2020-11-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Det har inte ens tagits upp än... Vad pratar du om?

Man räknar med att de första i PA ska komma igång på måndag.

Fake news lilla vän fake news
2020-11-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Hur får du ihop detta? Ballots kunde alltså varje stat trycka upp själva, ingen annan fick lägga sig i?

Har du sett dessa?

Brevet där. https://qm.news/operation-death-blossom-countering-the-coup/

Och bilden med ett kuvert från Kina. Är det möjligt att demokraterna beställt förtrycka valsedlar med en rad personers uppgifter? https://qm.news/china-fail-chinese-mail-packages-full-of-biden-votes-found-in-atlanta-poll-station/
2020-11-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Trumps deklarationer rör EN (1) person.

Röstningen rör 330.000.000 personer och alla har full rätt till insyn i ett Demokratiskt samhälle.
Deklarationer är privata och rör inte andra.

Men detta bevisar bara mer och mer hur urblåsta vänstern är beklagligt nog

Om beviset i att nått är fuffens ligger i att man inte får ha insyn i frågan så måste det vara exakt samma bevis för Trumps deklarationer, det är det enda jag säger. Snacka om att vända kappan efter vinden.

Exemplet också hon som hade dött...
Vad är mest troligt:
1. Att Biden åker runt och fyller i lappar?
2. Att nån familjemedlem till henne öppnade posten och tog en chansning? Detta har säkert hänt i Sverige också! Ska vi aldrig tro på ett val igen i Sverige heller?
Senast redigerad av fakka 2020-11-07 kl. 20:50.
2020-11-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Detta förklaras här. Det är själva papperet, har inget med designen att göra sådant står staterna för. Men de kan inte få tag på mer "äkta" papper utan att det märks, därför kommer det upptäckas.
https://principia-scientific.com/us-election-sting-will-qfs-blockchain-encryption-code-technology-win-it/

Nu får jag ett error när jag ska in på den sidan, men problemet med den teorin står lite och faller med nedanstående (också saxat från CISA).

"While the specific measures vary, in accordance with state and local election laws and practices, ballot security measures can include signature matching, information checks, barcodes, watermarks, and precise paper weights."

Valsedlarna trycks på olika tryckerier i olika stater. Det är upp till varje stat att avgöra om de vill ha vattenmärken, streckkoder och hur mycket pappret ska väga. Då det upp varje stat (finns även lokala variationer) att avgöra hur de vill gå till väga. Hur ska de få till den QFS Blockchain som vissa hävdar finns?
2020-11-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Min uppfattning är att det uppenbart förekommit valfusk.

Men det som är aningen svagt i Trump-sidans anklagelser är att det till stor del är anklagelserna är för allmänna. Jag vill inte ådra mig ilska i tråden från mina egna åsikts-bröder, och jag menar inte att anklagelserna är obefogade. Bara att anklagelserna inte skjuter mot det som förbryllat många under rösträkningen.

Det förbryllande är ju att Trump hade stor ledning och sedan gjorde Biden magiskt bara ett hack uppåt. Detta påpekades också.

Men bevisen som presenterades handlade mer om allmänna brister i valsäkerheten. Det är allmänt känt att döda personer röstar, att det inkommer vittnesmål om bortslängda röstsedlar etc. Det är liksom oundvikligt. Det går inte att ha en omröstning i byarådet utan att det fuskas. I någon mån jämnar det ut sig eftersom båda sidor har anhängare som fuskar.

Men den typen av resonemang är relevanta när det blivit väldigt jämt. Exempelvis ifall någon kandidat vunnit en stat med liten marginal, då kan oorganiserat fusk ha varit avgörande och man kan kräva en mer noggrann omräkning.

Det som hänt här är något annat. Nämligen att rösträkningen först var hyfsat okej, men sedan skedde en storskalig bluff som i ett bräde suddade ut Trumps ledning. Det är detta hack i kurvan som allmänheten är misstänksamma mot, och den märkligheten förklaras inte av allmänna vittnesmål om att vissa dubbelröstat.

Jag hade hoppats på något som angrep specifikt det.

Nu blev det lite som att anklaga någon för förskingring och visa upp tomma konton. Men sedan presentera bevis som har med tveksamma skatteavdrag att göra. Bevisen är relevanta men har inget med anklagelsen att göra.

Visst kan benägenhet att fuska i ett sammanhang påverka trovärdigheten och göra ett annat större fusk mer tänkbart. Men det är inte riktigt så heller. Vad Trump-sidan visade upp framstår som samma brister i valsystemet som varit kända länge, som alla redan känner till och som sällan har praktiskt betydelse.

Jag är öppen för att jag kan ha missat något väsentligt, men som jag uppfattar det nu har Biden-sidan inte kunnat förklara det plötsliga hacket uppåt för Biden, och Trump-sidan har inte visat något som har med just den saken att göra.

Det gör iofs att jag fortfarande misstänker fusk eftersom hacket helt enkelt tarvar en förklaring.

Jag har tidigare försökt förklara varför Biden kom så starkt på slutet i ett antal delstater, så häl kommer det igen:
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Det finns statistik på hur många som har begärt ut ”absentee ballots” dvs personer som alltså planerar att förtidsrösta. Jag minns inte exakt fördelningen men någonstans runt 65% var demokrater, 25% republikaner och runt 10% inte registrerade för något parti så att poströsterna skulle ha en överväldigande majoritet för Biden var väntad. Googla lite så hittar du den statistiken. Historiskt sett så har det också varit en klar majoritet för demokraterna som poströstat jämfört med republikanerna och det har säkert förstärkts i år med Trumps hantering av situationen med COVID-19 och där uppmaningen från Trump har varit att gå till vallokalen och rösta och demokraternas uppmaning har varit att om möjligt poströsta.

Effekten av ovanstående som påverkar konspirationsteorierna har ytterligare förstärkts av att många demokratiskt styrda stater har räknat poströsterna före valdagen medan en majoritet av de republikanskt styrda staterna har lagar som förbjuder att de räknas innan vallokalerna stängts. Så i demokratiskt styrda staterna så ingick poströsterna med en majoritet för Biden i de första resultaten som publicerades, men i republikanska stater så kommer poströsterna in senare vilket gör att det verkar som att de vänder resultatet och alltid i Bidens favör. Men det beror helt på hur lagstiftningen skiljer sig mellan republikanskt och demokratiskt styrda stater. Och effekten av det här, nämligen att Biden skulle komma starkt på slutet i republikanskt styrda stater har varit känd under lång tid. Trumps organisation har förstått att det här skulle hända vilket är skälet till att de under lång tid hävdat att poströstning är valfusk.
2020-11-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Fake news lilla vän fake news
Hur menar du? Rudy Giuliani sa på presskonferensen (bara för ca 2 timmar sedan) att han hoppades att första stämningen skulle tas upp på måndag men räknade iaf med nästa vecka.
2020-11-07, 20:52
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Vi får se vad Trumpkampanjen presenterar i domstol(ar). Får ta ställning till det då helt enkelt. Men ja, alla dessa småfuskgrejer, har ju ingen större relevans egentligen.

Framförallt tror jag att det handlar om att rigga röstmaskinerna på något sätt. Det sättet att fuska som ger mest value for money så att säga, med lägst risk att bli upptäckt på.

Men inte heller riggade maskiner är en tillfredställande anklagelse. Det skulle ha gett Biden en konstant ledning från början till slut.

Om Trump-sidan vill fortsätta hänvisa till det magiska hacket måste anklagelsen vara något som förklarar den. Det vill säga att man under rösträkningen helt enkelt bara adderade några hundra tusen röster till Biden. Det är vad som måste ha hänt om man gör gällande att hacket beror på fusk.

Biden-sidan å sin sida måste kunna bemöta den anklagelsen och förklara hur hacket annars skulle kunna ha uppstått. Att de började räkna poströster är inte en förklaring. Den förklaringen skulle innebära att man plötsligt gjorde paus i räknandet av röster som lämnats i vallokalen, ALLA dessa gick till Biden, och sedan återgick man till att räkna vallokalens röster igen och kurvan återtog sin vanliga form.

Det är uteslutet. Förklaringen måste vara något av slaget att ett antal hundra tusen röster på Biden lagts i säckar som man glömt rapportera in och sedan rapporterade man alla samtidigt. Men den förklaringen har inte ens gjorts gällande.
2020-11-07, 20:52
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Läs gärna kommentarerna också. Till videon.

En stor jävla cirkelrunk?
2020-11-07, 20:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Om Trump redan visste att valfusk skulle existera, varför ej göra något åt detta på valdagen?
2020-11-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Hur menar du? Rudy Giuliani sa på presskonferensen (bara för ca 2 timmar sedan) att han hoppades att första stämningen skulle tas upp på måndag men räknade iaf med nästa vecka.

I Michigan och Georgia har domstolarna vägrat ta upp skiten då bevis saknar. Samma kommer hända i Pennsylvania.

Det fins inga bevis, bara en massa fantasier.
2020-11-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om Trump redan visste att valfusk skulle existera, varför ej göra något åt detta på valdagen?

För mer än ett par döda som har röstat och ett par misstag som rättades till till det rätta
så existerar inget valfusk. Det är fantasier och inget annat.
2020-11-07, 20:55
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det här låter lovande:

https://youtu.be/-4xdPm79ct8

Källa infowars, men ligger det sanning i det så blir det här årtiondets avslöjande. Intressant och låter för bra för att vara sant, men låt det spela ut så ser vi vart det kan leda.
Videon nu raderad av Youtube "for violating terms of service". :-)

Poppar popcorn... :-)

Hörde en upprymd psykopat Reinfeldt efter beskedet om Bidens seger lägga ut orden i SVT under 20 minuter. Trump är ondskan personifierad och sätter sitt parti i skräck. Well, låter ungefär som nationalekonomen Ann-Marie Pålssons beskrivning av Reinfeldt, med skillnaden att hon befanns sig i riksdagsgruppen, inte en ocean bort.

Reinfeldt är nog bland det äckligaste som gått på två ben. Att djurgårdens supportrar vägrade honom en plats i styrelsen säger det mesta. Annars hade han gjort sig fint i Animal Farm...

Han och andra psykopater/hycklare/korrupta vänsterpolitiker förtjänar världens råsop.

Är det någon som kan lyckas med detta är det Donald Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in