2020-11-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump har helt klart skruvat till det några varv till i sin verklighetsförnekelse. Och nu när Kushner och Melania och kanske någon annan närstående ska försöka prata "förstånd" med karln är ju risken stor att han ballar ur totalt. Och om han nu vill ha rallyn där han ska prata om fusket låter det redan som om han tappat det sista lilla. Han söker agenter som ska leva ut hans våldsönskningar mot de som inte har fallit till föga för 'hans' verklighet.

Det stackars väljarna han har är förvånandevis så många. De är som i Manson-sekten eller något annat religiöst. De är verkligen medberoende med Trumps psykiska sjukdom och de personlighetsstörningar som han har.

Du vet att Melania INTE anser att hennes man ska ge upp? Kolla hennes Twitter så får du själv se:

"The American people deserve fair elections. Every legal - not illegal - vote should be counted. We must protect our democracy with complete transparency."

https://twitter.com/FLOTUS/status/1325509832594616328

Givetvis ska misstankar om fusk snabbt och effektivt redas ut. Joe Biden har också ett intresse av att fullt ut delta i transparens: ju snabbare det blir säkerställt att allt gått i stort sett rätt till med valet desto snabbare kan han bli vald av elektorerna till president. Om han motarbetar en snabb utredning kommer åtminstone jag anse det oerhört graverande och misstänkt. Al Gore fick sina 37-dagar att överklaga, detsamma ska givetvis gälla även nu. Demokratin är för viktig för att slarva med. Allt ska upp på bordet så att inga tvivel om grova felaktigheter kvarstår.
2020-11-09, 09:55
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/VBysRWDu0Ug

Steven Crowder: This is far from over

Här går de igenom massvis med bevis.
2020-11-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vad jag förstått så var det enbart i swing-staterna som demokraterna hade en enormt stor proportion poströster jämfört med Republikanerna. I andra stater som Texas och Florida var det ganska jämt fördelat med poströster mellan D och R. Många av Trumps väljare poströstade trots allt, vilket ökar sannolikheten för att en hel del inte står rätt till med röstningen i Swingstaterna i vilka Trump gick från att se ut som överlägsen vinnare, till att förlora.

Den som är det minsta insatt i statistik förstår att i ett land som USA så är det helt omöjligt att det skulle vara sådana skillnader i hur poströsterna fördelats mellan olika stater. Självklart finns det vissa skillnader mellan olika delar av landet men vi snackar inte Norge vs. Peru. Det finns massor av statistiska anomalier i detta valet som gör mig 100% övertygad om massivt valfusk (förutsatt att det som presenterats stämmer, jag har inte gjort beräkningarna själv). Så vill någon "bevisa" att valfusk inte skett så måste de visa på korrekta data och beräkningar som motbevisar dessa horribla anomalier.
2020-11-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara en fråga om det fetade. Han hävdade ju detta både innan valet och under valnatten. Hade han då alltså redan bevis enligt dig? Eller kan det vara retorik utan belägg?

Såklart det kan vara retorik utan belägg. Förstår att du är otålig men du liksom alla andra får tåla er tills ni ser vad domstolarna har att säga om saken. Varken CNN, MSNBC eller FOX beslutar om vem som vann valet. Troligen avgörs det i Supreme court.
2020-11-09, 10:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vi får väl se, jag anser det väldigt ologiskt att Trump inte skulle planerat för detta när han såg det komma. Han har ju skrivit om det länge.

Time will tell.
Exakt, vi får se. Och det ska bli spännande. Jag kan ha fel och inte mig emot. Sanningen ska fram, det håller jag med om.
2020-11-09, 10:06
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Han har pratat om detta i ett halvår. Självklart han har en plan för detta. Han vet exakt vad som pågått under valen.
Det kommer att ske mycket de närmsta veckorna.

Så sant. Jag tänker mej Proud Boys som Trumps SS. Fast mycket färre.

Tilliten till Hitler och hans vision var också orubblig för vissa. In i det sista.
Men han förlorade fighten å det snöpligaste.

Det är en sån förlust jag ser fram mot vad gäller Trumpen. Aset ska gråta blod.
2020-11-09, 10:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
De bevisen håller väl på att sammanställas och vi lär få se en del nu när arbetsveckan börjar, kanske redan under eftermiddagen.
Ja, det är bra i så fall. Däremot är jag rädd för att det inte kommer bli så mycket att hänga i julgranen.
2020-11-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Tfz2DL3RQd4

The Trump counterattack will blow your mind

Detta låter faktiskt ganska logiskt.

Trump har skrikit sig hes om valfusk i 6 månader nu, man kan ju tycka att han borde ha planerat inför det?

Kom ihåg art of war:

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”.

Trump ser förlorad ut och beter sig som en förlorare, åker och spelar golf osv. Jag tror det är en del av hans plan, göra deep state bekväma att de vunnit, göra dem nakna och kolla vilka som säljer ut sig först (vilka man kan lita på) och då slå till snabbt som bara den med lagen och bevis i sina händer. Biden försöker man ju framhäva hur stark som helst i media.

Är det inte lite intressant att Trump fick välja SCOTUS innan valet? Tänk på det.

Media visar också på osäkerhet då man försöker splittra oppositionen med falska nyheter om att Melania vill att Trump ska ge upp osv.

Trump tweeta häromdan ”vi har lärt oss väldigt mycket de här senaste 2 veckorna”.

Sidney Powell har gått ut och gjort några framträdanden i Fox som ändå låter allvarliga.

https://www.zerohedge.com/political/election-not-over-and-media-knows-it

Också intressant läsning. Är det inte lite kul hur media över hela världen gått så hårt fram på att Biden är vinnaren och att folk festar överallt för de är så glada?

Jag tror vi kan få bevittna historia nu, håll ögonen öppna. Jag köper inte att Trump inte såg det här komma, tro vad man vill om mannen men han är inte osmart.

Edit: utöver det är han självsäker https://youtu.be/3and-NdNj8g

We’re gonna win, watch

Skulle han sagt det om han inte har planerat detta?

Onödigt att ge Trumpsupportrar hopp med ihopsnickrade teorier. Han har förlorat, det är bara att acceptera. Och jag tror inte han kommer vinna i någon domstol.
2020-11-09, 10:09
Medlem
CNN börjar bli nervösa för nu skall fusket upp till ytan.

Det är ingen slump att Georgia är i blickfånget.

CNN har sitt högkvarter i Atlanta, i Georgia. Georgia har helt plötsligt tappat 211000 röster sedan 2016. Många av dem i countyn runt Atlanta.

CNN kan ligga bakom ett gigantiskt valfusk i Atlanta enligt källor inom FBI.

Georgia bytte också röstmasikner och mjukvara i sina röstmaskiner i år. Mjukvaran heter Dominion och produceras av Dominion Voting System. Har sitt högkvarter i Denver som är demokratiska. Ägarna till Dominion Voting System är liberaler och stödjer demokrater i både Canada och USA.
2020-11-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I 4 år har misstanken legat och gnagt: är karln riktigt klok? När han nu med sitt agerande har skingrat alla tvivel skänker han oss visshet. Han har allvarliga defekter i sin mentala konstitution. Det är faktiskt värre än så: han har fått en psykos. Det betyder att den verklighet han tycker sig uppleva inte har någon överensstämmelse med den verklighet som alla vi andra lever i. Psykoser kan sinsemellan vara olika och tar sig olika uttryck. I den psykos som Trump olyckligtvis har fått ingår kraftiga paranoida inslag – han inbillar sig att han är förföljd eller utsatt för andra människors ondska.

Låter som om allt måste vara vitt eller svart i din värld. Antar att det kan vara enklare att leva i en sådan värld men verkligheten består mer av olika nyanser. Sedan kan jag förstå att han är misstänksam mot demokraterna och massmedian med tanke på hur han behandlats där de senaste 4 åren.

Citat:
Så grattis till alla härinne som har anammat Trumpens världsbild. Ni har dragits in i en häxvirvel av psykisk sjukdom hos en person ni tidigare sett upp till. Men skäms inte. Samma häxvirvel drogs tyskarna in i under Hitler. Och dom var många fler än ni. Så är det när man hamnar under inflytande av en vansinnig ledargestalt.

Så där brukar det låta i Vitryssland och Kina när någon vågar ifrågasätta maktapparaten där. Du verkar leva i en ganska så naiv värld där sanningen är den som proklameras för tillfället. Det kanske gör det enklare att leva men har väldigt lite att göra med verkligheten eller sanningen.

Slutligen så får vi väl se vad Trump & co kan leverera i bevisföring om valfusk även om du och andra redan automatiskt avskrivit det.
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast du har visst en väldigt stor arme som säger tvärtom från Bidens sida. MSM, Techbolag och politiker i Sverige som exempel säger ju att det inte förekommit något fusk alls och det baserar de endast på vad media själv säger

Det som sägs generellt är att hundratalet röster upp till ett par fåtal 1000 röster som kan totalt förändra resultatet med mindre än 5000 röster över ett helt land där 140 000 000 röster lagts är marginellt och next to nothing och för det mesta beror på glitches, fel och misstag. Rösträknare som knycklar ihop en ballot och stoppar den i fickan är det mer ovanliga skälet.

Men det är också därför det finns mekanismer även för detta då stater räknar om om skillnaden är allt för låg.

Det är ingen skillnad på detta val och anda tighta val. Men i valet Gore vs Bush så eldade ingen kandidat upp nationen om att det skulle vara valfusk. De tog det till omräkning och den juridiska processen fick spela ut på ett civilicerat sätt.

Däremot är det korrekt att det fanns en hel del av dessa anklagelser mot Trump från demokrater efter Hillarys förlust. Hillary erkände sig förvisso besegrad, men undertonen från demokraterna var att Trump var illegitim.

Även detta måste man komma ihåg.
Att USA är så splittrat beror inte på den ena parten. Det beror på båda sidorna.

Om jag ska svara på frågan om det funnits valfusk i stor utsträckning så är min kvalificerade gissning nej.

Om jag ska svara på frågan om vems fel det är att USA befinner i en politisk shitshow där folkets röster blir mindre betydliga i förhållande till vem som kan skrika högst så är mitt svar att det är verkligen INTE bara Trump och republikanerns fel.

Demokraterna körde sin Impeach-kampanj redan första året med Trump och det var inte heller rätt mot de som lagt en laglig röst på Trump som faktist vann valet helt legitimt och lagligt.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-11-09 kl. 10:20.
Medlem
Citat:
Så sant. Jag tänker mej Proud Boys som Trumps SS. Fast mycket färre.

Tilliten till Hitler och hans vision var också orubblig för vissa. In i det sista.
Men han förlorade fighten å det snöpligaste.

Det är en sån förlust jag ser fram mot vad gäller Trumpen. Aset ska gråta blod.

FBI är inkopplade sedan i fredags. Likaså Military Intelligence Corps, militär underrättelsetjänst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in