2020-11-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) og 2) tror jeg at er mulig, og at AE ble tvunget til å kle på seg andre klær eller at GM kledde på henne andre klær (hvis AE f.eks var bevisstløs). Det ene vitnet i Ås sa at kvinnen i baksetet hadde en hvit bluse på seg. Jeg regner med at politiet har spurt TH om noen av AEs klesplagg var borte fra huset i S4, men det er ikke sikkert at han hadde oversikt over alle hennes klesplagg. Jeg tror at de fleste ikke har en fullstendig oversikt over alle klesplaggene til sin ektefelle.

Jeg tror at det er sannsynlig at GM hadde planlagt å transportere AE i live fra S4 (selv om GM eventuelt hadde en plan om å drepe henne senere), i tilfelle noe uforutsett skjedde slik at politiet tok GM på fersk gjerning med AE i bilen (ettersom man får lavere straff for å bortføre BO som er i live enn hvis man har drept BO).

Jeg leste at AEs klær ble funnet på det lille badet (gjestetoalettet i 1. etasje) og ikke på en stol.

(11.06.2020) Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept.
...
Tapen ble funnet oppå en safe like ved inngangsdøren som Hagen-ekteparet hadde stående. Dette er kort avstand til åstedet, et bad i husets første etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, får Nettavisen opplyst. På det lille badet, som ikke har dusj, skal det ha blitt funnet klesplagg, heriblant en bukse. I tillegg skal det ha blitt funnet et håndkle.
...
De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.
- Spørsmålet er etter min mening litt ladet. Det er aldri kommentert eller sagt noe fra vår side om det. Så jeg har ingen kommentar til noe av det du anfører, sier påtaleleder Haris Hrenovica.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

(15.06.2020) – Hva så du av de to som satt foran i bilen?
– Han som kjørte satt med en hette, men jeg så ikke så mye av ham. Han som satt i passasjersetet ved siden av, så jeg mer av. Han hadde en sort lue og en sort jakke. Jeg la merke til at kvinnen i baksetet var tynnkledd med tanke på været denne dagen og i forhold til de to i forsetet som hadde ytterklær. Det så ut som at hun kun hadde en hvit bluse.

https://www.tv2.no/a/11499053/

Tack för din redogörelse Z-z-z.
Vi är överens.
Hon kan ha varit i livet när hon fördes bort från SL4.
Det kan ha varit hon som de två, av varandra oberoende vittnena sett i en röd bil i Ås.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-05 kl. 02:06.
Citera
2020-11-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack för din redogörelse Z-z-z.
Vi är överens.
Hon kan ha varit i livet när hon fördes bort från SL4.
Det kan ha varit hon som de två, av varandra oberonde vittnena sett i en röd bil i Ås.
Ja, og jeg tenker at GM kan ha vært så forutseende at han/de hadde med klær som GM kunne kle på AE i tilfelle hennes klær fikk blodflekker el.l. under angrepet.

GM kan ha hatt tilgang på en eller flere garasjer eller andre lokaler (på avsidesliggende steder uten vitner i nærheten) der de på forhånd hadde utplassert biler, slik at de kunne bytte bil underveis fra S4 til Ås uten at noen la merke til det.
Bmw-ens skilter var tilgriset med leire/gjørme el.l. slik at det ikke var mulig for vitnet å se registreringsnummeret på bilen. På andre eventuelle bilers registreringsskilt kan GM eventuelt ha gjort det samme.

De bilene (hvis det ble brukt mer enn en bil) som ble brukt under forbrytelsen kan f.eks ha blitt dumpet i en sjø en fjord eller i havet eller blitt tent på eller blitt fraktet ut av Norge.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-05 kl. 02:06.
Citera
2020-11-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her er det flere som misforstår. En advokat signerer ikke ektepakten. Det er det partene og vitnene som gjør. Man trenger ikke en advokat for å skrive en ektepakt, men dersom man benytter en finnes det et felt hvor man kan skrive inn navnet til vedkommende. Det er ikke en signatur, kun et opplysningsfelt. Navnet til BB sto der, men han hevder å ikke ha deltatt i utformingen.
Innholdet tyder helt klart på at en advokat har utformet den.
Citera
2020-11-05, 02:09
Medlem
Citat:
Ja, og jeg tenker at GM kan ha vært så forutseende at han/de hadde med klær som GM kunne kle på AE i tilfelle hennes klær fikk blodflekker el.l. under angrepet.

GM kan ha hatt tilgang på en eller flere garasjer eller andre lokaler (på avsidesliggende steder uten vitner i nærheten) der de på forhånd hadde utplassert biler, slik at de kunne bytte bil underveis fra S4 til Ås uten at noen la merke til det.
Bmw-ens skilter var tilgriset med leire/gjørme el.l. slik at det ikke var mulig for vitnet å se registreringsnummeret på bilen. På andre eventuelle bilers registreringsskilt kan GM eventuelt ha gjort det samme.

De bilene (hvis det ble brukt mer enn en bil) som ble brukt under forbrytelsen kan f.eks ha blitt dumpet i en sjø en fjord eller i havet eller blitt tent på eller blitt fraktet ut av Norge.

Ja, denna scen kan jag se framför mig utan svårighet.
Det är det mest sannskyldiga som jag kan komma på just nu.
Svårt att förstå om polisen inte tar tag i detta mer än de verkar ha gjort ..
Citera
2020-11-05, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja, denna scen kan jag se framför mig utan svårighet.
Det är det mest sannskyldiga som jag kan komma på just nu.
Svårt att förstå om polisen inte tar tag i detta mer än de verkar ha gjort ..
Enig med deg. Hvis politiet fra dag 1 hadde tenkt på den muligheten at GM kan ha byttet fluktbil underveis fra S4, og hvis politiet hadde undersøkt diverse avsidesliggende lokaler som f.eks nedlagte gårdsbruk med låvebygninger som blir brukt til lagerplass o.l. og som kanskje var utleid (i alle retninger fra S4 innen en viss avstand fra S4) som kunne ha blitt brukt til parkering av fluktbiler, så kunne politiet kanskje ha funnet en eller flere av fluktbilene ved hjelp av en sporhund som kunne ha luktet om AE hadde vært i den/de bilen(e).

Jeg vet at forsvinningssaken skulle holdes hemmelig for publikum de første ukene. Men politiet kunne jo ha diktet opp andre grunner for å foreta slike undersøkelser i slike lokaler. De kunne f.eks ha sagt at de lette etter narkotika eller tyvegods f.eks.

Er det mulig å samle opp luktprøver fra luften i et rom hvor noen har pustet og/eller svettet? Vil det være mulig for en sporhund å lukte seg frem til den/de personene som har pustet og/eller svettet i det rommet, ut fra slike eventuelle luktprøver? Jeg tenker på f.eks luften inne på gjestetoalettet i S4, der GM antagelig var.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-05 kl. 03:12.
Citera
2020-11-05, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Skjønner bare ikke denne fornektelsen for at du forsvarer TH, og at du tilhører TT. Enig i at alt kan ha sin naturlige forklaring, men innenfor naturlige rammer. At TH sto å tok av og på seg hanskene 4 ganger mens han leste brevet, ser jeg på som høyst unaturlig.
Skal det aldri bli slutt på dine beskyldninger om ting som ikke stemmer med fakta? Alle som leser her ser jo at du lyver og dikter opp ting og at du beskylder brukere for å ha sagt ting som de ikke har sagt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-05 kl. 04:23.
Citera
2020-11-05, 05:08
Medlem
Citat:
Enig med deg. Hvis politiet fra dag 1 hadde tenkt på den muligheten at GM kan ha byttet fluktbil underveis fra S4, og hvis politiet hadde undersøkt diverse avsidesliggende lokaler som f.eks nedlagte gårdsbruk med låvebygninger som blir brukt til lagerplass o.l. og som kanskje var utleid (i alle retninger fra S4 innen en viss avstand fra S4) som kunne ha blitt brukt til parkering av fluktbiler, så kunne politiet kanskje ha funnet en eller flere av fluktbilene ved hjelp av en sporhund som kunne ha luktet om AE hadde vært i den/de bilen(e).

Jeg vet at forsvinningssaken skulle holdes hemmelig for publikum de første ukene. Men politiet kunne jo ha diktet opp andre grunner for å foreta slike undersøkelser i slike lokaler. De kunne f.eks ha sagt at de lette etter narkotika eller tyvegods f.eks.

Er det mulig å samle opp luktprøver fra luften i et rom hvor noen har pustet og/eller svettet? Vil det være mulig for en sporhund å lukte seg frem til den/de personene som har pustet og/eller svettet i det rommet, ut fra slike eventuelle luktprøver? Jeg tenker på f.eks luften inne på gjestetoalettet i S4, der GM antagelig var.

Jag har läst en del om hundars arbete i polisärenden .. dessvärre tror jag inte de kan spåra i luften
efter några timmar ..
Det skulle vara om GM har glömt något, tagit i en servett som lämnats kvar eller sådant.
Då kan hunden säkert spåra flera dagar efteråt.
Däremot färska skoavtryck lär vara spårbara för en hund - hur länge tror jag kan vara litet olika
och beror på vilken hund det är.
Citera
2020-11-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
tittet på dette nå igjen. enig der. og det stemmer faktisk at han nevner at han la merke til bakhonet og så sier han at han trodde hun kunne ha fått hjerteinfarkt. det ser ikke bra ut. hvis det er klippet slik, har de jo bevisst fremstilt han som skyldig da denne uttalelsen ikke henger på grep. jeg ser det er tydelige tegn på klipping, bl.a. da han liksom nesten begynte å gråte da han leste trusselbrevet, for da kom det ingen tårer, og stemmen var jo klar etterpå. jeg synes dette intervjuet er veldig dårlig satt sammen og dårlig klippet, og det er dårlige spørsmål og feil/dårlig intervjuer (de burde brukt en som virkelig er kjent for gode intervju, men så har vi ingen oprah winfrey i norge ), antar ellers det er satt klare rammer for hva det skal snakkes om da ingen av bevisene som taler imot hans uskyld er tema, han kunne f.eks. blitt bedt om å forklare fingeravtrykkene på brevet, og hvordan det kan ha seg at det er avsatt kun på de sidene han hevder han ikke leste så nøye, og han har åpnet konvolutten uten å sette fingeravtrykk, det er godt gjort det! intervjueren er ganske nedlatende når han stiller spørsmålet om han regner med at vi tror på han når han hevder han er uskyldig. og hvorfor må vi se kameramannen i intervjuet? jeg synes slikt er veldig amatørmessig. jeg liker proffe settinger, og dette var et amatørmessig intervju.

Det kom faktisk ingen tårer, det så mer ut som han hadde grått før intervjuet for da var han litt våt innerst i øyekroken.
Citera
2020-11-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ursprungligen postat av Minnimus
Skulle vært utrolig interessant å fått en ekspertvurdering fra Peter Hyatt på dagens intervju/hjemmebesøk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhørsanalyse, kroppsspråk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

Va det inte han som tolkade föräldrarna MC Cann, föräldrarna tilll deras 3 årig flicka som försvann. Han menade på att de ljuger och hade med flickans försvinnande att göra. Han hade 100 % fel har det visat sig.

Nå vet ikke jeg siste nytt om mccann-saken, de snakker om en pedofil mann, men de har vel tatt feil alle ganger så langt. Hvis det kan bevises at det er han, blir jeg imponert. Slike saker er bare helt vanvittig ødeleggende for en familie for resten av livet. Det er ikke til å fatte hva syke mennesker kan gjøre mot uskyldige små barn. Jeg hørte forresten en 10 minutters ekstrasending av podcasten til Milli og de skulle jo tolke intervjuet med Hagen, men det gjorde de virkelig ikke etter min mening. Det må da ha vært noe mer å si, for de begynte å snakke om andre ting, og jeg synes det har vært dårlige podcaster i det siste. En analyse av Hagens intervju hadde vel gjort seg, og jeg synes det er rart det ikke har vært skrevet mer om intervjuet. Hagen ønsket jo også flere tips, selv om jeg ikke ser hvordan spørsmålene i intervjuet skal bidra til å belyse noe som kan gjøre at folk kan bidra til å hjelpe han med å løse saken. De snakket jo ikke om biler eller eventuelle nye spor, sentrale ting. Jeg ser at setningen der han sier at han så et bakhon før han fikk inn, og dermed tenkte at det hadde skjedd noe ille, at hun hadde fått hjerteinfarkt eller noe. Det henger jo ikke på grep. Hvis han ville ha tips, burde han stilt opp i mediene da politiet gikk ut med etterlysningen av henne. Politiet har brukt 2 år og ikke engang giddet å holdt en pressekonferanse. Elendig.
Citera
2020-11-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette var min kommentar:
"Men kjære deg! Har du aldri hørt om pensjonister som har en svart inntekt ved siden av pensjonen? Jeg vet ikke om det er slik, men jeg kjenner flere som har småjobber. AEGs og disse pensjonistenes lønn er ofte små beløp. De fleste bedrifter har en liten "pott", hvor det er rom for betale svart. Det dreier seg oftr om små beløp. Jeg tror heller ikke det økonomiske var viktig for AEH. Mange pensjonister savner den sosiale delen av arbeidslivet, ikke den økonomiske."
Men kjære deg! Har du aldri hørt om pensjonister som har en svart inntekt ved siden av pensjonen? Jeg vet ikke om det er slik, men jeg kjenner flere som har småjobber. AEGs og disse pensjonistenes lønn er ofte små beløp. De fleste bedrifter har en liten "pott", hvor det er rom for betale svart. Det dreier seg oftr om små beløp. Jeg tror heller ikke det økonomiske var viktig for AEH. Mange pensjonister savner den sosiale delen av arbeidslivet, ikke den økonomiske.

Jeg tror ikke AEH hadde det så vanskelig økonomisk, at hun var tvunget til å arbeide på Fut*rum. Jeg har forstått det slik at hun hadde en deltidsstilling. Jeg tror motivasjonen for å jobbe, var å møte tidligere kolleger, folk hun sikkert har kjent i mange år. Og hvorfor søkte hun seg til Fut*rum.? Valgte hun frivillig å dele enda mer tid med den påstått psykopatiske TH?

Jeg kan ikke kommentere meldinger på FB, da må jeg lese hele dialogen. Og nå er de slettet. Vedkommende som reagerte på dette, burde tatt et skjermbilde, hvis h*n fant dette oppsiktsvekkende. Det kan ikke vært andre enn AEH som slettet disse påståtte kommentarene. Hvorfor gjorde hun i så fall det?

En avflasset stol er på ingen som helst måte et tegn på gjerrighet. Den kan ha affeksjonsverdi. Den kan for eksempel være fra AEHs barndomshjem på Gjøvik. Gode minner. Affeksjonsverdien blir fort borte, hvis stolen slipes ned og males i en farge.

Jeg har tidligere kommenter dette med ekteskapsproblemer, senest 26.okt

"Jeg begynte å gå i 8.mars-tog på midten av 70-tallet. Jeg har alltid tatt parti for de svakeste. Men å fremstille AEH som et viljeløst mehe, går jeg ikke med på!
Jeg tror AEH var en klok og sterk kvinne med meningers mot. Hvis det har vært konflikter i ekteskapet, kan dette nettopp skyldes at hun hevdet sine meninger."

Ja, jeg har sett kommentaren din, men jeg kommenterer noen ganger på andres kommentarer, og det er mulig jeg gjør det feil. Jeg har ikke kalt aeh et viljeløst mehe. Å bli drept for sine meninger er ganske spesielt. Du høres ut som du kjenner til dette. Enig i at gamle gjenstander har affeksjonsverdi, men den var veldig nedslitt og direkte stygg. Den var godt synlig og sjenerende. Folk har hver sin stil, og de har ikke noe fokus på jåleri, det er sikkert og visst. Bare rart å jobbe og jobbe for å tjene penger og ikke utforske mer av livet enn å jobbe for å få mer. Barna hans delte vel knapt denne interessen for driften. Hvis Hagen er uskyldig, håper jeg han klarer å bevise det. Blir dette eventuelt en rettssak for åpne dører tro?
Citera
2020-11-05, 08:35
Medlem
Citat:
Takk! Jeg er enig med deg.

Kanskje noen som har tilgang (gratis) har lyst til å skrive av hele trusselbrevet fra Vgs artikkel og poste det her, slik at det blir tilgjengelig for alle de som ønsker å se nærmere på det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet
En artikkel med video angående trusselbrevets innhold:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xgrv0o/nye-detaljer-fra-trusselbrevet-vi-slipper-henne-langt-fra-huset

Kanskje noen også har lyst til å poste alle publiserte sitater fra epostene fra motparten?
Her er noen av de publiserte sitatene:
https://www.dagbladet.no/nyheter/like-ikke-denne-deal-ok-vi-ferdig/72539003

Hvorfor skal vi gjøre det hvis du har interesse av det selv? Du skriver det er gratis og du har vel råd til betalingsabonnement uansett. Brevet er vel avslørt for lenge siden, og hva hjelper det å se på e-postene.
Citera
2020-11-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, jeg har sett kommentaren din, men jeg kommenterer noen ganger på andres kommentarer, og det er mulig jeg gjør det feil. Jeg har ikke kalt aeh et viljeløst mehe. Å bli drept for sine meninger er ganske spesielt. Du høres ut som du kjenner til dette. Enig i at gamle gjenstander har affeksjonsverdi, men den var veldig nedslitt og direkte stygg. Den var godt synlig og sjenerende. Folk har hver sin stil, og de har ikke noe fokus på jåleri, det er sikkert og visst. Bare rart å jobbe og jobbe for å tjene penger og ikke utforske mer av livet enn å jobbe for å få mer. Barna hans delte vel knapt denne interessen for driften. Hvis Hagen er uskyldig, håper jeg han klarer å bevise det. Blir dette eventuelt en rettssak for åpne dører tro?

Jeg kjenner ikke til dette. Men, jeg tenker at det kan være flere årsaker til AEHs tanker om skilsmisse. For eksempel at TH har jobbet 24/7 i flere tiår. Hun kan kan ha vært fortvilt over at jobben gikk foran alt. Lite tid til familieaktiviter. TH hadde kanskje aldri tid til å reise på ferier sammen med famiien. Alltid full avtalebok. Diskusjoner hver gang AEH antydet at hun kunne tenkte seg en uke sammen på hytta, bare de to.

Da hun undetertegnet skilsmissepapirene i 2012, hadde begge runda 60 år, men TH hadde ingen tanker om å gå over i pensjonistenes rekker.
AEH kan ha følt seg oversett og lite verdsatt. Hun kan ha følt seg veldig ensom. Dette er mer vanlig enn vi tror, og spesielt i forhold hvor den ene eier en bedrift.
Jeg tror det har vært mange runder om dette. Kanskje over flere tiår. AEH har sagt klart fra. TH har lovet bot og bedring, men har etter kort tid vært over i det gamle mønsteret.

"Bare rart å jobbe og jobbe for å tjene penger og ikke utforske mer av livet enn å jobbe for å få mer."
Jeg tror ikke pengene er motivet, jeg tror motivet ligger i gleden over å lykkes med stadig nye prosjekter.
Ol*v Th*n er en rik mann. Leste et intervju med han for noen år siden. Han var på jobb hver dag, med medbragt matpakke. Da var han godt over 90år.
Samme med Ingv*r Kampra*, han eide flotte eiendommer både i Sverige og i utlandet, men hadde ellers en nøktern livsstil.
TH, OT og Kampr*d starta på scratch. De har vært nøysomme, og er fornøyde med det. Ingen av dem har hatt behov for å flashe rikdommen.
Jeg synes ikke mine teorier er mer usannsynlig enn andres tanker.
Da jeg leste om forsvinningen, var jeg ganske sikker på at det var et affektdrap, et glass vin etter teaterforestillingen kunne ha blitt til flere. Misforståelser, og til slutt krangel. Det er jo ikke mulig, så lenge vi vet at lønnsansvarlig snakket med AEH neste morgen.
Hvis TH har drept AEH, tror jeg ikke tidligere ekteskapsproblemer og ektepakten er drapsmotiv.
TH har en offisiell formue på 2 milliarder. Den reelle formuen, er sannsynligvis en god del høyere. Hadde han fx gitt 20% av formuen til AEH, hadde han fremdeles vært rik.
Jeg begynner faktisk å tro at TH kan være uskyldig.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-05 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in