2020-11-07, 17:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Tycker tyvärr inte diagnosen var särskilt tänkvärd ärligt talat.
En icke medicinerad missbrukande person med paranoid schizofreni borde ha betett sig betydligt annorlunda och troligtvis inte klarat av att hålla den röda tråd som KL ändå gjort i sin galenskap. Det är mer troligt med bdp eller någon manisk långvarig psykos som blivit än värre av allt krökande.
Hon är hur som helst ett fynd för en intresserad psykiatriker.
Själv nöjer jag mig med GW:s bedömning: skogstokig.
Citera
2020-11-07, 17:00
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Det instämmer jag helt i!
Citera
2020-11-07, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Håller med, tror inte heller på pyskossjukdom. Snarare EIPS. Kan hända att stratosg ändå har rätt i att KL fått men struntat i medicinering pga viktuppgång och istället tagit till flaskan för att dämpa ångest och fylla det enorma hålet inombords som präglar personer med EIPS. Diagnosen kallades ju först "borderline" då man ansåg att drabbade ligger i gränslandet mellan psykos och neuros, så det kan ju hända att hon fått antipsykotiska utskrivna i samband med en sådan diagnos (om hon nu någonsin uppsökt psykolog). Tycker även att faktumet att hennes föräldrar flyttade efter henne i vuxen ålder talar för ett extremt övergivenhetskomplex i linje med EIPS.
Angående sistnämnda mening finns det en än mer intressant del ihop med allt annat symptomatiskt. En separation. Hennes mor for iväg utomlands när hon var mellan 1-3 år och hon blev hårt bunden till sin far.

Hon nämner aldrig nåt negativt om nån av dem, snarare bejublar intellekt, smarthet och hur de byggt upp sin rikedom ("dom var väldigt, väldigt smarta och duktiga!").

Oavsett hårt bunden till sin far skryter hon om att hennes extraordinära intelligens i huvudsak kommer från sin mor.
" jag är ju en högintelligent person"

" Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent"

"Xxx är ju super, superbegåvad, är… ja. Min mormors gener har absolut gått i arv. Xxx mormors gener alltså."

"Men intelligensen är helt och de har ju testat mig och den har jag gudskelov kvar.
Slår fortfarande i absoluta taket både på mattetester och andra intelligenstester."

[trots sina traumatiska droppande hjärnblödningar vill säga]

Samtidigt finns en ambivalens, kastat porslin och kallat sin mor för hora.

Den gången hon låter som klippt och skuren för Exorcisten nämner hon våldtäkt. Han vill eg att hon ska gå (i.e är hon nobbad).
Hon får ett extremt konstigt beteende, som en version av kvävd temper tantrum som pyser och dissociation. Sen tvärt normal på morgonen.
Just våldtäkt nämner hon även att hennes mor var utsatt för som tonåring.
Kanske nåt som bitit sig fast, om BPD så har hon eg ingen upplevelse av egen id.

Vid ett tillfälle verkar hon ha en glimt av samvete och är bekymrad över vad hennes föräldrar i himlen ska tycka om henne. Ångestladdat, tycks prata mer med sig själv.
Vad jag vill ha sagt är att det inte är blame the mother/parents öht, snarare tvärtom, och möjligen tecken på insikt och samvete temporärt, i ett "svagt" ögonblick glimtar KL fram. Det uppfattas även en ångestbild, och talar emot psykopati (även om mycket annat är pro..).
Oavsett vad det nu än är så är hon lika intressant som livsfarlig.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 18:10.
Citera
2020-11-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Vad grundar du detta på, utöver att hon var driven, högpresterande och framgångsrik för x antal år sedan?
Citat:
Snarare EIPS. Kan hända att stratosg ändå har rätt i att KL fått men struntat i medicinering pga viktuppgång och istället tagit till flaskan för att dämpa ångest och fylla det enorma hålet inombords som präglar personer med EIPS.

Vad grundar du det på undrar jag. Totala gissningar och påståenden helt utan grund. Det är väl ändå inte intressant eftersom ingenting har framkommit som tyder på det du fantiserar om.
P7 har ju jag och har också skrivit resultatet av den. Du har väl inte varit med under den aktuella p7 va?

Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Ja, GW han kan uttrycka sig men har sällan något att spå när det kommer till domstolen.
Citera
2020-11-07, 18:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad grundar du det på undrar jag. Totala gissningar och påståenden helt utan grund. Det är väl ändå inte intressant eftersom ingenting har framkommit som tyder på det du fantiserar om.
P7 har ju jag och har också skrivit resultatet av den. Du har väl inte varit med under den aktuella p7 va?

Ja, GW han kan uttrycka sig men har sällan något att spå när det kommer till domstolen.
Eftersom du inte kan lägga ut hennes P7 är det logiska antagandet att det beror på att du inte har den...
Citera
2020-11-07, 18:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, ingenting står i FUP om hennes beteende, bakgrund, sätt att resonera i förhör och framfart.
Ingenting. 😂
Citera
2020-11-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Angående sistnämnda mening finns det en än mer intressant del ihop med allt annat symptomatiskt. En separation. Hennes mor for iväg utomlands när hon var mellan 1-3 år och hon blev hårt bunden till sin far.

Hon nämner aldrig nåt negativt om nån av dem, snarare bejublar intellekt, smarthet och hur de byggt upp sin rikedom ("dom var väldigt, väldigt smarta och duktiga!").

Oavsett hårt bunden till sin far skryter hon om att hennes extraordinära intelligens i huvudsak kommer från sin mor.
" jag är ju en högintelligent person"

" Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent"

"Xxx är ju super, superbegåvad, är… ja. Min mormors gener har absolut gått i arv. Xxx mormors gener alltså."

"Men intelligensen är helt och de har ju testat mig och den har jag gudskelov kvar.
Slår fortfarande i absoluta taket både på mattetester och andra intelligenstester."

[trots sina traumatiska droppande hjärnblödningar vill säga]

Samtidigt finns en ambivalens, kastat porslin och kallat sin mor för hora.

Den gången hon låter som klippt och skuren för exorcisten nämner hon våldtäkt. Han vill eg att hon ska gå (i.e är hon nobbad).
Hon får ett extremt konstigt beteende, som en version av kvävd temper tantrum som pyser och dissociation. Sen tvärt normal på morgonen.
Just våldtäkt nämner hon även att hennes mor var utsatt för som tonåring.
Kanske nåt som bitit sig fast, om BPD så har hon eg ingen upplevelse av egen id.

Vid ett tillfälle verkar hon ha en glimt av samvete och är bekymrad över vad hennes föräldrar i himlen ska tycka om henne. Ångestladdat, tycks prata mer med sig själv.
Vad jag vill ha sagt är att det inte är blame the mother/parents öht, snarare tvärtom, och möjligen tecken på insikt och samvete temporärt, i ett "svagt" ögonblick glimtar KL fram. Det uppfattas även en ångestbild, och talar emot psykopati (även om mycket annat är pro..).
Oavsett vad det nu än är så är hon lika intressant som livsfarlig.

Man kan undra var hon gjort de här mattetesterna där hon briljerat? Gymnasiet? Högskoleprovet?

Mamman var väldigt ambitiös. Eget företag som organisationskonsult. Ordförande och pionjär här och där. Hon piskade väl på dottern karriärsmässigt och pappan höll p-störningen i schack med alla medel tillåtna. Bodde nära för att ha koll på monstret de skapat. En högpresterande produkt. Men ack så sjuk.

Tror fortfarande på histrionisk. Hyserisk alltså. Funkar bra tills folk går emot dem.
Alla strök henne medhårs och beundrade hennes intelligens och skönhet.
”Borderline” hade spårat ur tidigare tänker jag.

Festens och livets mittpunkt skulle hon vara. Viktigare än solen.
När hon ville dansa på kalaset skulle alla dansa hela natten.
Gubbarna i domstolskorridorerna älskade henne.

Lite motgångar här och där och sen började självmedicineringen när kanske de enda som höll henne någorlunda fungerande, fadern och den modern, dog. HOL satte lite hårt mot hårt där angående hennes alkoholvanor and the rest is full blown personlighetsstörning history.

En ojuridisk histrionisk personlighetsstörning är min diagnos.
Senast redigerad av Avel 2020-11-07 kl. 18:19.
Citera
2020-11-07, 18:20
Medlem
Cashews avatar
Citat:

Dude, du skämmer ut dig. Alltid bra att spela djävulens advokat i sina resonemang men du är ju inte på något sätt resonerande. Du kan uppenbarligen varken uttrycka dig eller spå när det kommer till domstolar eller människor.

Det måste vara slitigt att vara en sån där som alltid går emot strömmen och alla gråa får. Lustigt att man alltid kan identifiera er genom sättet ni skriver. Alltid kränkt, alltid bättre vetandes... Alltid med svar på tal (?) men aldrig med rätt svar. Är du så arg som du framstår som i dina inlägg så kan jag nog förstå hur du kan snöa in på något sånt här.

KL får nog finna sig i att numera vara ontopic i krimdiskussioner en lång tid framöver. Både på FB och i pressen, oavsett utgång i rättegången. Att du är kränkt över det ändrar inte faktumet och blir mest trams och ibland lite humor.
Hoppas du får hjälp och kan bli bättre du med!
Citera
2020-11-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Tycker tyvärr inte diagnosen var särskilt tänkvärd ärligt talat.
En icke medicinerad missbrukande person med paranoid schizofreni borde ha betett sig betydligt annorlunda och troligtvis inte klarat av att hålla den röda tråd som KL ändå gjort i sin galenskap. Det är mer troligt med bdp eller någon manisk långvarig psykos som blivit än värre av allt krökande.

Jösses den ena diagnosen efter den andra och det helt utan underlag. Tråden där diagnoserna sätts av postare utan minsta underlag kan inte bli lägre nivå på. Finns ju liksom ingenting relevant med att postare efter postare sätter diagnoser på en person utan minsta underlag. Sa du något om att skämma ut sig?¨
Senast redigerad av Browser 2020-11-07 kl. 18:29.
Citera
2020-11-07, 18:46
Medlem
Citat:
Jösses den ena diagnosen efter den andra och det helt utan underlag. Tråden där diagnoserna sätts av postare utan minsta underlag kan inte bli lägre nivå på. Finns ju liksom ingenting relevant med att postare efter postare sätter diagnoser på en person utan minsta underlag. Sa du något om att skämma ut sig?¨

Ett väntat svar från dig. Vi spekulerar ju. Att det kanske kan vara något som stör hennes personlighet för det är en hel del med henne som inte funkar. Vi ska inte skylla allt på HOL. Finns ju en del att läsa innantill som ger ledtrådar.
Har man psykopatiska drag så är man den härligaste och mest framgångsrika personen i rummet ofta som många ser upp till och gillar.
Gå emot dem eller lämna dem så bryter helvetet löst.
Dåligt ölsinne gör inte saken bättre.

Vi ska ha med oss att i förhören är hon väldigt nykter. Ändå är hon lite lattjo va?
Senast redigerad av Avel 2020-11-07 kl. 18:50.
Citera
2020-11-07, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan undra var hon gjort de här mattetesterna där hon briljerat? Gymnasiet? Högskoleprovet?

Mamman var väldigt ambitiös. Eget företag som organisationskonsult. Ordförande och pionjär här och där. Hon piskade väl på dottern karriärsmässigt och pappan höll p-störningen i schack med alla medel tillåtna. Bodde nära för att ha koll på monstret de skapat. En högpresterande produkt. Men ack så sjuk.

Tror fortfarande på histrionisk. Hyserisk alltså. Funkar bra tills folk går emot dem.
Alla strök henne medhårs och beundrade hennes intelligens och skönhet.
”Borderline” hade spårat ur tidigare tänker jag.

Festens och livets mittpunkt skulle hon vara. Viktigare än solen.
När hon ville dansa på kalaset skulle alla dansa hela natten.
Gubbarna i domstolskorridorerna älskade henne.

Lite motgångar här och där och sen började självmedicineringen när kanske de enda som höll henne någorlunda fungerande, fadern och den modern, dog. HOL satte lite hårt mot hårt där angående hennes alkoholvanor and the rest is full blown personlighetsstörning history.

En ojuridisk histrionisk personlighetsstörning är min diagnos.
Hon skulle ballat ur tidigare?

Hon har ballat ur tidigare. Skillnaden är att hon inte hade full motvind (skilsmässa och separationspanik) och lika stora alkoholproblem.
De högpresterande slåss innanför väggarna och ballar ur utåt vid alkoholintag. Det slätas över som dåligt ölsinne.
Håller andan kl 9-17...
Byter ofta jobb om det behövs.

Sen fick hon vind i de manipulativa seglen via viss sjukdomsvinst.

Kvinnor är svårbedömda i störningar som i sig överlappar så jag håller öppet för BPD (i grunden inkl komorbiditet) och främst ATT hon överhuvudtaget, oavsett vad, är p-störd och fullt medveten om vad hon gör.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 19:14.
Citera
2020-11-07, 19:15
Medlem
Cashews avatar
Citat:

Hehe, jag tror inte att någon här kan sätta en diagnos på KL, däremot kan det spekuleras om det. Det är ingenting ovanligt eller direkt felaktigt i det här forumet på Flashback, som sagt du skämmer ut dig med dina wannabe ambitioner.
Psykfall är min diagnos på er bägge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in