2020-11-08, 22:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg antar at de har gitt ut bildene selv da vi først fikk vite om forsvinningen i offentligheten?
Både bilde av henne, som alle bruker + det bildet av TH og AE? Det er de to eneste bildene omtrent media bruker, så jeg antok at det er det familien har godkjent til bruk av media når de gikk ut med saken? Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men det er jo påfallende at det er de samme 2-3 bildene som blir brukt og ikke flere private bilder?

Kanske någon här vet mer, men så vitt jag har sett är det bara familjen och privat som är skrivna at bilderna kommer ifrån, men de som är på facebook har AEH några av dessa bilder där ute kanske?
Citera
2020-11-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg er helt enig med deg. Jeg utelukker ikke at TH kan ha mishandlet AEH, og jeg utelukker heller ikke at TH kan være skyldig i drap/medvirkning til drap. Ingen i denne tråden kan si noe sikkert om dette.
Dette er en kun ny variant av leken "finn mistenkelig ting". Det spiller ingen rolle om det ikke er sant, bare det kan brukes til å sette TH i et mistenkelig lys.

Dette avslører en total mangel på innsikt i kriminalhistorie, og flere har tidligere vist at man heller ikke skjønner hvordan indisium/bevis blir vurdert av politiet, og i en eventuell rettssak.
Men hvordan kan man forvente det? Det er på tide med en litt mer ydmyk innstilling, bombastiske uttalelser er helt malplasserte.
Påtalemyndighetene har jo problemer med blant annet å vurdere verdien av avhør.
https://www.nrk.no/norge/avhorsekspert_-_-patalemyndigheten-mangler-kompetanse-1.13448927

Se gjerne denne dokumentaren:
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2017/MDDP11000217

Det är ju en intressant artikel. NRK.
Där nämns även om "tunnelsyn" fast i andra ord.
Vid sidan av artikeln finns en annan, om en försvunnen kvinna, publicerat idag.
Det står på vad sätt man letar efter henne. Varför letade man inte på samma sätt efter AEH?
Citat:
"Hver eneste dag siden hun forsvant har det vært lett etter kvinna. Store mannskaper fra Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Norske redningshunder har finkjemma området siden hun forsvant fra Ørnes omsorgssenter sist onsdag.

Politiet og politihunder har også deltatt i søket, det samme har et redningshelikopter. Men så langt uten at de har funnet spor etter henne."

Ska se dokumentären nu.
Citera
2020-11-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det är ju en intressant artikel. NRK.
Där nämns även om "tunnelsyn" fast i andra ord.
Vid sidan av artikeln finns en annan, om en försvunnen kvinna, publicerat idag.
Det står på vad sätt man letar efter henne. Varför letade man inte på samma sätt efter AEH?
Citat:
"Hver eneste dag siden hun forsvant har det vært lett etter kvinna. Store mannskaper fra Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Norske redningshunder har finkjemma området siden hun forsvant fra Ørnes omsorgssenter sist onsdag.

Politiet og politihunder har også deltatt i søket, det samme har et redningshelikopter. Men så langt uten at de har funnet spor etter henne."

Ska se dokumentären nu.
Om hvorfor det ikke ble lett etter AE på samme måte:
(29.08.2019) – Det ble fremsatt alvorlige trusler mot liv og helse, og vi tok derfor umiddelbart truslene på alvor. Dette var også grunnen til at vi valgte å ha en lav profil på etterforskningen de første ukene, sier Brøske.
https://www.aftenposten.no/norge/i/8mvkBd/vg-familien-til-anne-elisabeth-hagen-fikk-trusler-om-at-drapsvideo-vi

(29.08.2019) "Politiet fryktet at deres egen involvering skulle være en fare for kvinnens liv og helse. ... Det ble fremsatt alvorlige trusler mot liv og helse, og vi tok derfor..."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett
(VG-artikkelen krever innlogging)

I trusselsbrevet står det "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 00:16.
Citera
2020-11-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hvorfor skal vi gjøre det hvis du har interesse av det selv? Du skriver det er gratis og du har vel råd til betalingsabonnement uansett. Brevet er vel avslørt for lenge siden, og hva hjelper det å se på e-postene.
Flere her på forumet er gode i språk og dialekter, og jeg tenkte at det kunne vært fint om trusselbrevet og sitater fra motpartens eposter ble lettere tilgjengelig i tilfelle flere hadde interesse av å studere trusselbrevet og sitater fra motpartens eposter. (Jeg er ikke god i språk og dialekter).

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker på om sidetallene er riktig.

Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.

Trusselbrevet sitert i sin helhet:
Takk!
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-09 kl. 00:31.
Citera
2020-11-09, 00:40
Medlem
Farkostens avatar
Nå som vi har intervjuet i frisk minne, er det interessant å lese om en som Holden hyret inn:

29. august sitter en ruvende danske på bistandsadvokat Svein Holdens kontor.

Michael Green har både vært fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?

Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljøer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatørmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener å ha peiling på slikt.

24. september møtes Green og Tom Hagen på Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 år har han vært i mange kriminelle miljøer og hørt mange løgner. Men få har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:

– HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FÅTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:

– Han virker rolig og uanfektet. Sånn reagerer ikke normale mennesker i en sådan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan være ham som står bak som en annen.

I avhør deler dansken også sine tanker med politiet.

Kort etter avslår Hagen å samarbeide med Green. Det blir med dette ene møtet.

Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig å forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foreslått.

– Det er krevende å forholde seg til kjøreregler han ikke forstår, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Citera
2020-11-09, 00:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Nå som vi har intervjuet i frisk minne, er det interessant å lese om en som Holden hyret inn:

29. august sitter en ruvende danske på bistandsadvokat Svein Holdens kontor.

Michael Green har både vært fullverdig medlem av motorsykkelklubben Bandidos og Hells Angels.

Holden har kontaktet ham. Kanskje kan han hjelpe?

Foto: Lotte Olsen Jessa / NRK
Green har fortalt Holden om sine kontakter i kriminelle miljøer over hele Europa.

Danskens vurdering er at det er noe amatørmessig over hele kidnappingen. Ekte kriminelle opptrer ikke slik, sier han. Han mener å ha peiling på slikt.

24. september møtes Green og Tom Hagen på Holdens kontor.

Green blir skeptisk, og skriver dette i en e-post til politiet.

Gjennom 30 år har han vært i mange kriminelle miljøer og hørt mange løgner. Men få har hatt en ro over seg som Hagen, mener han.

Green skriver i en e-post:

– HADDE JEG SITTET OVERFOR HAM OG FÅTT VITE AT KONA HANS VAR BORTE, VILLE JEG ALDRI TRODD DET.
Green skriver videre:

– Han virker rolig og uanfektet. Sånn reagerer ikke normale mennesker i en sådan situasjon. Jeg kan godt si at det like gjerne kan være ham som står bak som en annen.

I avhør deler dansken også sine tanker med politiet.

Kort etter avslår Hagen å samarbeide med Green. Det blir med dette ene møtet.

Tilbakemeldingen til Green er at Tom Hagen synes det er vanskelig å forholde seg til den samarbeidsformen som den tidligere MC-medlemmet har foreslått.

– Det er krevende å forholde seg til kjøreregler han ikke forstår, skriver Holden i en e-post.
Kilde: https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

kan läsa mycket i millom raderna i detta...
Citera
2020-11-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan det være dette bildet?
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

Passbildet er veldig detaljert. Kan dere se om det er et arr på samme sted på det bildet?
https://www.hadeland.no/bortforing/kriminalitet-og-rettsvesen/anne-elisabeth-falkevik-hagen/anne-elisabeth-68-etterlyses-na-av-interpol/s/5-21-468640

Et annet bilde av AE:
https://www.tv2.no/a/10694943/

Den första bilden där, där några menar att det finns en skada i inre ögonvrån mot näsan (höger öga),
tycker jag ändå är svårbedömt.
Har sett så många ansikten där leenden och skratt gör ögonen olika stora och där små rynkor, sedda
i visst ljus, kan se ut som ärr eller onaturliga märken ...
Går vidare till nästa och återkommer här.

Passbilden har så starkt ljus att små streck går förlorade.

MEN på bild 3 ... finns också ett streck från ögonvrå till näsa (höger öga), precis samma som
på bild 1, där det sägs vara skada efter ev våldsamhet.
Bild 3 är ju tagen många år tillbaka.
Är bild 2 tagen vid samma tidpunkt? Nej, tror inte det, frisyr och allmänt, är de olika.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-09 kl. 01:12.
Citera
2020-11-09, 00:59
Medlem
Citat:
Om hvorfor det ikke ble lett etter AE på samme måte:
(29.08.2019) – Det ble fremsatt alvorlige trusler mot liv og helse, og vi tok derfor umiddelbart truslene på alvor. Dette var også grunnen til at vi valgte å ha en lav profil på etterforskningen de første ukene, sier Brøske.
https://www.aftenposten.no/norge/i/8mvkBd/vg-familien-til-anne-elisabeth-hagen-fikk-trusler-om-at-drapsvideo-vi

(29.08.2019) "Politiet fryktet at deres egen involvering skulle være en fare for kvinnens liv og helse. ... Det ble fremsatt alvorlige trusler mot liv og helse, og vi tok derfor..."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJyMlA/truet-med-aa-legge-ut-drapsvideo-paa-internett
(VG-artikkelen krever innlogging)

I trusselsbrevet står det "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"

Men nu då ... efter det att polisen gick ut offentligt?
Citera
2020-11-09, 01:13
Medlem
Citat:
Men nu då ... efter det att polisen gick ut offentligt?
Ja jeg er enig i at i tiden etter at saken ble offentliggjort så burde politiet ha finkjemmet områdene i nærheten av S4 (og også områder (skogsområder, vann og annet) som er et stykke fra S4) ved bruk av hunder og mannskap. Hvorfor politiet valgte å ikke gjøre det, vet jeg ikke.
Det har blitt skrevet om søk i flere vann, men hvor grundig de søkte vet jeg ikke.
(29.04.2019) Politiet opplyser at søkene i Langvannet og Vesletjern, som ligger på hver sin side, like ved boligen til Anne-Elisabeth og ektemannen Tom Hagen. Disse søkene vil bli utført ved hjelp av båt.
Det er ikke tidligere kjent at det har blitt gjort søk i Vesletjern, mens politiet tidligere har gjort søk i langvannet.

Torsdag 11. og fredag 12. april utførte politiet nye søk rundt huset, og på eiendommen til ekteparet Hagen. Årsaken er at snøen nå er smeltet, og de ville se etter mulige spor som kunne ha blitt oversett ved tidligere søk.
Politi lette med hunder etter gjenstander og spor rundt huset til Anne-Elisabeth Hagen, som altså forsvant fra Lørenskog i oktober i fjor. Politiet startet med visuelle observasjoner og begynte deretter søk med hund.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-gjor-nye-sok-ved-huset-i-forsvinningssaken/3423678197.html
Citera
2020-11-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
kan läsa mycket i millom raderna i detta...

Vad, till exempel ..?
Citera
2020-11-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ja jeg er enig i at i tiden etter at saken ble offentliggjort så burde politiet ha finkjemmet områdene i nærheten av S4 (og også områder (skogsområder, vann og annet) som er et stykke fra S4) ved bruk av hunder og mannskap. Hvorfor politiet valgte å ikke gjøre det, vet jeg ikke.
Det har blitt skrevet om søk i flere vann, men hvor grundig de søkte vet jeg ikke.
(29.04.2019) Politiet opplyser at søkene i Langvannet og Vesletjern, som ligger på hver sin side, like ved boligen til Anne-Elisabeth og ektemannen Tom Hagen. Disse søkene vil bli utført ved hjelp av båt.
Det er ikke tidligere kjent at det har blitt gjort søk i Vesletjern, mens politiet tidligere har gjort søk i langvannet.

Torsdag 11. og fredag 12. april utførte politiet nye søk rundt huset, og på eiendommen til ekteparet Hagen. Årsaken er at snøen nå er smeltet, og de ville se etter mulige spor som kunne ha blitt oversett ved tidligere søk.
Politi lette med hunder etter gjenstander og spor rundt huset til Anne-Elisabeth Hagen, som altså forsvant fra Lørenskog i oktober i fjor. Politiet startet med visuelle observasjoner og begynte deretter søk med hund.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-gjor-nye-sok-ved-huset-i-forsvinningssaken/3423678197.html

Som jag läst sökte de inte i hela Langvannet.
Citera
2020-11-09, 01:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Vad, till exempel ..?

Exempel 1 :
varför samarbetade TH inte med någon som var villig att försöka hjälpa till att lösa hela saken? rädsla eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in