Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Känner du någon moderat på Östermalm? Hur vet du vad de tycker, såvida inte varenda en av dom har ett twitter-konto.
Jag har bott i Stockholmstrakten i nästan 12 år, så visst känner jag hur Östermalmssvennar tänker. Jag har till och med bott i Lidingö.
Citat:
Egentligen är det konstigt att Reinfeldt släppte in så många. Trodde han att dessa "flyktingar" skulle bli Moderatväljare?
Det är inte konstigt, hela företagssverige stod bakom honom, de drömde om en slags USA med billiga mexikanare som jobbar nästan gratis i företagen och som hushållerskor för priviligierade skärsgårdssvenskar med RUT-avdrag.
Reinfeldt sket väl ifall de i framtiden röstar S, för S kan tydligen böjas och ta bort arbetsrätten ifall de trycks tillräckligt hårt av globalister.
Idag har väl C tagit an rollen att tala för det vakuum av värderingar som återfinns i Stureplan.
Citat:
Då är det bara Östeuropa, Island eller Portugal du kan flytta till. Jag tyckte det lät på dig som att det är icke-nationalromantiskt att flytta från Sverige.
Det är inte ett enkelt val kan jag säga dig. Jag är i för sig ganska så varmt om hjärtat kring europeisk kultur i övrigt också, känner mig hemma med andra europeer än just svenskar. Man ska ju inte gråta över spilld mjölk sägs det, så får det ju bli då det tycks inte finnas något kvar att kämpa för i Sverige.