2020-11-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ökar Biden?
Nej, Biden minskar stadigt. Frågan är om det kommer räcka hela vägen dock, men en omräkning kan vara inom räckhåll.
2020-11-10, 01:19
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Ja, detta är något annat. Trump kommer visa att han har blivit bestulen på en seger genom valfusk. Det kommer att eskalera för varje dag nu. Den här skandalen kommer att gå till historien.
Trump har varit under attack sedan Dag 1 och har förberett sig för den här attacken.
Där har vi iaf en sak som är helsäker.

Det vore konstigt om Trump bara kopplat av efter sin valvinst år 2016, och slutat bry sig om både vänsterns och hela etablissemanget enorma hat mot honom. Jag gissar att han tog stor lärdom från all smutskastning mot honom inför valet 2016, och att han därför varit 100% redo inför ett smutsigt val 2020. Jag skulle inte vänta mig något annat från en rutinerad affärsman och miljardär som Donald J. Trump.
2020-11-10, 01:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur ett professionellt reportage ser ut?

Man klipper inte mitt i, man tar om det hela om man nu prompt måste rätta till fel, att klippa så att det hela hoppar är inte bara fult utan även nybörjarfel

Så mao så är många reportage av stora medier rätt oprofessionella... tackar för klargörandet!
2020-11-10, 01:21
Medlem
Citat:
Det var även han som var inne på att Kalifornien och New York eventuellt skulle slå över till att bli röd, sedan rörande valfusk så har flera av påståendena redan kastats ut av domare då advokaterna själva har erkänt att saker inte är som de har påstått.

650000 valsedlar är utskickade till ”fel adress” , kanske är 1 miljon. Dessa kan användas..du behöver inget.i 17 delstater..id men ej foto i i 15. delstater. Det är ju en katastrof att an ens räknar delstater som Virginia, New York och Ohio som gjort det här.

Sedan är det solklara glitchar i viktiga stater. Man kan INTE lita på röstmaskiner med mjukvaran Dominion ( Hammer/Scorecard). Att Georgia bytte till Dominion 2019 innebar att de bytte från republikanskt till Demokraterna.
2020-11-10, 01:22
Medlem
Trump skrev precis att han har vunnit genom att enbart lagliga röster i Georgia skulle räknas.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1325956184613019648

Citat:
This is good news, it means I won!
2020-11-10, 01:22
Medlem
Citat:
Det har presenterats 0 bevis

Jag har försökt flera gånger här få svar på vad någon av Trump-kritikerna anser vara ett fullgott bevis och ge exempel på det men ingen har hittills bemödat sig med att svara.

Kanske du skulle kunna reda ut vad ett exempel på ett sådant är en gång för alla?
Det skulle hjälpa tråden att gå vidare då vi vet var ribban ligger. Just nu blir det mest tjafs om att ingenting är bevis utan att förklara vad det skulle vara.
2020-11-10, 01:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Med det som framkommit där vi har case från kust till kust är detta systematiskt, det du just nu funderar på är bara vilken NIVÅ av fusk som skett systematiskt.

Skillnad.
Det har inte framkommit några case i den här tråden, men har du något att visa så gör det.

Är det ett samordnat systematiskt röstfusk har nivån eller antalet ingen betydelse tycker jag.
Är det däremot enskilda händelser är det värre med 1000 fuskröstsedlar än två.
2020-11-10, 01:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
650000 valsedlar är utskickade till ”fel adress” , kanske är 1 miljon. Dessa kan användas..du behöver inget.i 17 delstater..id men ej foto i i 15. delstater. Det är ju en katastrof att an ens räknar delstater som Virginia, New York och Ohio som gjort det här.

Sedan är det solklara glitchar i viktiga stater. Man kan INTE lita på röstmaskiner med mjukvaran Dominion ( Hammer/Scorecard). Att Georgia bytte till Dominion 2019 innebar att de bytte från republikanskt till Demokraterna.

Det det finns problem med mjukvaran är alla eniga om speciellt då det visade sig i Georgia att Trump hade råkat fått 3000 fler röster än vad han skulle i ett County.
2020-11-10, 01:24
Medlem
Nixters avatar
Valuppdatering

1. Mitch McConnel-signalerar från senatsgolvet att valet är långt ifrån över.
Uppmuntrar Trump i rättsliga mål.
2. Avvisar begreppet att Biden är "President-Elect".
3. Hintar att Kongressen kommer att avvisa val av elektorer i "Ifrågasatta stater" tillbaka till US House.
4. Om ingen når 270 elektorer väljer "US House" Presidenten.
5. Varje "statlig delegation" tar emot "en röst" enligt artikel II, sek. 1, klausul 3 i konstitutionen.
6. Det finns 50 statsdelegationer: Republikanerna kontrollerar 26, Dems 22 och 2 är bundna.

...Trump, McConnell, McCarthy vet givetvis om detta (6).

Jag anser att hela Republikanska partiet idag har flyttat fram sina positioner i denna fråga då detta nu gäller mycket allvarliga anklagelser som kan handla om valfusk och vilka som ligger bakom detta.
2020-11-10, 01:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det det finns problem med mjukvaran är alla eniga om speciellt då det visade sig i Georgia att Trump hade råkat fått 3000 fler röster än vad han skulle i ett County.

Så 2 fel blir 1 rätt eller vad menar du med att alla är eniga om?
2020-11-10, 01:25
Medlem
Jirens avatar
Trump sparkade ju sin försvarsminister idag. Mark Esper. Det beror gissningsvis på att Trump är säker på valseger.

Givetvis vet vår president att BLM, Antifa och alla andra skrikdemokrater kommer förklara street-jihad när detta sker.

Under hösten vägrade Mark Esper att sätta in militären mot de våldsamma BLM-demonstrationerna och plundringarna under hösten. En sådan försvarsminister fungerar inte inför vad som komma skall.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-10 kl. 01:30.
2020-11-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Där har vi iaf en sak som är helsäker.

Det vore konstigt om Trump bara kopplat av efter sin valvinst år 2016, och slutat bry sig om både vänsterns och hela etablissemanget enorma hat mot honom. Jag gissar att han tog stor lärdom från all smutskastning mot honom inför valet 2016, och att han därför varit 100% redo inför ett smutsigt val 2020. Jag skulle inte vänta mig något annat från en rutinerad affärsman och miljardär som Donald J. Trump.

Han twittrade redan 22 juni om ett riggat val 2020. Allting går enligt plan för Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in