2020-11-08, 01:12
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Såg att det var fyrverkerier i London, Edinburgh och Berlin när Biden utsågs vinnare idag, och att klockorna i Eiffeltornet i Paris slog. Samma med klockor i München. Hela jävla världen firar, Trump lär inte bli på bättre humör av det direkt.

Putin käkar popcorn och funderar på när han ska dela golden shower videon på.Trump!
2020-11-08, 01:12
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han har två månader kvar med handen på knappen. Risk finnes fortfarande att han kör "Den Brända Jordens Taktik".

Tänk dig när Putin gratulerar Biden för segern. Haha.
2020-11-08, 01:13
Avslutad
Citat:
Såg att det var fyrverkerier i London, Edinburgh och Berlin när Biden utsågs vinnare idag, och att klockorna i Eiffeltornet i Paris slog. Samma med klockor i München. Hela jävla världen firar, Trump lär inte bli på bättre humör av det direkt.

Låter som fake news. Känner överhuvudtaget inte till att de har klockor där. Kollar på fransk TV och ser ingenting om det. Källa?
2020-11-08, 01:13
Medlem
Pugis avatar
[quote=TreponemaPallidum|73536639]
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Och varför skulle HD ens ta upp en sådan sak, när de alltid förut varit giltiga om de är poststämplade senast på valdagen?

Exakt. Dessutom kommer Biden vinna Georgia, Arizona och Nevada. I slutändan blev det en relativt tydlig seger för demokraterna.
2020-11-08, 01:14
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Kanske för att Stefan Löfvén inte går emot sin egen expertis, håller valmöten med 5000 personer, påstår att viruset "bara försvinner som genom magi"/"inte är något att oroa sig för", lovar vaccin innan jul, föreslår att man ska injicera blekmedel, försöker hävda att USA har lägst dödstal i världen (och påstår att man måste jämföra med dödsfall per testad person och inte i förhållande till folkmängd)...osv osv?

Eh Strategi, Covid 19 och Trump i samma mening! Nån har rökt på.ordentligt!
Medlem
Plötsligt existerar inte Covid-19. Nu är ”miljoner” ute och firar rapporterar media helt okritiskt. Men när det handlar om Trump, då ska det alltid påpekas vilken katastrof Covid är och bla bla. Igen, vänstern är hycklare 🙄
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tänk dig när Putin gratulerar Biden för segern. Haha.

Biden kommer att tacka Putin för lyckönskningen, och sen är det inget mer med det.
2020-11-08, 01:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det där måste väl ändå vara ett skämt? Sånt var standard i svenska medier. Typisk var ju tex Peter Englunds svada i DN från 2018:
Med Donald Trump har USA fått sin farligaste ledare någonsin. Kan han bli som Hitler månne? Tveksamt, för USA 2017 är inte Tyskland 1933, och The Donald saknar Der Führers destruktiva intelligens. Fast han är i besittning av annat. Trump har Hitlers aggressivitet och brist på ointresse för politikens praktiska sida. Samt Mussolinis självkontroll, Stalins sanningsenlighet, Khadaffis blygsamhet, Mugabes ointresse för pengar, Mao Zedongs brinnande lystnad efter fakta samt Homer Simpsons koncentrationsförmåga.

Risken är stor att vi kommer att få se ett storkrig inom de närmaste fyra åren.
Sure, sure, Peter.
Hur berättelsen om Donald Trumps tid som POTUS kommer att forma sig vet vi givetvis inte. Annat än att det kommer att sluta illa på något vis.
Alarmism från början till slut, och historien har visat att Englund hade helt, helt fel.

https://peterenglundsnyawebb.wordpress.com/2018/10/09/berattelserna-om-trump/

Finns givetvis massvis med andra exempel. Som sagt var detta standard. Men jag antar att du skämtade med din fråga.

Med det sagt tycker jag det är idiotiskt av Trump att inte erkänna förlusten nu.
Nej, jag skämtar inte, men det var länge sedan jag slutade läsa DN.
Är PE journalist i DN förresten?
Misstänker att det är ett debattinlägg du menar att DN tagit in, inte något som DN står bakom.

Svenskan skrev denna ledare som jag citerar början och slutet av.
Adolf Hitler vann makten i ett helt demokratiskt val.
Det är möjligt att någon därefter hävdat att demokratiska val borde avskaffas. Men det känner jag inte till.

............

Donald Trump är inte Adolf Hitler även om han i valrörelsen kunde låta så.
Källa: https://www.svd.se/adolf-hitler-och-donald-trump

Om det finns några media som på riktigt beskrev Trump som en person som skulle starta WW3, utrota någon folkgrupp eller på annat vis likna Hitler i handling så posta gärna en länk.
2020-11-08, 01:16
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Plötsligt existerar inte Covid-19. Nu är ”miljoner” ute och firar rapporterar media helt okritiskt. Men när det handlar om Trump, då ska det alltid påpekas vilken katastrof Covid är och bla bla. Igen, vänstern är hycklare 🙄

Nu kanske någon journalist vågar nämna att Europa är just nu mycket värre drabbad än USA.
2020-11-08, 01:17
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Låter som fake news. Känner överhuvudtaget inte till att de har klockor där. Kollar på fransk TV och ser ingenting om det. Källa?

Läste om det i svensk media. Men skriv in "Paris bells Biden" på valfri sökmotor. Eller om du söker efter det på Twitter får du till och med se videos på när klockorna slår i Paris.

Eiffeltornet läste jag men nu när jag kollar på Twitter ser jag faktist inte det så det kan varit vanliga kyrkklockor. Men jag tror du missade själva poängen med mitt inlägg om du kallar det fake news att världen firar.
2020-11-08, 01:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Samma tendenser var det när Obama blev vald i 2008.. även då var det en massa fyrverkerier, som folk firade ute i gatorna efter att den fredsamma negern vann presidentvalet 2008, och världen nu slapp den dumme, onde och elaka George W. Bush. När Reagan blev vald i 1980 så var det skriverier i svensk media om att RR var en farlig man som var oskickad till att vara USAs president, och våran egen Olof Palme uttalde korttid därefter att Reagan bara var en B-skådis som inte förstog sig på politik och att han borde dra tillbaka till Hollywood i stället.

Nu så kommer vi dagligen att se flera okritiska hyllningsartiklar om Biden/Kamala i MSM.
2020-11-08, 01:18
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Biden kommer att tacka Putin för lyckönskningen, och sen är det inget mer med det.

Jag tänkte mer på mr. Trumps humör när stora ledare börjar gratulera Biden för vinsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in