2020-11-08, 01:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vad tycker UK om detta? De lämnar ju EU snart. Kändes som att de trodde på till Trump.

Obama varnade för att det skulle kunna ta tio år att få ihop ett handelsavtal.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-11-08 kl. 01:43.
2020-11-08, 01:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Som några redan varit inne på så ska det bli mycket intressant att se hur den judiska lobbyn ser på det här. Initialt är de nog ganska vänligt inställda, då Joe är Wall. St. lakej. Men när Kamal börjar närma sig posten så kan jag tänka mig att det blir lite sura miner.

Att inskränka judarnas absoluta makt i USA är en ganska stor game changer.
2020-11-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Även högerfolk välkomnar Biden är dessa också hjärntvättade PK hjon?
Enbart liberalkonserativa, annars kända som "cuckservatives".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Såg att det var fyrverkerier i London, Edinburgh och Berlin när Biden utsågs vinnare idag, och att klockorna i Eiffeltornet i Paris slog. Samma med klockor i München. Hela jävla världen firar, Trump lär inte bli på bättre humör av det direkt.

kommunistäcklen bör ringa i klockor och smälla smällare när det är första dagen en invaderande muhammedan inte begår halsuggning/avrättning på öppen gata ist för att lägga sig i andra länders politik och använda skattefinansierade byggnader och få det att framstå som om vi alla andra häller med dom i deras självhat.
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Jag tänkte mer på mr. Trumps humör när stora ledare börjar gratulera Biden för vinsten.

Trumps twitterkonto lär förvandlas till "a Reality Show On Crack"..
Medlem
Varför vill amerikanerna ha sådana här gamla jävla gubbar som styr över dem? Trump är 74 år. Biden är 78 år när han tillträder.

78 år...

Det är som att Olof Palme hade blivit statsminister i Sverige för första gången år 2005.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Obama varnade för att skulle kunna ta tio år att få ihop ett handelsavtal.

Obama är lat. Handelsavtal är enkelt. Till och med jag kan fixa det.
2020-11-08, 01:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag missade inte alls poängen, jag kallade ut dig på en osannolik detalj du borde ha förstått troligen inte stämde.

Visst, det firas. Det innebär dock inte att "världen" firar. Just nu visar man på fransk TV några 3-4-åringar som hoppar runt med amerikanska flaggor. Vad tror du de förstår, liksom?

Och faktum kvarstår: valet slutade nära nog 50-50, vilket innebär att ungefär hälften av USAs (röstande) befolkning ännu stöder Trump, trots alla hans av mig obestridda galenskaper. Så tro inte att detta är "hela Amerika" som drar en lättnadens suck, även om segrarna förstås vill spinna det så.

Förresten: ful lögn att jag "kallar det fake news att världen firar". Du försöker slå ifrån dig för att du blev påkommen med en lögn.

Big deal. Englund är en av Sveriges absolut högst ansedda skribenter, så om DN själva "står bakom" är snarast av akademiskt intresse. Finns förstås hur många såna artiklar som helst.

Jag citerade just en, från fucking Englund i fucking DN. Mer QED kan det knappast bli. Står om hur han kommer utlösa "sitt eget Ragnarök" och att "Trump har Hitlers aggressivitet" och liknande. Mycket mer kan du knappast begära. Och vad gäller just ww3 talas alltså om en "global konfrontation" och ett "krig" med Kina.

"utrota någon folkgrupp" var väl aldrig tal om här, så nej, det har man nog inte pratat så mycket om.

Förstår ärligt talat inte hur du med straight face kan förneka detta. Konstanta liknelser med Hitler innebär dock inte att man likställt honom med Hitler. Men man har definitivt målat upp den tyske diktatorn som en relevant parallell, och absolut snackat om möjliga krig som skulle komma (även om just "världskrig" kanske nämndes mer sällan: men är det verkligen såna detaljer du vill bestrida här?)

"rykten"... Dessutom utan källa. Come on, man... Du är bättre än så.

Secret Service förkortas heller inte SS, men också den Nazireferensen är typiskt dig.
En debattartikel av Peter Englund måste du väl förstå inte är det media, DN i det här fallet, står bakom.

Kom igen, länka till något media skrivit eller sagt om Trump/Hitler och WW3.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag missade inte alls poängen, jag kallade ut dig på en osannolik detalj du borde ha förstått troligen inte stämde.

Visst, det firas. Det innebär dock inte att "världen" firar. Just nu visar man på fransk TV några 3-4-åringar som hoppar runt med amerikanska flaggor. Vad tror du de förstår, liksom?

Och faktum kvarstår: valet slutade nära nog 50-50, vilket innebär att ungefär hälften av USAs (röstande) befolkning ännu stöder Trump, trots alla hans av mig obestridda galenskaper. Så tro inte att detta är "hela Amerika" som drar en lättnadens suck, även om segrarna förstås vill spinna det så.

Big deal. Englund är en av Sveriges absolut högst ansedda skribenter, så om DN själva "står bakom" är snarast av akademiskt intresse. Finns förstås hur många såna artiklar som helst.

Jag citerade just en, från fucking Englund i fucking DN. Mer QED kan det knappast bli. Står om hur han kommer utlösa "sitt eget Ragnarök" och att "Trump har Hitlers aggressivitet" och liknande. Mycket mer kan du knappast begära. Och vad gäller just ww3 talas alltså om en "global konfrontation" och ett "krig" med Kina.

"utrota någon folkgrupp" var väl aldrig tal om här, så nej, det har man nog inte pratat så mycket om.

Förstår ärligt talat inte hur du med straight face kan förneka detta. Konstanta liknelser med Hitler innebär dock inte att man likställt honom med Hitler. Men man har definitivt målat upp den tyske diktatorn som en relevant parallell, och absolut snackat om möjliga krig som skulle komma (även om just "världskrig" kanske nämndes mer sällan: men är det verkligen såna detaljer du vill bestrida här?)

"rykten"... Dessutom utan källa. Come on, man... Du är bättre än så.

Secret Service förkortas heller inte SS, men också den Nazireferensen är typiskt dig.

Nej det är inte nära 50/50. Biden vann med över 4 miljoner röster. Fattar inte hur du missat det.

4 miljoner röster.

51% - 48% är en jävla skillnad när vi pratar om ett land med över 300 miljoner invånare.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det sorgliga är att absolut ingen verkar fälla en tår för vad den amerikanska medelklassen kommer att få utstå de nästkommande fyra åren. Alla verkar tro att det är en fin rosa dimma som kommer att ligga kvar under mandatperioden. Sen när skatterna höjs, fler illegala kommer, arbetslösheten ökar och kriminalitetn når toppnivåer så kommer folk fortfarande inte att förstå vad som hände.

För att inte tala om minimilöner. Vilka hemskheter de kan få uppleva.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Varför vill amerikanerna ha sådana här gamla jävla gubbar som styr över dem? Trump är 74 år. Biden är 78 år när han tillträder.

78 år...

Det är som att Olof Palme hade blivit statsminister i Sverige för första gången år 2005.

Dom har pengar och kontakter samt erfarenhet. Därför.
2020-11-08, 01:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Enbart liberalkonserativa, annars kända som "cuckservatives".

Tänkte på att vissa nationalistiska grupper välkomnar en Biden seger också ;P! och dessa kan man väl knappast beskylla för att följa MSM utan egen vilja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in