2020-11-09, 12:31
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
en del fick vara i lokalen, men inte nära nog (6 feet) att se hanteringen och exakt vad de gjorde.
några fick stå 30 feet bort, då är det ingen kontroll.

andra skickade hem dessa kontrollanter,... och fortsatte räkna då de gått...

andra tejpade upp insynsskydd för fönster osv..

varför allt detta om man inte vill dölja något?

Nu pratade jag specifikt om ett fall där Trumps kampanj hävdade att de inte fick observera, men sedan fick erkänna att ja "vi fick observera". En så kallad uppenbar lögn, vilken får alla andra påståenden från Trumps kampanj att kännas en liten aning mindre trovärdiga, eller?

Utred allt!
2020-11-09, 12:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Men visst är det ett stort problem om media, före det att en transparent utredning gjorts angående om valet gått rätt till, sprider narrativ såsom att "Trump är barnslig, han borde avgå direkt"? Särskilt mot bakgrund av att demokraterna aldrig egentligen accepterade valresultatet 2016 och de därefter jagat Trump konstant i 4 år utan att kunna sätta dit honom för något. Den misstro som nu finns mellan grupper i USA har inte bara en kålsupare skapat. Det kommer krävas ett oerhört arbete för att ena folk och inget av detta arbete kan påbörjas förrän frågan om valets legitimitet är avklarad. Ingen enighet kan heller uppnås om the crazy left får utrymme att fortsätta sprida hat genom sitt identitetspolitiska och ofta våldsbejakande budskap. Nu senast har de föreslagit att en "hit-list" ska upprättas angående personer som "ska få betala" för att de på något sätt arbetat för Trump-administrationen. Rena fascism-fasonerna och den allra sämsta början för att nå enighet.

Trump själv, liksom hans väljare, bör hålla sig till lagen och låta utredningen om eventuellt fusk bli klar. Detsamma gäller för demokraterna och deras väljare. Sitt still i båten. Keep your cool.

Varför ska Trump börja lyssna på media nu när han aldrig gjort det förut? Som han själv sagt - det är inte media som tillsätter en ny president.

Det som sker nu är helt enligt gällande regelverk för hur den amerikanska valprocessen är utformad. Nu, precis som många gånger tidigare, kommer den ”förlorande” sidan överklaga, bråka och stämma så mycket de kan inom den tidsram som är uppsatt för det. Jag är inte expert på amerikansk juridik men jag skulle gissa att dessa processer måste vara klara innan 14 dec då elektorerna ska rösta om vem som blir president de kommande fyra åren.

Jag håller med om att alla parter ska hålla sig till lagen och låta den juridiska processen ha sin gång och det är precis det som sker nu. Sen att media eller enskilda politiker kommer med tramsiga urspel hör till en sån här cirkus.
2020-11-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Eftersom de flesta poströster gått till demokraterna och demokraterna kämpat hårt senaste månaderna för att ge bilden av att det inte finns problem så blir man lite misstänksam (I princip varenda podd jag lyssnat på framhävs att det inte finns några bevis på problem med poströster.).

Har det funnits problem med poströsterna i de stater som Bernie Sanders nämner så borde det vara enkelt att granska. Jämför signaturer, valdeltagande etc

Hänger inte riktigt med i dina tankegångar, hur det relaterar till mitt inlägg. Jag är kanske lite korkad.

Det jag menar är bara att det låter lite långsökt att feladresserade röstkort skulle vara något slags organiserat valfusk. Hade gärna velat ha en länk med mer info eller höra hur han jag citerade resonerar att det kan ha gått till. Jag menar är det så att dessa personer hade väntat sig att få röstkort hem så satt de nog inte och rullade tummarna när det uteblev utan såg till att få erhålla ett nytt röstkort alt. att de gick och röstade på valdagen. De 3 områden han räknade upp är dessutom blandade röda och blåa. Virginia var blåa vid förra valet, Ohio var röda, New York överväldigande blått så ett felutskick borde isf ev kunna drabba båda lägren. Shit snart har man lärt sig var USAs delstater ligger i och med valet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-09 kl. 12:40.
2020-11-09, 12:38
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
en del fick vara i lokalen, men inte nära nog (6 feet) att se hanteringen och exakt vad de gjorde.
några fick stå 30 feet bort, då är det ingen kontroll.

andra skickade hem dessa kontrollanter,... och fortsatte räkna då de gått...

andra tejpade upp insynsskydd för fönster osv..

varför allt detta om man inte vill dölja något?

det är för många indicier för att inte utreda, och viktigt för usa som land att det utreds, annars har man 70 miljoner människor som tror att democraterna fuskade.. vilket de uppenbarligen gjort, bara en blind kan förneka dettta. nu är många blinda av eget val, dvs man tar itne reda på vad som finns, utan ma litar på tv4 AB och CCN... som är beskyddare av detta beteeende.
Den som ingenting har att dölja har heller inget att frukta, brukar man ju säga. Men här har man inte velat vara öppna utan man har krånglat till det för observatörerna. Alltså har man troligtvis något att frukta.
2020-11-09, 12:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Den enda chansen en maskin gör fel är om den blir matad med felaktiga uppgifter.

Exakt. Problemet blir att bevisa felet, jag förmodar att man måste få maskinen att göra samma avikelse igen. Nivån på programmet ligger nog nära det virus som slog ut Irans kärnvapen-program. Än idag vet jag inte om iran hittade eller lyckades neutralisera viruset.

En USB sticka som användes för att programmera maskinerna stals en månad före valet.
Innehöll stickan ett virus?
2020-11-09, 12:40
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
Spiken i kistan? Du levde troligen inte då Al Gore va msm president i drygt en månad.. detta är långt från över lilla vänstergosse

Vänster? Jag är så långt från vänster man kan komma. Jag svarade på någon som verkade tro att Trup förlorat valet pga av oräknade senatorsröster i Alaska.
2020-11-09, 12:42
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Flickor och pojkar.....det är över

Spiken i kistan....BOOOOM

https://twitter.com/TWashingtonWeb/status/1325699034376331264

Ett tämligen ointressant brev bestående av flera ord, bl a "apparent successfull." Och det är ju korrekt formulerat om man lyssnar på de hårt kritiserade medierna, men det har ju som bekant inte nödvändigtvis något med sanningen att göra.
2020-11-09, 12:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Fast tråden handlar inte om BLM, Antifa, "Judeägda lögnpressen" utan om att ni nazister ska presentera bevis för valfusk. Än så länge framstår ni mest som psykiskt sjuka rättshaverister som tävlar om vem som kan hitta de mest absurda Youtube-länkarna. Det är tråkigt om du har problem med hälsan, hoppas det vänder och att du får den hjälp du behöver.

En del av fusket innefattar medias psy-ops dom kört i över 4år.
2020-11-09, 12:50
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/b12Yt2uedFo

Massa intressanta och rätt logiska teorier och slutsatser i detta klipp. Spola fram till 3.30
2020-11-09, 12:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nu är det du som ljuger. Biden har inte fått en enda elektorsröst. Ännu! Elektorsröstningen har inte ens ägt rum.

Vad tror du det innebär att Biden har fått 279 elektorsröster?
2020-11-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister

Om det förekommit omfattande valfusk kanske elektorerna inte röstar som de lovat.
2020-11-09, 12:56
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Exakt, det är något som inte sjunkit in hos trumpisterna uppenbarligen...

I en fascistisk diktatur hade det inneburit att samtliga av dessa elektorer hade med nära 100% sannolikhet röstat på den som de blivit tilldelade att rösta för.

Men i USA är det inte fascistisk diktatur utan elektorerna kan välja vilket de föredrar, utan extrema påtryckningar från 'sin sida'. De har alltså ett reellt val utan att behöva vara oroliga för repressalier.

Tror du det är så idag är väl frågan?

Citat:
Varför skulle det vara frågan? Jag svarade på "Biden har inte fått en enda elektorsröst. Ännu! Elektorsröstningen har inte ens ägt rum."

Jag kanske har fel. Jag trodde han menade när elektorerna ska rösta vem som ska bli nästa president efter Trump.
Senast redigerad av ModerRota 2020-11-09 kl. 13:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in