2020-11-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja. En liten reminder om at VE nektet å møte til avhør flere ganger.
Letter å lyve når det har gått noen måneder ...
Th nekter, barna nekter, ve nekter.
Citera
2020-11-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Så bildet. Dere er så langt foran meg i dag, masde sider å lese. Men det så ut som en engel med spyd som skulle drepe kongen. Og kongen det er? Ledende spørsmål og fleip
skjult trussel mot strømkongen. Trenger han mer penger for å holde munn.
Citera
2020-11-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Vi vet at TEH ble oppringt av TH kl 14.00 og at han like etter kom til Sloraveien. Jeg har ikke fått med meg hvor han var da han ble oppringt, hvor lenge han ble i Sloraveien eller om han var tilstede da TH ringte politiet. Hvorfor ble han f.eks ikke med sin far for å møte politiet? Hvor dro han? Til en av søstrene? Ventet de på at politiet skulle hente dem? TH må jo ha vært i sjokk og det er merkelig at de ikke var sammen, synes jeg.
Jeg forstår at sønnen ikke ønsket å bli igjen i huset, TH har vært engstelig og følt seg overvåket så åstedet må ha fremstått skremmende for både TH og TEH. Har noen detaljer rundt dette som jeg har gått glipp av?
Jeg stoler ikke på TEH dessverre, men det er kun ren magefølelse etter de 92 sekundene som var vanskelig å gjenfortelle.
Citera
2020-11-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
skulle inte kidnappningsbrevet och det bedrägeriet ge TH all den tid han kunde få, troligen lika mycket tid som om han hade anmält det till polisen senare...
Men vad jag inte förstår är varför en man som har kontakt med advokater,
mestadels affärsadvokater fram till 2 år sedan,
men varför ringde han inte först en advokat och fråga vad man skulle göra, detta gäller särskilt om han är oskyldiga...
en advokat kunde kontakta polisen så att eventuella kidnappare inte upptäckte att TH ringde polisen där och då...
Det er jo det som er rosinen i pølsa. Politiet lekker og kidnapper dreper aeh. Og th kan kose seg med milliardene. Kuttet ut å lese fra der det stod han måtte betale og ringte politiet.
Citera
2020-11-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Analyse av 17. mai bilde der AEH benytter solbriller.

- munnsår på nedre del av leppen
- antydning til sår / hevelse på høyre arm

AEH benytter solbriller. TH benytter ikke solbriller. Et det solskinn når bildet taes?
Gjennom speilbildet i vinduet bak dem kan man se antydning til skydekke på himmelen. Heller ingen tegn til skarp sol-lys på bildet.

Konklusjon.
Det kan holdes åpent at AEH på dette bildet måtte bruke solbriller, på en dag uten solskinn, fordi hun i tillegg til skade på leppen og hevelse på håndleddet i tillegg hadde blåmerke på øyet.

Dette er en spekulasjon - ikke en skråsikker konklusjon.

Hvorfor skulle Tom la media bruke akkurat det bildet dersom han vet at det er en stor sjanse for at noen oppdager "hva som skjuler seg bak" brillene, håndleddet osv.? Hadde vel tatt et annet bilde da?
Citera
2020-11-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg stoler ikke på TEH dessverre, men det er kun ren magefølelse etter de 92 sekundene som var vanskelig å gjenfortelle.
Jeg fikk gåsehud første gang jeg leste om sønnen og får det av og til nå også i innlegg der han nevnes. Logikken min forteller meg også at han er involvert, synes det er merkelig at ikke media har skrevet mer, men de er kanskje ekstra varsomme. Hvis han er psykisk syk skulle det forresten bare mangle.
Citera
2020-11-08, 21:44
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor trengte ve leiebil.

For å frakte noe, tydeligvis. Får ikke med seg all verden i golfen han har. Hva han fraktet, kan vi bare spekulere i..............
Citera
2020-11-08, 21:45
Medlem
Legokatts avatar
Se på disse brikkene samlet:

-TH ble fanget opp på video på Futurum
-Politiet mener de har kontroll på TH's første tid på jobb
- AEH's 10 min telefonsamtale med lønn
- AEH's samtaler / SMS med barna
- Ingen svar på telefonenopprigning fra elektriker Skansen kl 09.48
- AEH's telefon lagt i ro kl 10.07

Åsted:
-Trusselbrev, giftering, AEH's klær
-Blodvask
-Slepespor

og en brikker som er "umulig" hvis TH var på jobb samtidig:

VG - 30.04.2020
"Politiet har fått svar på undersøkelser om det som omtales som et viktig biologisk funn fra Anne-Elisa*beth Hagen på en gjenstand i boligen. Funnet skal være handlingsrelatert, altså at det kan tyde på at Tom Ha*gen har hatt en forbindelse"

I filmen Gone Girl slår Amy seg selv under øyet med en metall-gjenstand / lysestake.

Amy i filmen Gone Girl beskriver hva som er motivet for et slikt plott:

"Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen"
Citera
2020-11-08, 22:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvorfor skulle Tom la media bruke akkurat det bildet dersom han vet at det er en stor sjanse for at noen oppdager "hva som skjuler seg bak" brillene, håndleddet osv.? Hadde vel tatt et annet bilde da?

men är det han som har lånat ut den bilden?
så vitt jag har sett står det bara "Privat" och "Familien" under bilderna...
Citera
2020-11-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det fortoner seg som en slags strek fra øyekroken og bortover mot nesen. På hotellet var deler av det rødt. På de senere bilder ser en en mørkere rett strek akkurat det.

Jag har missat hotellet. Vilket hotell? Så jag kan jämföra.
Citera
2020-11-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har missat hotellet. Vilket hotell? Så jag kan jämföra.
Kan det være dette bildet?
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

Passbildet er veldig detaljert. Kan dere se om det er et arr på samme sted på det bildet?
https://www.hadeland.no/bortforing/kriminalitet-og-rettsvesen/anne-elisabeth-falkevik-hagen/anne-elisabeth-68-etterlyses-na-av-interpol/s/5-21-468640

Et annet bilde av AE:
https://www.tv2.no/a/10694943/
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-08 kl. 22:54.
Citera
2020-11-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men är det han som har lånat ut den bilden?
så vitt jag har sett står det bara "Privat" och "Familien" under bilderna...
Jeg antar at de har gitt ut bildene selv da vi først fikk vite om forsvinningen i offentligheten?
Både bilde av henne, som alle bruker + det bildet av TH og AE? Det er de to eneste bildene omtrent media bruker, så jeg antok at det er det familien har godkjent til bruk av media når de gikk ut med saken? Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men det er jo påfallende at det er de samme 2-3 bildene som blir brukt og ikke flere private bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in