Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag misstänker ett utanförskap. Att "inte höra hit" ända sedan hon var barn/ungdom. Det känns som om hon inte har riktigt koll på de sociala koderna från start. Hennes karriär och intelligens har inget med det att göra. Jag tror hon försökt vara som alla andra. När det inte gått så fick hon via alkoholen känsla av att kunna slappna av. Det blev bara för mycket av det. Hatet mot HOL har kanske delvis med att han tidigt såg igenom henne och hennes sårbarhet. Sen kom en intervention. Och en skilsmässa. Resten är historia.
Nå, bara spekulationer av mig.
Hon är inte ensam, har lätt för att skaffa vänner. Innan hon super bort dem totalt.
Vid tex BPD har de däremot en kronisk känsla av
tomhet oavsett hur många de fyller tillvaron med.
Självmedicinering för att orka med sig själv, alla fasader och rollspel och spyr ut galla väl hemma.
Han var kvar för länge. Medberoende och för barnens skull.
.
Det har nog varit jävligt mycket krokodiltårar, hot om suicid, härlig sex, den goda samariten, den perfekta hustrun, myspys till att ränna rätt ut i andra änden på spektrat.
Petit hell.
När han gör slut startar väl det stora helvetet.
Ja, jag tror ju att det rör sig om extrem rädsla att bli övergiven, att den identitet hon byggt upp utanför sig själv (projektion, falsk id) raseras.
Att hon hängt upp tillvaron på HOL, dess innan föräldrarna. Sen blir han kolsvart.
Nu tycks hon även hata ÅK intensivt. Han har väl förstört resten.
Crazy Lady.
Många träffar blir det..
https://www.psykiatrinordvast.se/vard-hos-oss/mottagningar/testsida/borderlineenheten2/vad-ar-emotionell-instabil-personlighetsstorning/