Citat:
Ursprungligen postat av
sirup
Klart att han är lyckad och bra om vi plockar bort allt dåligt. Jag tror att folk tänker så att han skulle vara lika kass om det inträffar andra kriser. Med covid har han ju inte ens försökt. Det enda han gör är kommer med makabra uttalanden. Ingen stringens, konsekvens och inget annat än att mena att det snart försvinner som ett mirakel. Nu kanske han försvinner som ett mirakel innan. Vi får se.
Ja, jag tror som sagt det var covid-19 hanteringen som är faktorn som fick bägaren att tippa över. En faktor som är ganska exceptionell, allvarliga pandemier av det här slaget sker liksom inte varje år utan snarare var hundrade.
När vi ändå är på temat kan jag tycka det är lustigt när man hör svenskar kalla Trumps hantering av pandemin för dårskap när det på väldigt många plan liknar hanteringen som vi har i Sverige som de samtidigt hyllar. Vi har väl haft en ännu slappare inställning i Sverige om något?
Trump och Tegnell har flera beröringspunkter i sin approach och strategi.
- Emot obligatoriskt munskydd
- Så öppet samhälle som bara möjligt med lokala restriktioner vid behov.
- Barnomsorg och skolor ska fortsätta att bedrivas
- Båda har tonat ner virusets allvar, exempel nedan
Tegnell sa för några veckor sen att det är farligare att gå över ett övergångsställe än att drabbas av covid-19.
Detta passerar svensken som inget märkvärdigt alls men skulle Trump säga något liknande skulle det bli hus i helvete då trumphatet genomsyrar sinnet.