2020-11-07, 15:23
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
-Vi vann, vi ledde efter en kvart.
-Matchen spelas i 90 minuter Donald.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Plus tilläggstid.

Nej, matchen spelas i 180 minuter om Trump inte erkänner sig slagen, det här är långt ifrån klart.

https://www.youtube.com/watch?v=WZWRhLW7Y8w&feature=youtu.be
Medlem
Hexen666s avatar
Joe Biden på twitter:

Citat:
What is becoming clearer each hour is that record numbers of Americans — from all races, faiths, regions — chose change over more of the same.

They have given us a mandate for action on COVID and the economy and climate change and systemic racism.

Alltså kan man förvänta sig förödande lockdowns. Fasansfullt dyr och onödig grön politik ala MP style. Och mer identitetspolitik.

Det övergår mitt förstånd att man vill rösta för sånt.
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Normalläge kommer det inte att bli. Fortfarande är högerpopulismen enormt stor i USA, landet är splittrat och republikanerna får kanske senaten. Biden kommer därför att bli en handlingsfattig president och han kommer inte att kunna få igenom sina reformer, vilket kommer att öka på polariseringen ännu mer och högerpopulismen kommer att ha ännu mer att gå på och hävda att Trump åtminstone fick igenom sina vallöften.

Sluta vara så naiva alla Bidenanhängare. USA är inte frid och fröjd bara för att Trump förlorade valet. Fortfarande finns problemet med rasism och splittring i USA och hatet kommer bara att fortsätta växa. Inom tio år har USA en ny Trump.
Jag är ingen Biden-anhängare. Jag tycker Biden, precis som Clinton, är usla kandidater och förundras över hur makten i världens mäktigaste land är något som denna typen av människor tävlar om.

Jag är kanske naiv, men jag tror att i alla fall vissa republikaner kommer lära sig av detta. Med det sagt förväntar jag mig inga underverk de kommande fyra åren. USA är ett trasigt land, oavsett vem som sitter i vita huset.
2020-11-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tekniskt ogiltiga röster är de som är falska alternativt inte är poststämplade och inlämnade efter valdagens slut när det såg bra ut för Trump och det blev lite väl jobbigt, utmärkt med lite extra Biden-röster då. Frågan är ju hur omfattande fusket är för fuskats det har det gjorts.

Hela systemet är uselt och föråldrat, givetvis ska poströster läggas senast 5 dagar före valdagen så hinner man räkna före valdagen och får då ett resultat betydligt snabbare än denna fars som vi nu bevittnar.

Jag har inga problem att acceptera en Biden-vinst men allt fusk ska undersökas ordentligt ingen ska vinna på fusk oavsett vem det är.
Helt rätt och fusk förekommer alltid i val det går inte att undvika.
Men att göra en höna av en fjäder skadar ju bara förtroendet för valprocessen och är nog värre än en att någon eller några röster försvinner , läggs till eller förfalskas, eller vad det nu kan vara.
Att Trump dessutom verkar anser enbart röster till Bidens fördel skulle vara olagliga får ju dom flesta att höja på ögonbrynen då ju inga oberoende valobservatörer eller organisationer rapporterat om något organiserat eller av större betydelse pågående valfusk.

Men visst behöver man nog se över vallagarna i dom flesta delstater och kanske få till en samordning av något slag över delstatsgränserna. Nu är det ju rena rama Rolf över det hela.
2020-11-07, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Var har du hittat dom siffrorna?
Jag har försökt uppskatta hur många röster som återstår att räkna på lite olika sätt:
– Baserat på % som återstår enligt t.ex. AP eller CBS. Dom uppger olika siffror.
– Spridda uppgifter från olika källor.

Här är ett exempel:

8:13 AM: There are 124,500 outstanding ballots still to be counted in Nevada
8:11 AM: Pennsylvania: Biden leads by about 21,700 votes. There are about 102,000 mail ballots left to count.

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/us-election-2020-results-live-coverage-trump-biden-latest-news-nov7/liveblog/79088907.cms

Klockslagen är idag, indisk tid.

Jag har räknat Pennsylvania sedan fredag morgon. Jag har sett olika uppgifter om hur många röster som återstod att räkna då, mellan 124000 och 193000. Sedan dess har ca 91000 röster räknats.
Jag uppskattar, liksom uppgifterna ovan, att ca 100000 röster återstår att räkna i Pennsylvania.
Nu kanske det är på väg igång igen, men räkningen har stått stilla under natten.

För varje delstat tog jag summan av de röster som räknats hittills samt den uppskattade procenten. Tittade på denna sida:

https://edition.cnn.com/election/2020/results/president

Sedan använde jag nedan sida för att räkna ut antalet återstående röster där jag matade in antalet röster/procentvärdet jag fick från ovan sida (ex på Pennsylvania här):

https://www.calculatorsoup.com/calculators/math/percentage.php?given_data=X_YP-Y+is+P%25+of+what%3F&Y=6644941&P=96&last=X_YP-Y+is+P%25+of+what%3F&action=solve

Fick för PA ut då:
6644941 is 96% of 6921813.5417

Sen tog jag alltså bara 6921813 - 6644941 = 276*872 återstående röster
Senast redigerad av IT-snubben 2020-11-07 kl. 15:28.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
grattis trump till jordskredssegern! jag menar allvar, det här kommer bli legendariskt!
Det finns faktiskt en möjlighet att det blir så. Då kommer den legendariska segern 2016 att blekna i jämförelse.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Normalläge kommer det inte att bli. Fortfarande är högerpopulismen enormt stor i USA, landet är splittrat och republikanerna får kanske senaten. Biden kommer därför att bli en handlingsfattig president och han kommer inte att kunna få igenom sina reformer, vilket kommer att öka på polariseringen ännu mer och högerpopulismen kommer att ha ännu mer att gå på och hävda att Trump åtminstone fick igenom sina vallöften.

Sluta vara så naiva alla Bidenanhängare. USA är inte frid och fröjd bara för att Trump förlorade valet. Fortfarande finns problemet med rasism och splittring i USA och hatet kommer bara att fortsätta växa. Inom tio år har USA en ny Trump.
Exakt detta.

Jag hoppas att framtidens Trump har modet att göra det våran Trump aldrig vågade. BLM, Antifa och övrig skrikvänster måste slås ner med dödligt våld. De förpestar hela USA och övriga västvärlden.

Glöm inte att BLM:s vansinne även infekterade Sverige, enbart p.g.a den skjutne helkriminelle negern George Floyd. Den knäande kvinliga polisen i Stockholm är en tydligt tecken på att extremvänstern måste dräpas ut.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-07 kl. 15:33.
2020-11-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Joe Biden på twitter:

Alltså kan man förvänta sig förödande lockdowns. Fasansfullt dyr och onödig grön politik ala MP style. Och mer identitetspolitik.

Vilket mest säger att det är lätt att förstå för de flesta....
Medlem
Jag kan inte låta bli att tycka det vore ofantligt lustigt om det visade sig att Trump skulle tappa ytterligare röster efter omräkning. Den twitterstormen skulle nog kunna överhettad internet.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Joe Biden på twitter:

Exakt. Och det har man vetat sedan länge.
Sen att det finns en drös med idioter här i tråden som bara sitter och gissar hit och dit bevisar ju bara hur totalt obildade dom är
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Ja hatet mot de vita är stort! Biden har lovat mer identitetspolitik som kommer spä på myten om vitt privilegium ytterligare.
2020-11-07, 15:27
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Joe Biden på twitter:

Precis som i Sverige så är det medierna och kändistyckarna som drivit folket i den riktningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in