2020-11-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg skrev armbånd - ikke klokkereim.
Mange bruker et slikt elastisk armbånd, og det er heller ikke uvanlig å bære det på begge armene. Har man for eksempel en en sprelsk valp i bånd, er det ikke unaturlig å trekke armbåndet oppover på armen. Dette kan faktisk gjøres på rent instinkt, selv om det "egentlig" ikke er behov for det. Det vil da se ut som om armbåndet er veldig stramt.

Når det gjelder skaden ved øye, så la jeg faktisk ikke merke til dette, før det ble et tema i tråden.
Finnes det 70-åringer som ikke har et aldri så lite arr på kroppen? Er det arr i øyekrok? Ja, det kan det være, men vi vet jo ikke hvordan det har oppstått?
Og ja, AEG har en hevelse på armen, men ikke "på størrelse med en appelsin", som Fenvatnet beskrev kulen.
Samme bruker har jo til og med forklart hvordan skaden oppstod "Hun har fått et voldsomt slag rettet mot hodet, og så har hun holdt armen forran seg for å prøve å beskytte seg, og så traff slaget rett over håndleddet istedet!"
Jeg vet ikke om dette er et forsøk på leke synsk.
Dette vet selvsagt ikke Fenvatnet noe om. Hvis AEH var kjevhendt (vi vet vel ikke om det var tilfellet), ville hun sannsynligvis ha verget seg med venstre hånd, og kulen ville i så fall vært på venstre arm.

Jeg utelukker ikke at alt dette kan være utslag av mishandling, men det kan være andre forklaringer på alle tre skadene.
Er man ute etter å finne bekreftelser på at TH er psykopatisk konemishandler, er disse bildene godt egnet til nettopp det.
Men om dette er sannheten, er en annen sak,

Tack för dina ord. Jag är fullständigt enig.

Sedan är det ju så att OM TH har tillfogat AEH skador, så vet vi inte om det har skett regelbundet
eller högst tillfälligt i ett stormigt uppträde, eller om även TH har skador tillfogade av AEH.
Inte heller är det bevis för dråp.
Citera
2020-11-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Siden TH er søkkrik kan man ikke se vekk fra at AE kan ha benyttet private helsetjenester og da blir de vel ikke loggført i offentlige helsejournaler?

Selvsagt blir de det. Jeg har blitt utredet ved flere offentlige sykehus, sykehuset har altid henta inn relevant info fra private aktører. Blir du fysisk mishandla og oppsøker legevakt, blir det straks vurdert om dette skal meldes til politiet. Spiller ingen rolle om legevakta er privat eller offentlig.
Citera
2020-11-07, 19:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
For å få et riktig svar på dette, må vi vite hva som var THs inntekt og formue i 1993/1994.
Man kan ikke uten videre gå ut fra en formue på 60 millioner på begynnelsen av 1990-tallet.
I følge finansbladet Kapital, " stod Tom Hagen stod på randen av konkurs etter Lillehammer-OL". (februar 1994.)
Derfor spør jeg deg, Kornblomst og øvrige brukere:
Var formuen fortsatt på 60 millioner i 1993/1994?
Var formuen vesentlig lavere?
Var formuen vesentlig høyere?
Kan dere gi et realistisk estimat over inntekt og formue i 1993 og 1994?

PS Viktig melding til Notteliten: Du kjenner godt til Nasjonalbiblioteket. Greier du å oppdrive skattelister for Lørenskog for årene 1993/1994?
De eldste jeg finner i media, er fra 2012
.

Skattelistene for 80 og 90 tallet på øvre romeriket ble trykt og solgt av og til inntekt for lokale idretslag og foreninger, dette gikk på rundgang så flest mulige lag og foreninger skulle ha en inntekt av det.
Altså det er veldig tvilsomt at disse skattelistene er søkbare nå, det kan hende det finnes på lokale bibliotek i orginalutgaver og det kan bli søkbart i fremtiden, men så langt jeg hvet er det ingen som har planer om dette for tiden etter 1980..
Citera
2020-11-07, 19:31
Medlem
Kom over denne kommentaren på en av tv2 sine Facebook innlegg om det amerikanske presidentvalget;

https://imgur.com/djK8CUm

Er ikke det han som fortsatt er siktet for medvirkning til kidnapping?
Citera
2020-11-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Kom over denne kommentaren på en av tv2 sine Facebook innlegg om det amerikanske presidentvalget;

Wtf!

Du er en legende.
Citera
2020-11-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack för dina ord. Jag är fullständigt enig.

Sedan är det ju så att OM TH har tillfogat AEH skador, så vet vi inte om det har skett regelbundet
eller högst tillfälligt i ett stormigt uppträde, eller om även TH har skador tillfogade av AEH.
Inte heller är det bevis för dråp.

Jeg er helt enig med deg. Jeg utelukker ikke at TH kan ha mishandlet AEH, og jeg utelukker heller ikke at TH kan være skyldig i drap/medvirkning til drap. Ingen i denne tråden kan si noe sikkert om dette.
Dette er en kun ny variant av leken "finn mistenkelig ting". Det spiller ingen rolle om det ikke er sant, bare det kan brukes til å sette TH i et mistenkelig lys.

Dette avslører en total mangel på innsikt i kriminalhistorie, og flere har tidligere vist at man heller ikke skjønner hvordan indisium/bevis blir vurdert av politiet, og i en eventuell rettssak.
Men hvordan kan man forvente det? Det er på tide med en litt mer ydmyk innstilling, bombastiske uttalelser er helt malplasserte.
Påtalemyndighetene har jo problemer med blant annet å vurdere verdien av avhør.
https://www.nrk.no/norge/avhorsekspert_-_-patalemyndigheten-mangler-kompetanse-1.13448927

Se gjerne denne dokumentaren:
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2017/MDDP11000217
Citera
2020-11-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Skattelistene for 80 og 90 tallet på øvre romeriket ble trykt og solgt av og til inntekt for lokale idretslag og foreninger, dette gikk på rundgang så flest mulige lag og foreninger skulle ha en inntekt av det.
Altså det er veldig tvilsomt at disse skattelistene er søkbare nå, det kan hende det finnes på lokale bibliotek i orginalutgaver og det kan bli søkbart i fremtiden, men så langt jeg hvet er det ingen som har planer om dette for tiden etter 1980..

Det stemmer det du forteller om salg av skattelistene, og dette gjaldt nok hele landet. Er nok ikke lett å finne eksemplarer i dag, men det var jo en grunn til at jeg spurte deg!
Citera
2020-11-07, 19:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det vi snakker om er at hun ventet til hun var 67, for da kunne hun flytte vekk, men ble drept før hun kom så langt.
67-hun kunne bruke de 200.000
67-hun fikk alderspensjon
67-hun satt å søkte etter et sted å bo, og hvordan gå frem ved skilsmisse.

Jemtlandsaken er veldig lik.
€ Kona ville skille seg og hadde spart opp penger.
€ Politiet fant blod, men ikke noe lik.
€ De tok taxi hjem kvelden før.
€ Svein har tidligere voldshistorikk.
€ Svein er en stor manipulator.
Han ringte Janne og la gjenn beskjed på svareren der han søyt og bar seg. Han satt hjemme sammen med svigebror i 2 uker og søyt og bar seg om hvor Janne var. Bare skuespill alt sammen.
Han flyttet på Jannes telefon for å skape inntrykk av at hun hadde dratt sin vei på natta.
Dette gjorde han mens hans egen telefon lå hjemme.
Svein hadde en vanskelig oppvekst med en voldelig far, Gje€mund Jemtland, som banket han og hans 2 andre brødre.
Om THs far var voldelig vet jeg ikke, men han var alkoholisert og ekkel og barna måtte klare seg selv etter moren R#k#l`s død. Dette, sammen med sorgen p,ga, sin mors død, kan ha gjordt TH til den han er i dag. En egoistisk, empatiløs, voldelig og manipulerende psykopat.
Ulikheter mellom Jemtland-saken og Hagen-saken:

-Jemtland-saken ble oppklart etter kort tid / Hagen-saken er fortsatt ikke oppklart etter 2 år

- Jemtland hadde ikke alibi / TH har alibi (basert på informasjon fra media)

- Jemtland hadde våpen og var preget av tiden i fremmedlegionen / TH er en 70 åring forretningsmann som ble milliardær

- I Jemtland-saken var det ikke lagt igjen noe i boligen / I Hagen-saken ble det lagt igjen giftering, klær og trusselbrev

- I Jemtland-saken ble det funnet lik / Ingen lik funnet i Hagen-saken

- I Jemtland-saken var det få andre alternativer for hva som kunne ha skjedd / I Hagen-saken er det flere alternativer

+ flere detaljer som telefonsamtaler, SMS, hendelser før forsvinningen, mystisk bil fanget på video om morgenen forsvinningsdagen, krypto-opplegg, kryptert e-post med AEH's helseopplysninger, osv
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-07 kl. 19:56.
Citera
2020-11-07, 19:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det stemmer det du forteller om salg av skattelistene, og dette gjaldt nok hele landet. Er nok ikke lett å finne eksemplarer i dag, men det var jo en grunn til at jeg spurte deg!

Takk takk
Er mye sånn informasjon som er omtrent umulig å finne helt fra 1960 tallet og helt ut på 2000 tallet...
Citera
2020-11-07, 19:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern

Se der ja, vår alles RU er ute og kommenterer kryptering. Han burde kanskje heller holde en lav profil...?
Citera
2020-11-07, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ulikheter mellom Jemtland-saken og Hagen-saken:

-Jemtland-saken ble opp....

Men likhetene er der like fullt.
Det du kaller ulikheter, er noe du har vridd det til.
Citera
2020-11-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Se der ja, vår alles RU er ute og kommenterer kryptering. Han burde kanskje heller holde en lav profil...?

Ja, for min del helt utrolig at han skriver slikt nå.. Jeg har nok for min del kanskje overvurdert RU litt. Kan han være typen til og ha vært med på noe og samtidig være helt uvitende om det selv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in