2020-11-09, 10:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
CNN börjar bli nervösa för nu skall fusket upp till ytan.

Det är ingen slump att Georgia är i blickfånget.

CNN har sitt högkvarter i Atlanta, i Georgia. Georgia har helt plötsligt tappat 211000 röster sedan 2016. Många av dem i countyn runt Atlanta.

CNN kan ligga bakom ett gigantiskt valfusk i Atlanta enligt källor inom FBI.

Georgia bytte också röstmasikner och mjukvara i sina röstmaskiner i år. Mjukvaran heter Dominion och produceras av Dominion Voting System. Har sitt högkvarter i Denver som är demokratiska. Ägarna till Dominion Voting System är liberaler och stödjer demokrater i både Canada och USA.

Alltid dessa anonyma källor... när SKALL RIKTIGA BEVIS KOMMA FRAM?! Detsamma sa de om att ryssarna påverkade valet 2016 börjar bli förbaskat trött på detta.
2020-11-09, 10:12
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Onödigt att ge Trumpsupportrar hopp med ihopsnickrade teorier. Han har förlorat, det är bara att acceptera. Och jag tror inte han kommer vinna i någon domstol.

Det får tiden utvisa. Jag ser dock tecken på att det inte är över, räkna inte ut Trump. Det gjorde man även när man försökte kuppa ur honom från vita huset med falska anklagelser om Russiagate.
2020-11-09, 10:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Så som jag tolkar det, skriver du att techbolag lärt sig, och stoppar påstådda lögner innan de kan spridas och få grogrund hos de som inte faktakollar?

Nej det är inte påstådda lögner. Det var en ansenlig tidning som hade bevis men facebook och twitter blockade dem för att de inte hade verifierat uppgifterna enligt deras uttalanden. Däremot så har vi ju sett obekräftade uppgifter om trumps rysslandskopplingar spridas på twitter och facebook i flera år men de behöver tydligen inte verifieras.
2020-11-09, 10:13
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det var ju det jag försökte förmedla men jag var otydlig. Vid förra valet så trodde alla(demokrater) att ryssarna påverkade valet genom propaganda och kanske till med hackning och vid det här valet så är de 100% säkra på att det gick rätt till trots att facebook och twitter blockade inlägg från republikaner och när det kom nyheter från en stor tidning i USA om Bidens son så blockade samma bolag alla länkar till den nyheten
Sorry jag missuppfattade!
2020-11-09, 10:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Alltid dessa anonyma källor... när SKALL RIKTIGA BEVIS KOMMA FRAM?! Detsamma sa de om att ryssarna påverkade valet 2016 börjar bli förbaskat trött på detta.

Ja anonyma källor är perfekta verktyg för att deligitimera något. Om jag känner media rätt kanske det inte ens finns någon källa på riktigt utan allt är fabricerat. Vem vet.
2020-11-09, 10:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Men det är ju det dom försöker bevisa genom att anmäla, dvs så att det granskas. Nu är det trump som säger valfusk och andra att det inte var så. Varför ska bevisen till media? Det är ju inte så att man först går ut till media och presenterar bevis i alla andra brottsfall
2020-11-09, 10:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja anonyma källor är perfekta verktyg för att deligitimera något. Om jag känner media rätt kanske det inte ens finns någon källa på riktigt utan allt är fabricerat. Vem vet.

Ja och det är fruktansvärt tröttsamt det får ju iafall en normaltänkande individ att börja undra men tyvärr verkar ju majoriteten vara ett gäng dummafår som sväljer allt bara för att man skriver ut FBI.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men det är ju det dom försöker bevisa genom att anmäla, dvs så att det granskas. Nu är det trump som säger valfusk och andra att det inte var så. Varför ska bevisen till media? Det är ju inte så att man först går ut till media och presenterar bevis i alla andra brottsfall

Nä men då kan man ju hålla igen käften till media också fram tills dess att man har alla bevis som man säger sig ha istället för att köra med "anonyma" källor inom bla bla för att få det verka mer trovärdigt.
2020-11-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ska bli kul att se hur denna tråd självdör för varje dag som går utan att ett SKIT händer med dessa ”rättsliga processer” om påstått valfusk. Finns inget mer patetiskt än en dålig förlorare. Trump (och några i denna tråd) skulle behöva hänga lite med Mats Wilander.

Jamen, varför skulle folk hänga kvar om det efter en ordentlig samt transparent utredning visas att allt gått i stort sett rätt till med valet? Det är ju själva utredningen om eventuellt fusk folk vill ha gjord.

Själv har jag allt förtroende för USA:s rättssystem. Låt dem nu göra sitt jobb. Sen, men inte förrän prövningen är gjord, kan vi alla gå vidare. Det måste efter Al Gore-situationen år 2000 finnas en handlingsplan för hur myndigheter, medier och andra ska hantera ett jämt val som blir överklagat. Om media/ myndigheter avviker från hanteringen år 2000 kommer misstron finnas kvar hos Trumps väljare i USA och det är inte bra för någon.

Om Biden menar allvar med att ena landet har han nu ett tungt ansvar för att bidra till en snabb och effektiv utredning. Det ska vara hans prio-1. Gör han inte det är något fel samt han visar att pratet om respekt och enighet var tomma ord.
2020-11-09, 10:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vad jag förstått så var det enbart i swing-staterna som demokraterna hade en enormt stor proportion poströster jämfört med Republikanerna. I andra stater som Texas och Florida var det ganska jämt fördelat med poströster mellan D och R. Många av Trumps väljare poströstade trots allt, vilket ökar sannolikheten för att en hel del inte står rätt till med röstningen i Swingstaterna i vilka Trump gick från att se ut som överlägsen vinnare, till att förlora.

Det som jag tycker är lite udda är att de flesta staterna hade räknat ca 80% av rösterna på 1 dygn men efter det så har det tagit nästan en vecka för dem att räkna övriga 20% och det är inte ens klart än vad jag kan se.. vad är det som tar tid? Gått ner i manskap eller vad är det som pågår
2020-11-09, 10:19
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
CNN börjar bli nervösa för nu skall fusket upp till ytan.

Det är ingen slump att Georgia är i blickfånget.

CNN har sitt högkvarter i Atlanta, i Georgia. Georgia har helt plötsligt tappat 211000 röster sedan 2016. Många av dem i countyn runt Atlanta.

CNN kan ligga bakom ett gigantiskt valfusk i Atlanta enligt källor inom FBI.

Georgia bytte också röstmasikner och mjukvara i sina röstmaskiner i år. Mjukvaran heter Dominion och produceras av Dominion Voting System. Har sitt högkvarter i Denver som är demokratiska. Ägarna till Dominion Voting System är liberaler och stödjer demokrater i både Canada och USA.

Maskinerna används för att de räknar snabbare och man kan då få ett resultat redan under valvakan.
Sen så är det precis som FOX säger att det är inte media som juridiskt utser presidenten utan det sker i en längre process. En del av den längre processen är att staterna inte fastställer resultaten förens flera veckor efter valdagen just för att de bland annat handräknar om mängder av röster i syfte att kontrollera maskinerna.

Ryktet om mjukvara som är kodad till fördel för en president har ingen grund då det är en helt utsiktslös metod för att fuska till sig valet i USA.

Det stickprovstestas och handräknas en hel del redan under valnatten också.
Avslutad
Trumps fyrkantige advokat Rudy Giuliani kommer i dag att lämna in en stämningsansökan. Skall bli intressant att se vad den kan leda till? Men största sannolikhet ingenting. Det är färdigblåst den 20 januari 2021 för Trumpeten i Vita huset. Det hjälper inte att han gapar,skriker och twittrar.
Medlem
Säg så här: Trumpkampanjen kommer att hitta fel i röstmaskinerna. ” glitch= tekniskt fel” = Att man kunnat fuska till sig röster genom att knappa in en massa röster som är illegala. Det finns vittnen på att detta har skett. Hela valproceduren går ut på att lita till 100 % på rösträknarna. Det kommer att komma fram flera sådana här ” glitch” i swingstaterna som gör att domstolarna kommer att få enorma problem att legitimera hela valet. Detta är också kopplat till poströster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in