2020-11-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inget domslut alltså på att hon slagit sina barn? Ja, tack då vet jag det och stryker överdrifterna som presenterats. Kallar man sin moster för toppjuristen istället för Karin så har man ingen trovärdighet i mina ögon. Noll! Det är ändå intressant hur misstänkta har trollat i tråden för att sänka KL och har ett uppenbart hämndbegär. Det är ju utmärkt för en försvarsadvokat att krossa under förhör i domstolen. Inte ett konto utan flera alltså så det är inte konstigt att trådsanningar och förtal och smutskastning förekommit. Hon är tjänstledig och har du funderingar på hennes tjänstgöring 2013 får du vända dig till domstolsverket.

Hon har inte vårdnaden av barnen. Så någonstans på något sätt har myndigheterna ändå straffat detta moderskap. Vi vet att det ska mycket till innan sådana beslut tas. Och nej du behöver inte svara för sjuttonde gången att HOL i maskopi med soc och jurister taaaagit baaarnen ifråån heeenne.

Beslutet om förlorad vårdnad togs på grunder vi inte har full koll på men så är det. De får besöka henne i fängelset sedan. Kan hon ju berätta för dem om vad hon pysslar med därinne och om hon läst nån god bok. Tjänstledig kommer hon vara forever om arbetsgivaren inte tar nåt annat beslut.
Citera
2020-11-08, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har inte vårdnaden av barnen. Så någonstans på något sätt har myndigheterna ändå straffat detta moderskap. Vi vet att det ska mycket till innan sådana beslut tas. Och nej du behöver inte svara för sjuttonde gången att HOL i maskopi med soc och jurister taaaagit baaarnen ifråån heeenne.

Beslutet om förlorad vårdnad togs på grunder vi inte har full koll på men så är det. De får besöka henne i fängelset sedan. Kan hon ju berätta för dem om vad hon pysslar med därinne och om hon läst nån god bok. Tjänstledig kommer hon vara forever om arbetsgivaren inte tar nåt annat beslut.
Hot om LVU i december, ihop med det som finns om KL via domar våld mot tjänsteman och lobbar dess innan under 2013, är fullt tillräckligt att begripa.
Varav det även framkommer vad hon gjort via poliser ang inlåsning barn i lgh i den dom hon frias från för att sakutlåtande av bett står ord mot ord.

Browsers argumentation är absurd.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 18:34.
Citera
2020-11-08, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon är tjänstledig och har du funderingar på hennes tjänstgöring 2013 får du vända dig till domstolsverket.
Det är väl allvarlig om hon dömer folk och super och slåss parallellt själv när hon är ledig?
Samt beter sig som en ren fara för barnen.
Det kanske var augusti händelserna som var droppen för utövande av tjänst.
Finns det nåt i FUP om hon kom till jobbet full?
Citera
2020-11-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hot om LVU i december, ihop med det som finns om KL via domar våld mot tjänsteman och lobbar dess innan under 2013, är fullt tillräckligt att begripa.
Varav det även framkommer vad hon gjort via poliser ang inlåsning barn i lgh i den dom hon frias från för att sakutlåtande av bett står ord mot ord.

Browsers argumentation är absurd.

Domarna kan ha vägt in med det är nog sekundärt och det är annat som spelat in ja. Slagit nån på käften och varit full på stan så är nog vårdnaden intakt.

Finns det här perspektivet i sammanhanget. Det ska alltså mycket till:

164 barn har under 2000-talet upplevt att pappa dödat mamma. Vart tredje barn har sin morddömda pappa som vårdnadshavare.”

Källa: https://www.expressen.se/ledare/pappor-som-mordar-ska-inte-fa-vardnaden/

KLs situation är avvikande i statistiken. Läser att 8 % (2014) av barnen med en vårdnadshavare bor med sin far. 2016 var siffran 9 %.

Samma siffra för mammor är runt 77 % 2014 och 86 % 2016.

Resterande % är då annan vårdnadshavare än mamman eller pappan.

Nu gick inte det diagrammet att kopiera men här framgår också huvudanledningarna till förlorad vårdnad under rubriken ”Skäl till ensam vårdnad”:

https://www.vbu-se.se/sv-SE/vårt-arbete/statistik/vårdnad-33538130

Ingen munter historia detta men hon har bäddat för detta själv.
Citera
2020-11-08, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Domarna kan ha vägt in med det är nog sekundärt och det är annat som spelat in ja. Slagit nån på käften och varit full på stan så är nog vårdnaden intakt.

Finns det här perspektivet i sammanhanget. Det ska alltså mycket till:

164 barn har under 2000-talet upplevt att pappa dödat mamma. Vart tredje barn har sin morddömda pappa som vårdnadshavare.”

Källa: https://www.expressen.se/ledare/pappor-som-mordar-ska-inte-fa-vardnaden/

KLs situation är avvikande i statistiken. Läser att 8 % (2014) av barnen med en vårdnadshavare bor med sin far. 2016 var siffran 9 %.

Samma siffra för mammor är runt 77 % 2014 och 86 % 2016.

Resterande % är då annan vårdnadshavare än mamman eller pappan.

Nu gick inte det diagrammet att kopiera men här framgår också huvudanledningarna till förlorad vårdnad under rubriken ”Skäl till ensam vårdnad”:

https://www.vbu-se.se/sv-SE/vårt-arbete/statistik/vårdnad-33538130

Ingen munter historia detta men hon har bäddat för detta själv.
Hon är avvikande i statistiken versus män.
Hon är avvikande i relation till våld i hemmet.
Det är få kvinnor inom KV överhuvudtaget då män dominerar till runt 95% om hon nu blir dömd.
Hon är även avvikande som stalker vs män.
Jag finner det dock intressant att diagnos BPD dominerar då störningar diskuteras (diagnos inom KV, forskning stalkers)

Det leder min tanke till att oavsett om KL är extrem så undrar jag osökt om mörkertalet.
För det berör en blandning av manipulation, hot, stalking, svårighet att ta sig ur en sån relation blandat med att vilja skydda barnen och likaså garanterat skam.
Dels i förhållande till yrke och dels som man.
Det är även så att det handlar om empati.

Det finns många tillfällen som beskrivs där KL hade - och borde - anmälts.

Det vore intressant om den här problematiken belyses. För det håller en låg profil som möjliggör att den här sortens förövare kan fortsätta.
Därför blir jag irriterad om det även på nån vänster tonar ner i media.
Hon kan inte viftas bort med tossig, hon är "nog" hjärnskada, alkis. Det är synd om henne, det är så tragiskt.

Ja det är tragiskt men det är mer tragiskt för barn och det är tragiskt om det eskalerar till mordförsök el i värsta fall mord.

Hon är livsfarlig.
Citat:
Domarna kan ha vägt in med det är nog sekundärt och det är annat som spelat in ja. Slagit nån på käften och varit full på stan så är nog vårdnaden intakt
.
En sammantagen bild och förhör med barn.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 19:31.
Citera
2020-11-08, 19:42
Medlem
Citat:
Det är väl allvarlig om hon dömer folk och super och slåss parallellt själv när hon är ledig?
Samt beter sig som en ren fara för barnen.
Det kanske var augusti händelserna som var droppen för utövande av tjänst.
Finns det nåt i FUP om hon kom till jobbet full?
Hon blev hemskickad för att hon kom till jobbet påverkad. En gång står det beskrivet i fupen. Hur många gånger det skedde står dock inte.
Citera
2020-11-08, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon blev hemskickad för att hon kom till jobbet påverkad. En gång står det beskrivet i fupen. Hur många gånger det skedde står dock inte.
Var det inte fram till årsskiftet 2013/2014 hon är i tjänst?
Erinrar mig nåt domslut el vad det nu var om hovrättsassessorn.
Citat:
Skäl till separation är intressant.
Tror nog att the botten is nådd när barn angrips.
Hur långt kan man sjunka..

Det är intressant i sig att det verkar vara det som gör att ML i Långvind kastar ut henne 6 år senare i det sk "skyddade boendet".
Alkohol och slutligen våld mot barnen.
Hon drar dottern i håret likt som det beskrivs hon bla gjort mot sin egen dotter då hon hittar tetrapack i handväskan.
Citera
2020-11-08, 19:56
Medlem
Citat:

Skäl till separation är intressant.
Tror nog att the botten is nådd när barn angrips.
Hur långt kan man sjunka..

Det är intressant i sig att det verkar vara det som gör att ML i Långvind kastar ut henne 6 år senare i det sk "skyddade boendet".
Alkohol och slutligen våld mot barnen.
Hon drar dottern i håret likt som det beskrivs hon bla gjort mot sin egen dotter då hon hittar tetrapack i handväskan.

Hon dömer i hovrätten som adjungerad ledamot 10 dec 2013. Nåt försäkringsärende. Kanske blev något av de sista.
Citera
2020-11-08, 19:57
Medlem
Citat:

.
Kommer inte ihåg när det var. Om det ens nämndes något årtal den gången det nämns att hon blev hemskickad pga berusning. Men illa nog. Dock kan jag tänka mig att det finns en och annan jurist som då och då kommer alkoholdoftande till jobbet precis som i övriga samhället. Men lyckat är det aldrig.
Citera
2020-11-08, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kommer inte ihåg när det var. Om det ens nämndes något årtal den gången det nämns att hon blev hemskickad pga berusning. Men illa nog. Dock kan jag tänka mig att det finns en och annan jurist som då och då kommer alkoholdoftande till jobbet precis som i övriga samhället. Men lyckat är det aldrig.
Ok. Trodde det var du som hittade domen och tänkte du mindes. Får kolla vidare.
Citat:
Hon dömer i hovrätten som adjungerad ledamot 10 dec 2013. Nåt försäkringsärende. Kanske blev något av de sista.
Aaa, tack. Anmäld och LOB var redan i augusti.
Citera
2020-11-08, 20:29
Medlem
Citat:

Aaa, tack. Anmäld och LOB var redan i augusti.

Ja bara att kika i tidslinjen i trådstarten så ser man att det var bra fart på henne 2012/2013.
Citera
2020-11-08, 20:40
Medlem
Citat:

Det jag hittar är i ett förhör med Jo*han: Om Jo*han minns rätt så var Karin först på Arbetsdomstolen och sen fick hon jobb på Svea
Hovrätt. Och som Jo*han har hört det så kom en till Hovrätten på fyllan en dag och då blev
hon hemskickad.

Så det är ju andrahandsuppgifter. Det är lite luddigt det jag fetat. Kom "någon" till HR berusad eller kom KL till Hr och var berusad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in