2020-09-29, 13:58
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det kan röra sig mycket om konsulting och utbildning. Det är ju inte hushållsmätarna nödvändigtvis de säljer utan mätare som finns ute i nätet.

Jag tror det handlar om nätdrift mer än fakturering, men jag vet inte.

Är det en biståndsgrej så är inte 0,5 MSEK i utbildning och konsultarvoden särskilt anmärkningsvärt. Mer flummiga projekt har fått betydligt mer genom åren.

Jaja, de är som de är. Ska kolla upp de där med Palestina bara för att de är så flummigt : ).

Nu hände något skoj i alla fall : )! Nytt avtal med huvud kunden Sinfra. Blir de fulltecknat fram till 2022 tro : )? Så länge gäller avtalet som dessutom kan komma att förnyas.

Ditt estimat på kommande P/E-tal vid årslutet om kursen ligger still. Pluss fortsatt tillväx fram till 2022 och detta är strålande investering!

Kanske inte blir nån raket idag. Men vem bryr sej när potentialen är så got på sikt? Bara bra om de går långsamt annars måste man noja och känna att man måste börja trada den!

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/09/29/swemet-nytt-ramavtal-med-sinfra.html

Hoppas hela FB inser detta : )! Synd att tråden inte vissar unika besökare också! De borde ni moderatoter lobba för.
Senast redigerad av Flickpojken 2020-09-29 kl. 14:21.
Citera
2020-09-29, 14:59
Medlem
Jag har ju precis köpt färdigt mina 5000 aktier igår så jag är nöjd med tajmingen
Citera
2020-09-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag har ju precis köpt färdigt mina 5000 aktier igår så jag är nöjd med tajmingen

Ett jädra ryck vid elvatiden idag. Ännu en lite större småsparare??

Jag följer inte kursen så noga just nu. Den är lite småtrist... för underhållningens skull hade det varit kul med ett PM.
Citera
2020-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ett jädra ryck vid elvatiden idag. Ännu en lite större småsparare??

Jag följer inte kursen så noga just nu. Den är lite småtrist... för underhållningens skull hade det varit kul med ett PM.

Nu menar som https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/09/29/swemet-swemet-tecknar-nytt-ramavtal-med-sinfra-fram-till-2023.html klockan 10.45?
Citera
2020-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nu menar som https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/09/29/swemet-swemet-tecknar-nytt-ramavtal-med-sinfra-fram-till-2023.html klockan 10.45?

Aha, tack.

Där var rycket ja... vi får väl inte siffror på vad detta inneburit förrän till årsrapporten.

Så jag går och lägger mig igen och drar täcket över huvudet.
Citera
2020-10-08, 13:54
Medlem
Idag rycket det igen, Enstaka stororder eller någon nyhet?

Kanske vi kan hoppas på att det är en bestående uppgång?
Citera
2020-10-08, 13:58
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Idag rycket det igen, Enstaka stororder eller någon nyhet?

Kanske vi kan hoppas på att det är en bestående uppgång?

Stororder på g.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/10/08/swemet-swemet-har-erhallit-nya-order-varda-13-miljoner-kronor.html

SWEMET
Swemet har erhållit nya order värda 13 miljoner kronor (Finwire)
2020-10-08 09:34
Elmätsbolaget Swemet har erhållit nya order värda 13 miljoner kronor från befintliga kunder, enligt ett pressmeddelande.

Samtliga kommer levereras innan utgången av det första kvartalet nästa år.

"Våra kundprojekt rullar på som förväntat. Vi förväntar oss några ytterligare kunder och våra pågående projekt utgör goda referenser. Vi arbetar med våra kontakter i grannländerna och det går framåt men bolaget är lite hindrat av reserestriktioner", kommenterar vd Jan Axelsson.
Citera
2020-10-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Stororder på g.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/10/08/swemet-swemet-har-erhallit-nya-order-varda-13-miljoner-kronor.html

SWEMET
Swemet har erhållit nya order värda 13 miljoner kronor (Finwire)
2020-10-08 09:34
Elmätsbolaget Swemet har erhållit nya order värda 13 miljoner kronor från befintliga kunder, enligt ett pressmeddelande.

Samtliga kommer levereras innan utgången av det första kvartalet nästa år.

"Våra kundprojekt rullar på som förväntat. Vi förväntar oss några ytterligare kunder och våra pågående projekt utgör goda referenser. Vi arbetar med våra kontakter i grannländerna och det går framåt men bolaget är lite hindrat av reserestriktioner", kommenterar vd Jan Axelsson.

Att de befintliga kunderna skulle lägga följdordrar är bara väntat.

Återigen skriver man att nya kontrakt är nära: Vi förväntar oss några ytterligare kunder

Jag är inte stressad, men det har de sagt i kanske ett år nu...

Citat:
"Vi arbetar med våra kontakter i grannländerna och det går framåt men bolaget är lite hindrat av reserestriktioner", kommenterar vd Jan Axelsson"

Ja Finland och Danmark är knepigt. Det hade ju varit surt om de kontrakten försvinner av Corona-murarna...

Kursen faller tillbaka nu, toppade på 2,99.
Citera
2020-10-08, 17:56
Medlem
Men återhämtade sig på slutet.

Fina 11% idag...det skall bli intressant om vi kan stabilisera oss här eller lite högre.

Men kursen sticker så fint upp på minsta lilla, men någon press nedåt har jag ju inte sett sedan jag köpte.

En fin dag och det lyfter ju min portfölj såklart!!
Citera
2020-10-09, 13:14
Medlem
Nähä... tillbaka igen på 2,40 nivån... vad segt då!!
Citera
2020-10-09, 16:35
Medlem
Citat:
Nähä... tillbaka igen på 2,40 nivån... vad segt då!!
Fint tillfälle att handla på REA kan man ju tycka. Men bara att segla med annars antar jag. Vinden lär nog bli mer gynnsam vad det lider. Fint PM här om sistens klart man är med på resan.
Citera
2020-10-27, 13:27
Medlem
Flickpojkens avatar
Ja, va säger ni? Är ni hoppfulla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in