2020-11-09, 23:54
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Ett Amerikanskt bolag som plockar bort pommesen från kebabpizzan får du gärna utveckla. Tänker att ni har Kebabpizza på menyn och att strössla den med lite pommes vore väl att amerikanisera den?

Vidare kan ni ju inte jämföras med turkpizzorna, vad väljer du själv liksom? För min del turkpizzan alla ggr.
Var lite otydlig där, ber om ursäkt.
Att inför pommes i vår resturang har vi sedan länge varit många som önskat för att öka merförsäljningen.

Dessvärre tycker dom på huvudkontoret i Stockholm (som b.la. skapar menyn) att det hade givit oss en ”snabbmats-känsla” och inte en resturang. Därav erbjuder vi inte pommes i menyn.

Men håller med dig, visst hade det varit amerikanskt, men i mina ögon signalerar en kebabpizza med pommes på snarare en turkpizzeria, vilket jag också föredrar.
Citera
2020-11-09, 23:58
Bannlyst
Vad är det roligaste som en gäst gjort inne i restaurangen?
Citera
2020-11-10, 00:01
Medlem
EastAreaPapists avatar
Finns det några planer på att styra upp en veganmeny i Sverige?
Citera
2020-11-10, 00:02
Medlem
faktiskt när jag var 20 år.. åt jag på pizza hut.. blev jättedålig i magen! har inte varit sen på pizza hut säkert 20 år tillbaka
Citera
2020-11-10, 00:03
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Vad är det roligaste som en gäst gjort inne i restaurangen?
Hade en gång tre killar i 20-års åldern som var riktiga bänga på gräs, kände lukten bara av att dom kom in i restuarangen. När det var dags att betala notan så betalade en av killarna hela notan och skrev 4800kr som totalbelopp (notan låg på 480kr).

Såg när kvittot kom att han alltså dricksat mig 4320kr och frågade om han tryckte fel och vill ha en återbetalning. Han garvade som bara den tillsammans med dom två andra killarna och sa att han är för bäng för att hålla på och fixa med en återbetalning.

Såg aldrig dom tre igen
Citera
2020-11-10, 00:06
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Finns det några planer på att styra upp en veganmeny i Sverige?
Just nu ser det inte ut så, däremot erbjuder vi vegansk pizza.
Vår pan deg är vegansk, vi har även vegansk ost som alltid går att byta till istället för mozzarella.
Just nu har vi dock enbart vegansk pepperoni korv, kallas ”pepperphoni korv” (Sjukt dåligt namn, jag vet)
Citera
2020-11-10, 00:13
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!

Hur tillagar vi pizzorna?

Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.

Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.

Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.

Får vi äta på jobbet gratis?
Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.

Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.

Mvh,
Arvid

Går ni back på lunchbufféerna?

Äter bara typ en gång i halvåret på Pizza Hut men har noterat att det blivit väsentligt snålare med pålägg på pizzorna på lunchbuffén de senaste åren. Varför?

Vad tycker personalen om alla som inte äter kanterna på pizzan? Varje gång jag kommer till Pizza Hut ser jag tallrikar med berg av kanter, och det är också väldigt mycket av kanten som folk lämnar.
Citera
2020-11-10, 00:14
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Just nu ser det inte ut så, däremot erbjuder vi vegansk pizza.
Vår pan deg är vegansk, vi har även vegansk ost som alltid går att byta till istället för mozzarella.
Just nu har vi dock enbart vegansk pepperoni korv, kallas ”pepperphoni korv” (Sjukt dåligt namn, jag vet)
Oh, jävlar. Det blir fan till att pröva när tillfälle ges.
Citera
2020-11-10, 00:14
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Dessvärre tycker dom på huvudkontoret i Stockholm (som b.la. skapar menyn) att det hade givit oss en ”snabbmats-känsla” och inte en resturang. Därav erbjuder vi inte pommes i menyn.

Det här tycker jag är jäkligt intressant i och med att jag vet att det är sant. Pizza-Hut har lagt enormt mycket på varumärket och värderat det samtidigt som man i realiteten missat att t.ex Vapiano erbjuder samma "lyx" och betydligt bättre pizzor.

Jag kan inte begripa varför man inte vill framstå som snabbmatställe då det är det man framstår som om än ett långsamt snabbmatställe. Borde man inte satsa på snabba menyer till priser liknande McDonalds och därmed öka lönsamheten? Det går ju inte direkt bra för er just nu.
Citera
2020-11-10, 00:27
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Hade en gång tre killar i 20-års åldern som var riktiga bänga på gräs, kände lukten bara av att dom kom in i restuarangen. När det var dags att betala notan så betalade en av killarna hela notan och skrev 4800kr som totalbelopp (notan låg på 480kr).

Det här är också ett exempel då Pizza Hut tänker fel.... "Någon vill betala 10x notan?" Oavsett befattning rättar man självklart beloppet då det uppenbart ska vara 480kr utan att konfrontera gästerna. Jag blir lite nyfiken på företagskulturen.

Jag har fått lite uppfattningen att ni liksom Hard rock cafe försöker smyga in en drickskultur i Sverige. Hur funkar det i övrigt med dricksen hur fördelas den?
Citera
2020-11-10, 00:33
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det här tycker jag är jäkligt intressant i och med att jag vet att det är sant. Pizza-Hut har lagt enormt mycket på varumärket och värderat det samtidigt som man i realiteten missat att t.ex Vapiano erbjuder samma "lyx" och betydligt bättre pizzor.

Jag kan inte begripa varför man inte vill framstå som snabbmatställe då det är det man framstår som om än ett långsamt snabbmatställe. Borde man inte satsa på snabba menyer till priser liknande McDonalds och därmed öka lönsamheten? Det går ju inte direkt bra för er just nu.

Vapiano har bredare utbud och tunna italienska pizzor i en och samma storlek. Inte jämförbart i mina ögon.

Pizzorna är definitivt goda, men måste jag välja äter jag på hutten helt klart!
Citera
2020-11-10, 00:34
Medlem
gsonjuniors avatar
TS: Varför byttes det botten på dom glutenfria pizzorna? De tidigare var helt ok men den nya är katastrofal. Har ni fått någon feedback på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in