2020-11-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Som slängs i papperskorgen en efter en efter en...YOUR FIRED
Det har inte ens tagits upp än... Vad pratar du om?

Man räknar med att de första i PA ska komma igång på måndag.
2020-11-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är Trumpkampanjen som stämmer. Inte valmyndigheten.
Ja exakt. Hur ska valmyndigheten stämma menar du? De ska väl vara obundna.
2020-11-07, 20:18
Bannlyst
SE SJÄLVA OM DETTA ÄR EN DOLD VATTENMÄRKNING

DET SER UT SOM ETT NUMMER MAN NORMALT INTE SER UTAN ATT ANSTRÄNGA SIG REJÄLT ELLER HA UTRUSTNING APPLICERAD

https://www.youtube.com/watch?v=rSGiepYfMy0
Senast redigerad av Qemistry 2020-11-07 kl. 20:33.
2020-11-07, 20:19
Medlem
Skadans avatar
Varför är det en grej att man inte får ha telefon bredvid rösträkningen? Är väl ganska uppenbart med anledningen att man inte ska kunna sprida vem folk röstat på?
2020-11-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ett vittne kontaktade mig när jag frågade om hur detta vattenmärke kunde märkas av användaren. Jag tror inte han har anledning att ljuga.

Hur kan det märkas? Och kan han veta hur det ska märkas när det ska vara superhemligt?

Och varför förnekar CISA allt detta?

Saxat från deras Rumour Control:

"Reality: The Department of Homeland Security (DHS) and the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) do not design or audit ballots, which are processes managed by state and local election officials.

"Rumor: DHS or CISA printed paper ballots with security measures and is auditing results as a countermeasure against ballot counterfeiting."

"While DHS and CISA assist states and localities with securing election infrastructure, DHS and CISA do not design, print, or audit ballots. State and local election officials manage ballot design and printing, as well as the auditing of results."
2020-11-07, 20:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
SE SJÄLVA OM DETTA ÄR EN DOLD VATTENMÄRKNING

DET SER UT SOM ETT NUMMER MAN NORMALT INTE SER UTAN ATT ANSTRÄNGA SIG REJÄLT ELLER HA UTRUSTNING APPLICERAD

https://www.youtube.com/watch?v=rSGiepYfMy0

Läs gärna kommentarerna också. Till videon.
2020-11-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Ja exakt. Hur ska valmyndigheten stämma menar du? De ska väl vara obundna.
Valmyndigheten består av både republikaner och demokrater.
2020-11-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Det har inte ens tagits upp än... Vad pratar du om?

Man räknar med att de första i PA ska komma igång på måndag.

Jag har redan sett citat från 4 utslag i domstolsavgöranden. I inget av de fallen fann domaren att det i det som lades fram av Republikanerna fanns något bevis alls för valfusk.
2020-11-07, 20:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Donald Trump har uttalat sig om situationen just nu!

https://www.donaldjtrump.com/media/statement-from-president-donald-j.-trump/
Så nu drar han in hela röstapparaten i konspirationsteorin också. (Om Trump är så populär som han vill ge sken av,) varför skulle Biden öht gynnas av oegentligheter i rösträkningen? Som sagt. Han urholkar bara förtroendet för samhällsfunktioner. Och kan aldrig få fel eftersom allt som går emot hans vilja och hans konspirationsteorier bara också får bli en komponent i samma konspirationsteori.
2020-11-07, 20:29
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Hur kan det märkas? Och kan han veta hur det ska märkas när det ska vara superhemligt?

Och varför förnekar CISA allt detta?

Saxat från deras Rumour Control:

"Reality: The Department of Homeland Security (DHS) and the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) do not design or audit ballots, which are processes managed by state and local election officials.

"Rumor: DHS or CISA printed paper ballots with security measures and is auditing results as a countermeasure against ballot counterfeiting."

"While DHS and CISA assist states and localities with securing election infrastructure, DHS and CISA do not design, print, or audit ballots. State and local election officials manage ballot design and printing, as well as the auditing of results."

Detta förklaras här. Det är själva papperet, har inget med designen att göra sådant står staterna för. Men de kan inte få tag på mer "äkta" papper utan att det märks, därför kommer det upptäckas.
https://principia-scientific.com/us-election-sting-will-qfs-blockchain-encryption-code-technology-win-it/
2020-11-07, 20:30
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Så nu drar han in hela röstapparaten i konspirationsteorin också. (Om Trump är så populär som han vill ge sken av,) varför skulle Biden öht gynnas av oegentligheter i rösträkningen? Som sagt. Han urholkar bara förtroendet för samhällsfunktioner. Och kan aldrig få fel eftersom allt som går emot hans vilja och hans konspirationsteorier bara också får bli en komponent i samma konspirationsteori.

Du verkar inte förstå speciellt mycket. Kanske borde läsa mer innan du skriver igen.
2020-11-07, 20:32
Medlem
Pungs avatar
Min uppfattning är att det uppenbart förekommit valfusk.

Men det som är aningen svagt i Trump-sidans anklagelser är att det till stor del är anklagelserna är för allmänna. Jag vill inte ådra mig ilska i tråden från mina egna åsikts-bröder, och jag menar inte att anklagelserna är obefogade. Bara att anklagelserna inte skjuter mot det som förbryllat många under rösträkningen.

Det förbryllande är ju att Trump hade stor ledning och sedan gjorde Biden magiskt bara ett hack uppåt. Detta påpekades också.

Men bevisen som presenterades handlade mer om allmänna brister i valsäkerheten. Det är allmänt känt att döda personer röstar, att det inkommer vittnesmål om bortslängda röstsedlar etc. Det är liksom oundvikligt. Det går inte att ha en omröstning i byarådet utan att det fuskas. I någon mån jämnar det ut sig eftersom båda sidor har anhängare som fuskar.

Men den typen av resonemang är relevanta när det blivit väldigt jämt. Exempelvis ifall någon kandidat vunnit en stat med liten marginal, då kan oorganiserat fusk ha varit avgörande och man kan kräva en mer noggrann omräkning.

Det som hänt här är något annat. Nämligen att rösträkningen först var hyfsat okej, men sedan skedde en storskalig bluff som i ett bräde suddade ut Trumps ledning. Det är detta hack i kurvan som allmänheten är misstänksamma mot, och den märkligheten förklaras inte av allmänna vittnesmål om att vissa dubbelröstat.

Jag hade hoppats på något som angrep specifikt det.

Nu blev det lite som att anklaga någon för förskingring och visa upp tomma konton. Men sedan presentera bevis som har med tveksamma skatteavdrag att göra. Bevisen är relevanta men har inget med anklagelsen att göra.

Visst kan benägenhet att fuska i ett sammanhang påverka trovärdigheten och göra ett annat större fusk mer tänkbart. Men det är inte riktigt så heller. Vad Trump-sidan visade upp framstår som samma brister i valsystemet som varit kända länge, som alla redan känner till och som sällan har praktiskt betydelse.

Jag är öppen för att jag kan ha missat något väsentligt, men som jag uppfattar det nu har Biden-sidan inte kunnat förklara det plötsliga hacket uppåt för Biden, och Trump-sidan har inte visat något som har med just den saken att göra.

Det gör iofs att jag fortfarande misstänker fusk eftersom hacket helt enkelt tarvar en förklaring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in