2020-11-10, 00:46
Medlem
ArschBergs avatar
Hur kan Pizza hut vara så populärt trots att pizzorna smakar piss? Gissar att många äter där bara på grund av att det är ett amerikanskt, bra marknadsfört varumärke.
Citera
2020-11-10, 00:50
Medlem
Custom_mades avatar
På pizzahut i England lyckades dom alltid att nått blev fel. Fick oftast maten gratis/reducerat pris.

Gör ni också så om något blir fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det här tycker jag är jäkligt intressant i och med att jag vet att det är sant. Pizza-Hut har lagt enormt mycket på varumärket och värderat det samtidigt som man i realiteten missat att t.ex Vapiano erbjuder samma "lyx" och betydligt bättre pizzor.

Jag kan inte begripa varför man inte vill framstå som snabbmatställe då det är det man framstår som om än ett långsamt snabbmatställe. Borde man inte satsa på snabba menyer till priser liknande McDonalds och därmed öka lönsamheten? Det går ju inte direkt bra för er just nu.

Smaken är som baken!

Skulle ta en pizzahut pizza framför vapianos fattiga pizzor vilken dag som helst. Tycker italiensk pizza suger dock. För mycket bröd oftast, för lite fyllning, torr-ost och typ sallad på. Nä fy fan.

Enda som duger på vapiano är typ spicy salami, extra salami(så jävla snåla på topping) MÄNGDER med chili och chiliolja.

Lustigt att du tar vapiano som exempel när dom konkursat....
Senast redigerad av Custom_made 2020-11-10 kl. 00:55.
Citera
2020-11-10, 00:51
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Vapiano har bredare utbud och tunna italienska pizzor i en och samma storlek. Inte jämförbart i mina ögon.

Pizzorna är definitivt goda, men måste jag välja äter jag på hutten helt klart!

Större utbud till samma pris och pizzor som uppenbart lockar fler då Vapiano lyckats sälja in sig som "lyxig" italiensk mat om än i snabbmatsklassen. Pizza Hut har varit verksamma i typ 30-år i Sverige och borde ha lärt sig marknaden, det har ju inte gått så bra de senaste åren och de lär snart försvinn helt.

Då undrar man såklart vad "fotfolket" tänker, de som till skillnad från ledningen inser att Pizza Hut inte är mer än ett McDonalds? Jag vet inte, men har för mig att Pizza Hut stängt en hel del "restauranger" de senaste tio åren och utvecklingen har knappast vänt. Eller ser de som jobbar på golvet som lite finare än McDonalds personal?
Citera
2020-11-10, 01:10
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!

Hur tillagar vi pizzorna?

Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.

Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.

Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.

Får vi äta på jobbet gratis?
Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.

Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.

Mvh,
Arvid
Vad är det för ingredienser i coleslaw:n? Tyckte den var väldigt söt sist och funderade på om det var socker i.
Citera
2020-11-10, 01:15
Medlem
Jag har ätit på Pizza hut 2 kanske 3 gånger. Men det var väldigt länge sedan och jag har inga planer på att någonsin sätta min fot där igen. Det är ett pretentiöst pizzahak med pizzor som inte är speciellt bra, som man säljer till grovt överpris. Vad man egentligen betalar för har jag aldrig förstått. Varken maten eller servicen rättfärdigar priset, även om själva stämningen i vissa restauranger kan vara rätt så okej ändå. Lägger mycket hellre samma peng på en bra måltid i en bra restaurang. Den här tråden har bara bekräftat att jag inte varit fel ute alla dessa år med att dissa Pizza hut.

Nåja.. en fråga till TS då...
Fryst gammalt kött... fryst prefab-deg.... Finns det ens någon färsk råvara i era pizzor eller är allt bara halvfabrikat på burk och liknande skräp?
Citera
2020-11-10, 01:16
Medlem
Citat:
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!

Hur tillagar vi pizzorna?

Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.

Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.

Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.

Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.

Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.

Mvh,
Arvid
Jag äter sällan på Pizza Hut och min avslut hos er vart när jag för andra gången vart extrem förkyld.

Jag har besökt två olika Pizza Hut och båda ställerna har jag blivit sjuk, skulle jag tro. Den andra Pizza Hut besökte jag två gånger och båda gångerna avrt jag återigen extremt dåligt förkyld. Jag tog mitt beslut att det var knas hos er hygien.

Nog pratat om hygien och förkylningar. För man kan givetvis inte vara hundra procent säker på om förkylningssjuka kom hos er.

Men er snålhet om att erbjuda en tjockdeg och väldigt lite tillbehör för varje slice får mig också en annan anledning att sluta som gäst hos er.

Varför denna snålhet. Det är otroligt lite tillbehör som ni ger och tjaa...Det är faktiskt lunchpengar som ni får. Så då är det faktiskt mer värt att besöka en annan restaurang helt enkelt.

Kan du besvara på frågan om snålheten?
Citera
2020-11-10, 05:06
Medlem
Lobbaaans avatar
Jag gissar på att pizza huts målsättning är och fortsätter vara att försöka skapa ett premiumsegment av pizza så som diverse kedjor har gjort med hamburgare. Har du någon idé om hur detta kan uppnås? Frysta importerade råvaror ligger på samma nivå som turkpizzorna.

När jag jobbade på hotell så hade vi en lite bättre hamburgare så som de flesta seriösa hotell har. Den kostade cirka 10-12kr i råvaror och gick ut på menyn för 185kr. Det måste vara något liknande för en mediumpizza hos er?

Är det kedjan som äger alla ställen eller är det franchising? I så fall hur många procent betalar franchiseägarna?
Citera
2020-11-10, 06:04
Bannlyst
Ät hur mycket du vill för si och så många kronor, är det fortfarande så? Har någon gäst fått dig att lyfta på ögonbrynen pga mängden mat?
Citera
2020-11-10, 06:56
Medlem
Tarrous avatar
Hur många kalorier per 100 gram innehåller pizzan, och har du gått upp i vikt sedan du började på Pizza Hut?
Citera
2020-11-10, 07:11
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:

Så 32 kronor dras av varje arbetsdag oavsett om man äter jobbmaten eller inte? Det kan bli tröttsamt att äta samma pizzor varje dag så jag tänker mig att det är många som tar med sig egen mat istället. Surt att behöva betala för maten då, men smart av företaget.
Citera
2020-11-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Så 32 kronor dras av varje arbetsdag oavsett om man äter jobbmaten eller inte? Det kan bli tröttsamt att äta samma pizzor varje dag så jag tänker mig att det är många som tar med sig egen mat istället. Surt att behöva betala för maten då, men smart av företaget.

Det är inte företaget som tar dessa pengar - det är skatteverket (och det står oftast i kollektivavtalet om detta avdrag)

På arbetsplatser där det finns tillgång till mat så måste i princip arbetsgivaren ta dessa pengar och betala in till skatteverket för att det anses som en förmån.

Om de inte vill göra detta måste de ha strikta regler om att maten absolut inte får ätas eller provsmakas, mat som blir över måste absolut slängas osv.
Senast redigerad av Kalmar2004 2020-11-10 kl. 07:33.
Citera
2020-11-10, 07:28
Medlem
Hur mycket får du ut efter skatt per månad inklusive OB? Har du funderat på att arbeta utomlands istället för Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in