Det är ju alltid i de här breda nedgångarna att det uppstår köplägen i bra bolag.
Ja men varför denna märkliga nedgång? Verkar som ett av livets stora mysterium för mig just nu. Nåväl så händer samma konstiga grej runt om på börsen i dessa dagar men 13 miloner!!!! i nya ordrar. Är det bara en dröm detta eller varför visar det sig inte på kursen? Jag vet! Ska vara snäll och sluta tjata och kanske öka på.
Ja men varför denna märkliga nedgång? Verkar som ett av livets stora mysterium för mig just nu. Nåväl så händer samma konstiga grej runt om på börsen i dessa dagar men 13 miloner!!!! i nya ordrar. Är det bara en dröm detta eller varför visar det sig inte på kursen? Jag vet! Ska vara snäll och sluta tjata och kanske öka på.
De 13 miljonerna var väl mest följdordrar från Sala och Växjö?
Men visst... där bör ha legat mer i den potten än bara de två.
Sanningen kommer att stå klar vid årsrapporten. Lägre avskrivningar och rätt vinst kommer in i börsdatan.
För många som inte läser rapporter kommer det att se ut som en vinstdubbling.
Jag vill vara med och se vad som händer då!!
Där kom allt en lite skräll
Citat:
Swemet
Swemet får order från Tranås Energi Elnät värd 1,5 miljoner kronor (Finwire)
2020-11-09 13:08
Elmätsbolaget Swemet har fått Transås Energi Elnät med 10 000 elnätskunder som ny kund. Efter en första mindre leverans har Tranås Energi Elnät beställt mätare för 1,5 miljoner kronor. Leverans kommer att ske i år. Det framgår av ett pressmeddelande.
Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire
Glädjande... jag har gått och väntat på nya ordrar. Nu är Tranås en tredjedel av Växjö Energi i storlek men med tanke på den nedtryckta kursen tycker jag det borde lyfta...
Intresset för aktien är obefintligt, det är märkligt. Man undrar vad som skall till egentligen.
Jag köper nog mer inför rapport om det skall vara så här.
Beslut om vinstutdelning skulle skaka om lite. Tror nog att det krävs snart. Ett etablerat bolag bör dela ut vinst till aktieägarna. Det skulle signalera att de inte längre är ett förhoppningsbolag. Jag har också gått in med lite ytterligare pengar nu.