgöra max ett par procent av världens befolkning om några decennier. Svenskar kommer utgöra ungefär en halv promille (!!!) av världens befolkning. Svenskar och Européer existerar idag, genetiskt definierbara. Dessa folk har befolkat förvaltat Europa i tusentals år, och utan att överdriva så har Européer i allt väsentligt varit ledande i all mänsklig utveckling de senaste 1000 åren. Nu håller vi på att suddas ut på bara några generationer och till vilken nytta?
Självklart finns det fantastiskt snälla, goda människor från alla bakgrunder och etniciteter - men varken Indien, Kina eller de afrikanska länderna löper några som helst risker att deras ursprungsbefolkningar tynar bort och ersätts med andra. Det gör däremot Västeuropa och USA.
Samhället och kulturen blir inte detsamma om länderna inte befolkas av de folk som faktiskt byggde samhällena och kulturen, du kan inte bara byta ut befolkningen och tro att kulturen ska förbli densamma.
Jag tror det är väldigt få som vill med våld "skicka ut" hederliga medborgare med icke-europeisk bakgrund. Detta är återigen ett narrativ som är uppbyggt av just de som vill oss illa. "Rösta inte på dem, för då kommer de bygga koncentrationsläger för alla icke-vita!". Det stämmer helt enkelt inte.
Däremot så är det väldigt viktigt att INFORMATIONEN släpps fri. Vilka är vi Européer? Var kommer vi ifrån? Varför bor det 200 miljoner människor med samma genetiska profil som oss på andra sidan Atlanten? Varför ser Sverige ut som det gör idag? Etc, etc.
Likadant med den geopolitiska agendan, vem styr? Till vilka intressen? Varför har vi skickat soldater till Afghanistan och Irak?
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Vi ska välkomna välutbildade människor som vill aktivt bidra till vårt samhälle och sätta stopp för kriminella och människor som avsiktligt försöker så split mellan oss, oavsett om det är islamister, feminister, antirasister eller rasister!
Varför vill "välutbildade människor" flytta till Sverige? Vad är deras motiv?