2020-11-07, 23:27
Medlem
Fanndiss avatar
Det känns ju smått sensationellt att president Trump annonserat att han tänker driva rättsprocess mot flera delstater pga misstänkt valfusk, och att han i praktiken vägrar erkänna Bidens seger.
Finns här någon som är mera insatt än mig i amerikansk politik, som vet om någon liknande situation inträffat kring ett amerikanskt val tidigare, och hur det hela i så fall slutade?
2020-11-07, 23:28
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Han kan ju börja med att ta avstånd från extremhögern för att visa på motsatsen.

Vad är Trumpets likheter med Mussolini/Mosley?

Jag kan inte se något förutom att Trump är lite lätt nationalistiskt.
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tror inte Pence går hem hos många levande. Jag oppas han blir republikanernas kandidat av det skälet.

Annars tror jag mer på det som redan varit uppe i tråden tidigare idag att Trump kommer att bilda sitt eget parti. Sedan tar barnens över. Han kommer att bli tokig på de republikaner som nu kommer vända honom ryggen. Han är ute efter hämnd. Han behöver konflikter för att syresätta sig och han tycker att han står över alla när det gäller intelligens och kompetens.

Det tror fan att han är ute efter hämnd. Det är fegt att vara med nån för att sen vänsa ryggen när man vet att det bränner. Och rep är inte dumma. Dom visste mycket väl hur det kan gå med Trump.
Medlem
squeakys avatar
Nu börjar företag öppet häckla Trumpetens familj

Ryanair
Citat:
the look of a man who might not have access to Air Force One in the future and will have to fly commercial

don't worry Eric, we have €9.99 fares next time you're in Europe

#Election2020

https://twitter.com/Ryanair/status/1324301811331850240?s=19

Är detta en ren tillfällighet eller har Trumpeten redan anlitat en flyttfirma?
https://twitter.com/ianbremmer/status/1324355448984784898?s=19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Glöm inte ett lekrum för Kamala!

Jodå. Det kommer vara barnkalas varje dag på 'jobbet'. Kina har bestämt.

Kamala kanske kommer ha kul med Hunter Biden i Vita huset? En sexmissbrukare som Hunter kommer vara på henne som en magnet. När pappa Joe lagt sig vid 18.00 tiden så börjar festen för Hunter i Vita huset med horor, crack och kokain
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Fula fiskar som fuskat sig till en vinst,hillary sa att något i stilen i "vi kommer aldrig ge oss" så jag tycker inte att det är konstigt at Trump dra upp de i domstolen

Fusk #1
Fusk #2
Yesbox mycket som inte går ihop i detta val.

Men denna tråd har tagits över av: globalister, neo-liberaler, kommunister och trolls.

Så, vi diskuterar relevant info angående valfusk här: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
2020-11-07, 23:30
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump är president
Trump är överbefälhavare
HD= 6 mot 3 republikaner
Har försvaret bakom sig
Har poliskåren bakom sig
Har 50 % av folket bakom sig

Vem har makten??😁🤭 Det är LÅÅÅNGT till 20 januari..
Fel.
Det enda försvar han har bakom sig är kioskmongot Rudy G. Inte minst har militären visat det med valsedeln denna gång. När Trump kallar sårade soldater för losers, brinner det till i varje amerikan i uniform. Det blir kanske militären som till slut måste avsätta honom, om han inte avgår frivilligt och om HD inte respekterar valresultatet. Amerikansk militär är hängivna och vana vid att försvara demokratin över hela världen. Självklart är de beredda att göra det på hemmaplan också. Polisen däremot skiter i vilket, bara de får bacon. Och det är fortfarande 260 miljoner amerikaner som inte röstat på Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu börjar företag öppet häckla Trumpetens familj

Ryanair

#Election2020

https://twitter.com/Ryanair/status/1324301811331850240?s=19

Är detta en ren tillfällighet eller har Trumpeten redan anlitat en flyttfirma?
https://twitter.com/ianbremmer/status/1324355448984784898?s=19

Anständiga människor bojkottar Ryan air och SAS.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag önskar att Trump var en fascist, då hade han lätt krossat alla BLM-upplopp Annars så är han mer en klassiskt populist än något som liknar Oswald Mosley eller Mussolini.

Angående diktator så blev han demokratiskt framröstad, och hans ämbete sträcker sig tills det att Biden svors in i Januari, så det är lite tidigt att säga något om det.

Öppna en historiebok snälla...

Jag liknande trumps stöd hos militären med det som är typiskt för fascister&diktaturer för liknar fascister och försökte sig på statskupp.

Men givetvis, tack vare detta valresultat är risken för diktatur noll procent.

Skönt också att du är ärlig med att du vill ha en fascist som president. Det har tagit många sidor i tråden, men tillslut erkänner ni alltid tillslut att det är det ni vill.
2020-11-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
När gjorde Obamaadministrationen samma misstag och i samma omfattning? Det är i vilket fall som helst orelevant och regelrätt whataboutism att grina över detta, då grunden till att barnen blev föräldralösa i dessa fall låg i ett beslut som Trumpadministrationen tog. Du kan för övrigt lägga ner dina fantasier om att jag skulle gilla eller hylla Biden. Allting är inte svart eller vitt som sagt.
Omfattningen har jag redan svarat på: Genom alla hans åtta år vid makten hade USA:s militär strider utomlands, och detta är mer omfattande än det beslut som Trumpadministrationen gjorde.

Du gillar ju uppenbarligen Biden mer än Trump, och detta gör du trots att du vet att Biden har långt många fler liv på sitt samvete än Trump! Varför?
Medlem
Ang GOPs framtid är bilden mixad:

- Till deras fördel är att dom kan försöka vinna tillbaka de grupper som är höger men hatar Trump.
Kvinnor i förorten, de mer välbärgade i allmänhet (ej att blanda ihop med snorrika), sådana som röstar höger men tycker att Trump är vulgär.

- Till deras nackdel och detta kan inte underskattas: low propensity voters, sådana som är svåra att nå och bor ute på landsbygden. Sådana som sällan röstar men gick för att rösta på Trump. I regel inte fattiga, men absolut inte rika. Dessa har Donald Trump lyckats nå extremt höga siffror med. Traditionellt i stater som Pennsylvania och Ohio demokratiska röster (många av dem röstade på Obama).
Ser inte vad som skulle tilltala dessa människor med en stel figur som Mike Pence.
Trump är ett stort skämt, jag själv har i denna tråd argumenterat emot hans politik och framförallt de hjärntvättade fansen han har. Men jag har aldrig förnekat att han i vissa avseenden haft framgångar, naturligtvis är det så.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu kaosar Trump-supporters i Philadelphia tyvärr. De hotar och försöker angripa firande för den nya Presidenten Biden.

Kan bli våldsamt med denna äckliga milis som stödjer galningen Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in