2020-11-09, 01:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Känner du någon moderat på Östermalm? Hur vet du vad de tycker, såvida inte varenda en av dom har ett twitter-konto.

Jag har bott i Stockholmstrakten i nästan 12 år, så visst känner jag hur Östermalmssvennar tänker. Jag har till och med bott i Lidingö.

Citat:
Egentligen är det konstigt att Reinfeldt släppte in så många. Trodde han att dessa "flyktingar" skulle bli Moderatväljare?

Det är inte konstigt, hela företagssverige stod bakom honom, de drömde om en slags USA med billiga mexikanare som jobbar nästan gratis i företagen och som hushållerskor för priviligierade skärsgårdssvenskar med RUT-avdrag.

Reinfeldt sket väl ifall de i framtiden röstar S, för S kan tydligen böjas och ta bort arbetsrätten ifall de trycks tillräckligt hårt av globalister.

Idag har väl C tagit an rollen att tala för det vakuum av värderingar som återfinns i Stureplan.

Citat:
Då är det bara Östeuropa, Island eller Portugal du kan flytta till. Jag tyckte det lät på dig som att det är icke-nationalromantiskt att flytta från Sverige.

Det är inte ett enkelt val kan jag säga dig. Jag är i för sig ganska så varmt om hjärtat kring europeisk kultur i övrigt också, känner mig hemma med andra europeer än just svenskar. Man ska ju inte gråta över spilld mjölk sägs det, så får det ju bli då det tycks inte finnas något kvar att kämpa för i Sverige.
Citera
2020-11-09, 01:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Maria Malmer Stenergard (som det stavas) är migrationspolitisk talesperson för M och knappast avart.

Att du tror typiske M-väljarna har råd att skjutsa sina barn i helikopter känns mest som dålig trollning.

Nu talade jag inte om M-väljarna specifikt utan de företagssvenskar som främst agerar lobbyister för moderaternas politiska inriktning.
Citera
2020-11-09, 01:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Din diskussion om väljartyper blev väldigt oseriös när du hävdar Moderaternas väljare (cirka 30% av svenskarna i valet 2010) består av människor som åker helikopter och när som helst kan flytta till Bahamas. Blir för mycket trollning för att svara på.

Återigen: moderaterna styrs väldigt mycket av företagarnas lobbyister. Visst var det lite av en karikatyr från min sida, men det är likaså faktum att dessa inte har något emot att vara superpriviligierade medborgare i ett land i ruiner, de har mycket enkelt att flytta också ifall saker går åt helvetet.

Bildt och Reinfeldt var mycket värre än någon socialdemokrat förre Löfven, och moderaterna svek bara Reinfeldt när han uttalade att det skulle kosta för plånboken.
Citera
2020-11-09, 01:15
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är inte ett enkelt val kan jag säga dig. Jag är i för sig ganska så varmt om hjärtat kring europeisk kultur i övrigt också, känner mig hemma med andra europeer än just svenskar. Man ska ju inte gråta över spilld mjölk sägs det, så får det ju bli då det tycks inte finnas något kvar att kämpa för i Sverige.

Om du vill flytta till Polen eller Ungern, så bör du inte klaga på Moderater som vill flytta till Monaco.
Citera
2020-11-09, 01:16
Medlem
Citat:
Nu talade jag inte om M-väljarna specifikt utan de företagssvenskar som främst agerar lobbyister för moderaternas politiska inriktning.

Jag trodde du ville diskutera väljartyper.
Citera
2020-11-09, 01:20
Medlem
Citat:
Återigen: moderaterna styrs väldigt mycket av företagarnas lobbyister. Visst var det lite av en karikatyr från min sida, men det är likaså faktum att dessa inte har något emot att vara superpriviligierade medborgare i ett land i ruiner, de har mycket enkelt att flytta också ifall saker går åt helvetet.

Bildt och Reinfeldt var mycket värre än någon socialdemokrat förre Löfven, och moderaterna svek bara Reinfeldt när han uttalade att det skulle kosta för plånboken.

Och socialdemokraterna stod helt bakom Reinfeldt. I det fall det fanns moderater som vågade yppa något missnöje med migrationen (Billström, vissa M-styrde kommuner i Skåne) så blev de kallade rasister av S.

Och KD var del av Reinfeldts migrationspolitik. Och idag är de till och med mer liberala än M i migrationsfrågan.
Citera
2020-11-09, 01:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om du vill flytta till Polen eller Ungern, så bör du inte klaga på Moderater som vill flytta till Monaco.

Vi talar om att drivas av pengar eller av värderingar.

Flyttar jag till Polen kommer jag tjäna mindre än vad jag någonsin kan tjäna i Sverige, jag kommer definitivt inte drivas av pengar.

Moderater skiter i allt annat än plånboken, det har de visat omgående. Kritiken mot invandring kom bara när det började svida för plånboken och för säkerheten i just välbärgade områden, innan det så var det ju fritt fram att ruinera svenska arbetarklassen sålänge moderaten får välja mellan restauranger från 20 delar av Världen och får sin hus städad utan att betala skatt när han kommer hem från jobbet.
Citera
2020-11-09, 01:25
Medlem
Citat:
Vi talar om att drivas av pengar eller av värderingar.

Flyttar jag till Polen kommer jag tjäna mindre än vad jag någonsin kan tjäna i Sverige, jag kommer definitivt inte drivas av pengar.

Moderater skiter i allt annat än plånboken, det har de visat omgående. Kritiken mot invandring kom bara när det började svida för plånboken och för säkerheten i just välbärgade områden, innan det så var det ju fritt fram att ruinera svenska arbetarklassen sålänge moderaten får välja mellan restauranger från 20 delar av Världen och får sin hus städad utan att betala skatt när han kommer hem från jobbet.

Vad röstade arbetarklassen på?

Dagens SD-väljare består i mycket stor utsträckning av de M-väljare som svek M från -14 och framåt. Appropå väljartyper.
Citera
2020-11-09, 01:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och socialdemokraterna stod helt bakom Reinfeldt. I det fall det fanns moderater som vågade yppa något missnöje med migrationen (Billström, vissa M-styrde kommuner i Skåne) så blev de kallade rasister av S.

Och KD var del av Reinfeldts migrationspolitik. Och idag är de till och med mer liberala än M i migrationsfrågan.

KD-väljare värdesätter ändå lite fler "värderingsfrågor" som går emot progressiva jämfört med moderater. Jag tror KD faktiskt varit fängslade av just en kristen värdegrund och då lite mjukvärderingar som "vad skulle Jesus göra?".

Det är helt klart moderaterna som varit pådrivande i migrationsgalenskap och inte KD, Hägglund var väl bara för feg och svag för att säga emot och Alf Svensson var just påriktigt fast i den kristna värdegrunden och att då behöva hjälpa allt och alla för att det kändes som vad en sann kristen skulle göra.

Oavsett, känns KD-väljare som naivt tror på kristen medmänsklighet mer förlåtande än den råa egoismen som återfinns bland moderatväljare.
Citera
2020-11-09, 01:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad röstade arbetarklassen på?

Dagens SD-väljare består i mycket stor utsträckning av de M-väljare som svek M från -14 och framåt. Appropå väljartyper.

SD är större inom arbetarklassen än inom övre medelklassen och det har den alltid varit.

LO röstar främst på SD, och i början fanns väl bara arbetarklassväljare i SD.
Citera
2020-11-09, 01:30
Medlem
Citat:
KD-väljare värdesätter ändå lite fler "värderingsfrågor" som går emot progressiva jämfört med moderater. Jag tror KD faktiskt varit fängslade av just en kristen värdegrund och då lite mjukvärderingar som "vad skulle Jesus göra?".

Det är helt klart moderaterna som varit pådrivande i migrationsgalenskap och inte KD, Hägglund var väl bara för feg och svag för att säga emot och Alf Svensson var just påriktigt fast i den kristna värdegrunden och att då behöva hjälpa allt och alla för att det kändes som vad en sann kristen skulle göra.

Oavsett, känns KD-väljare som naivt tror på kristen medmänsklighet mer förlåtande än den råa egoismen som återfinns bland moderatväljare.

KD var helt klart pådrivande. Det är kristet att ta emot halva Afrika. Jesus var ju flykting. Med mera.

Så någon utifrån goda värderingar vill ha stor massinvandring är enligt dig att föredra utifrån någon som utifrån "onda" skäl (dåligt för ekonomin, högre brottslighet) inte vill ha en stor massinvandring?
Citera
2020-11-09, 01:30
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
SD är större inom arbetarklassen än inom övre medelklassen och det har den alltid varit.

LO röstar främst på SD, och i början fanns väl bara arbetarklassväljare i SD.

Nej, i början fanns SD-väljare nästan bara i Skåneland, oavsett klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in