2020-11-09, 12:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Ja, det måste ju stämma eftersom att en anonym "DATA INGENJÖR" på Youtube säger så.

Jag säger det.

Maskiner gör inte fel
Maskiner gör det dom är programmerade att göra.
Maskiner har aldrig en dålig dag på jobbet.
2020-11-09, 12:19
Medlem
Haddock93s avatar
Lite intressant hur media hela tiden vill försöka banka in narrativet att Trump vägrar ge upp vita huset och att Biden är president.

1. Media bestämmer inte det.
2. Han har full rätt att ifrågasätta det i rätten. Precis som Bush gjorde med Al Gore i Florida 2000 som till slut gav Bush segern även fast Florida var utropad till Al Gore. Media var inte så desperata att föra fram det narrativet då, varför kan ni fundera på.
2020-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
DATA INGENJÖR GÅR IGENOM MICHIGANs FAKE RESULTAT

Omöjligt att en programvara gör denna typ av fel om de ej är designade för att göra just detta.

Intressant film:
https://youtu.be/FAv6oh4KRDY

Här beskriver en av världens mest kända datasäkerhetsexperten, Harri Hursti, hur sårbara röstmaskinerna är för hackers.

https://poddtoppen.se/podcast/1344999619/the-jordan-harbinger-show/harri-hursti-the-cyber-war-on-americas-elections
2020-11-09, 12:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Här beskriver en av världens mest kända datasäkerhetsexperten, Harri Hursti, hur sårbara röstmaskinerna är för hackers.

https://poddtoppen.se/podcast/1344999619/the-jordan-harbinger-show/harri-hursti-the-cyber-war-on-americas-elections

Ja man tar sig för pannan när det visar sig att dom är uppkopplade också.

Varför?
2020-11-09, 12:21
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du verkar inte förstå mycket. På vilket sätt skulle det vara spiken i kistan? Vad har detta att göra med alla konstaterade oegentligheter i andra stater som Michigan, Nevada etc?

Spiken i kistan? Du levde troligen inte då Al Gore va msm president i drygt en månad.. detta är långt från över lilla vänstergosse
2020-11-09, 12:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är redan 10 personer som berättat sina historier och upplevelser på valdagen. Dessa är s. k affidavit, edsvurna vittnesmål. Dessa väger tungt och de är hundratals till på väg in. Detta är väldigt tunga bevis, särskilt när de skett utbrett.

Tyvärr för alla liberala psykfall som springer lösa i samhället och politiken så kommer detta bli ett stort case.

Som sagt - jag hoppas det utreds snabbt och effektivt och jag hoppas alla parter godtar utredningarnas slutsatser.

Men jag personligen tror inte dessa vittnesmål eller bevis kommer leda till något mer än att nån lokalpolitiker får sparken och några få tusen röster korrigeras åt det ena eller andra hållet. Ni som tror att något totalt omvälvande kommer inträffa kommer nog bli djupt besvikna. Men det får vi se inom några veckor.
2020-11-09, 12:22
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nu är det du som ljuger. Biden har inte fått en enda elektorsröst. Ännu! Elektorsröstningen har inte ens ägt rum.

Han har säkrat 306 elektorer i allmänna val. Sen kanska man väntar på att räkningen avslutas överallt för att se hur många röster han kammar hem till slut. Sen om man lägger elektorsröstningen till i morgon, till torsdag eller den 210120 det är likgiltigt. Vi har en ny president! I motsats till Trump försöke45r jag tala sanning.
Senast redigerad av Starback 2020-11-09 kl. 12:32.
2020-11-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Alla framlagda bevis räcker inte för dig.
Så du vill ha en valfuskande neger uppkörd i rektum, eller vad exakt är det som duger?

Men seriöst.. det är inte lagt fram några konkreta bevis.
Bara några som hittar papper i en container, eller några som spekulerar på twitter.
Det finns inga bevis som visar fusk.
Inga alls.
2020-11-09, 12:24
Medlem
Upplagt för fusk om man använder ” Mail in ballots” i större utsträckning.

https://bobsullivan.net/syndication/are-mail-in-ballots-a-recipe-for-fraud-no-says-the-man-who-first-hacked-voting-machines/
2020-11-09, 12:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som sagt - jag hoppas det utreds snabbt och effektivt och jag hoppas alla parter godtar utredningarnas slutsatser.

Men jag personligen tror inte dessa vittnesmål eller bevis kommer leda till något mer än att nån lokalpolitiker får sparken och några få tusen röster korrigeras åt det ena eller andra hållet. Ni som tror att något totalt omvälvande kommer inträffa kommer nog bli djupt besvikna. Men det får vi se inom några veckor.

Tror inte heller det kommer ske något större. Bara massa skriverier i medierna. Många kommer bli besvikna som du säger.
2020-11-09, 12:25
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Är en osignerad röst giltig?
Nej det är klart. Har en instinktiv reaktion på citering som inte överensstämmer. Men du har rätt såklart.
2020-11-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Klart de kan ha fuskat, men när Trumps folk säger saker i stil med Michigan, att de inte fick observera räknandet, men sedan får erkänna att "jo, vi hade ju iofs observatörer på plats... men", så stärker ju inte det trovärdigheten kring andra påståenden om felaktigheter. Eller?

en del fick vara i lokalen, men inte nära nog (6 feet) att se hanteringen och exakt vad de gjorde.
några fick stå 30 feet bort, då är det ingen kontroll.

andra skickade hem dessa kontrollanter,... och fortsatte räkna då de gått...

andra tejpade upp insynsskydd för fönster osv..

varför allt detta om man inte vill dölja något?

det är för många indicier för att inte utreda, och viktigt för usa som land att det utreds, annars har man 70 miljoner människor som tror att democraterna fuskade.. vilket de uppenbarligen gjort, bara en blind kan förneka dettta. nu är många blinda av eget val, dvs man tar itne reda på vad som finns, utan ma litar på tv4 AB och CCN... som är beskyddare av detta beteeende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in