2020-11-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det finns faktiskt en möjlighet att det blir så. Då kommer den legendariska segern 2016 att blekna i jämförelse.

det kommer att ske, scotus kommer se till att rättvisa skipas!
2020-11-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är ingen Biden-anhängare. Jag tycker Biden, precis som Clinton, är usla kandidater och förundras över hur makten i världens mäktigaste land är något som denna typen av människor tävlar om.

Jag är kanske naiv, men jag tror att i alla fall vissa republikaner kommer lära sig av detta. Med det sagt förväntar jag mig inga underverk de kommande fyra åren. USA är ett trasigt land, oavsett vem som sitter i vita huset.
Okej, då är du ingen Bidenanhängare. Jag litar på det du säger, och ber om ursäkt för missförståndet. Däremot är det uppenbart att USA har stora problem, och varken Trump eller Biden kan rädda det eftersom att USA idag är ett land med enorma splittringar och hat mellan olika grupper. Vissa skyller på identitetspolitiken. Jag skyller på att USA alltid varit splittrat, men att de tidigare kunde undanröja detta genom att ha en gemensam fiende, vilket de nu saknar.
2020-11-07, 15:29
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad hände egentligen med de 9000 militärröster som skulle ha anlänt i Georgia på Fredag??

Rösterna ligger troligtvis kastade i ett dike, precis som hände förra valet.

Nä seriöst så har allt gått rätt till, det finns inget fuffens över huvud taget.
Det menar både SVT och TV4, och dom är seriösa enligt dom själva i alla fall
2020-11-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att han är lyckad och bra om vi plockar bort allt dåligt. Jag tror att folk tänker så att han skulle vara lika kass om det inträffar andra kriser. Med covid har han ju inte ens försökt. Det enda han gör är kommer med makabra uttalanden. Ingen stringens, konsekvens och inget annat än att mena att det snart försvinner som ett mirakel. Nu kanske han försvinner som ett mirakel innan. Vi får se.

Ja, jag tror som sagt det var covid-19 hanteringen som är faktorn som fick bägaren att tippa över. En faktor som är ganska exceptionell, allvarliga pandemier av det här slaget sker liksom inte varje år utan snarare var hundrade.

När vi ändå är på temat kan jag tycka det är lustigt när man hör svenskar kalla Trumps hantering av pandemin för dårskap när det på väldigt många plan liknar hanteringen som vi har i Sverige som de samtidigt hyllar. Vi har väl haft en ännu slappare inställning i Sverige om något?

Trump och Tegnell har flera beröringspunkter i sin approach och strategi.

- Emot obligatoriskt munskydd
- Så öppet samhälle som bara möjligt med lokala restriktioner vid behov.
- Barnomsorg och skolor ska fortsätta att bedrivas
- Båda har tonat ner virusets allvar, exempel nedan

Tegnell sa för några veckor sen att det är farligare att gå över ett övergångsställe än att drabbas av covid-19.

Detta passerar svensken som inget märkvärdigt alls men skulle Trump säga något liknande skulle det bli hus i helvete då trumphatet genomsyrar sinnet.
2020-11-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja hatet mot de vita är stort! Biden har lovat mer identitetspolitik som kommer spä på myten om vitt privilegium ytterligare.
Hatet mot vita, hatet mot svarta, hatet mot latinos... allt det där är stort. Dock är det i minoritet ändå, även fast det är nog så osmakligt. Sanningen är att det hatet som skapar mest problem är det mellan liberaler och konservativa eftersom att det är utgöt drygt 50% av befolkningen vardera (eller okej, 25%-25% eftersom att drygt hälften av jänkarna röstar).
2020-11-07, 15:31
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Exakt detta.

Jag hoppas att framtidens Trump har modet att göra det våran Trump aldrig vågade. BLM, Antifa och övrig skrikvänster måste slås ner med dödligt våld. De förpestar hela USA och övriga västvärlden.

Glöm inte att BLM:s vansinne även infekterade Sverige, enbart p.g.a den skjutne helkriminelle negern George Floyd. Den knäande kvinliga polisen i Stockholm, är en tydlig signal på att extremvänstern måste dö.

Sätter mina pengar på Dan Crenshaw
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Rösterna ligger troligtvis kastade i ett dike, precis som hände förra valet.

Nä seriöst så har allt gått rätt till, det finns inget fuffens över huvud taget.
Det menar både SVT och TV4, och dom är seriösa enligt dom själva i alla fall

Postmästargeneralen kanske låste in dem i ett skåp eller gömde dem med de andra femhundratusen rösterna som fortfarande saknas?
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
det kommer att ske, scotus kommer se till att rättvisa skipas!
Jag gillar din optimism. Du verkar vara ganska säker på din sak.

Vilka faktorer tycker du pekar på att Trump vinner detta? Allt jag läst under senaste dygnet tyder på raka motsatsen. (Tyvärr!)
2020-11-07, 15:33
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Bland veteraner är stödet absolut större för Trump. Bland aktiva inom militären är det däremot större för demokraterna, i alla fall i 2016 års val enligt statistiken.

Den är ju ifrån 2016, så det kan ha hänt en del sedan dess.
2020-11-07, 15:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur tror ni Biden kommer att hantera C19?

Hårt men rättvist

Tror inte på några stora nedstängningar av offentliga eller privata verksamheter. Tror dock på en hel del åtgärder av rekommenderande karaktär, typ Sverige och kanske ett krav på att bära munskydd. Kan också tänka mig ett tuffare regelverk gällande social distansering för exempelvis Restauranger etc. Dock kommer det att bli en gränsdragningsfråga om vad som är de Federala myndigheternas ansvar och delstaternas.

Tror totalt sätt mer på insatser av "hjälpande" karaktär än pekpinnar och regelverk!

Noterar också att det inte blev som Trump hade lovat (som vanligt), att Pandemin mirakulöst skulle försvinna från agendan fr.om. den 4/11.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-07, 15:35
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Ja, jag tror som sagt det var covid-19 hanteringen som är faktorn som fick bägaren att tippa över. En faktor som är ganska exceptionell, allvarliga pandemier av det här slaget sker liksom inte varje år utan snarare var hundrade.

När vi ändå är på temat kan jag tycka det är lustigt när man hör svenskar kalla Trumps hantering av pandemin för dårskap när det på väldigt många plan liknar hanteringen som vi har i Sverige som de samtidigt hyllar. Vi har väl haft en ännu slappare inställning i Sverige om något?

Trump och Tegnell har flera beröringspunkter i sin approach och strategi.

- Emot obligatoriskt munskydd
- Så öppet samhälle som bara möjligt med lokala restriktioner vid behov.
- Barnomsorg och skolor ska fortsätta att bedrivas
- Båda har tonat ner virusets allvar, exempel nedan

Tegnell sa för några veckor sen att det är farligare att gå över ett övergångsställe än att drabbas av covid-19.

Detta passerar svensken som inget märkvärdigt alls men skulle Trump säga något liknande skulle det bli hus i helvete då trumphatet genomsyrar sinnet.

Inte besluten Trump tog. Jag tycker att han gjorde det mesta rätt med corona. Men det han sa var katastrofalt. Hans presskonferenser i våras var en pina att se.

Lite konstigt när Trump om någon borde veta att hur man uppfattas betyder allt.

Han var katastrofalt dålig i våras. Och detta säger jag som en die hard Trumpsupporter.

Han sumpa det själv. Bara att acceptera. Det som är skillnaden mellan Trump och politiker. Att han inte fattar såna saker.
2020-11-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Tick tock tick tock 🕒
Twitter kommer va illa ute när de har insett att Trump blir återvald pga röstfusket.
Jag skulle inte vela va I vdns skor då.

😂 Trump har redan vunnit. Var glada, hallelujah.

Nej, den här gången förlorade den goda sidan tyvärr. Kan nu mycket väl bli 8 år med vänsterliberal politik att leva under i kombination med att Covid-1984 tar ifrån oss mer och mer frihet. Det är vad de flesta idioter i den här tråden jublar över. Amerikanerna har två val, välj vänster och få liberalism, marxism och en regim med anti-vit agenda eller höger och en krigshetsande neokonservativ regim likt Bush. Båda gynnar de som styr, bara att fokus hamnar på olika områden beroende på vilken typ av administration som sitter. Donald Trump var en joker som smet mellan maskorna, det kommer inte hända igen. Inte en chans att man fäller ett imperium med papperslappar, det är en utopi. De har visat att de kan sprida labb-tillverkade virus, nästa gång blir det kanske svält. Tycker fokus hamnar för mycket på Trump, han är del av något större som måste få växa vidare utan personkult. Viktigast är att vända huvuden från att tänka fel till att tänka rätt, och det märks att det är många huvuden kvar att vända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in