Citat:
Nej du rotesau. Jag har inte skrivit att han är orsak eller skyldig, jag har skrivit att han är den bidragande orsaken.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Barnens samtal med stadsdelsförvaltningen sen 2012 är i centrum.
Deras röster väger tungt i förhållande till att han får ensam vårdnad.
Jag antar du inte missat det som står i Hovrättsdomen från 2015.
Fortsättningsvis lär inte HOL vara en "bidragande orsak" till att hon knäar sin syster som är helt livrädd för henne. För att ta ett annat exempel.
Citat:
Jo, faktiskt. Om hon har en personlighetsstörning. Oavsett vad det är som felar.
Jag har nog ett helt batteri positiva saker att skriva om hur jag upplever Henrik - Jag kan ju börja med att gissa att han säkert har omdömet att inte gifta sig och skaffa barn med en skogstokig alkoholiserad promiskuös aggressiv oberäknelig och gränsöverskridande tyfon.
Hon var säkert bedårande inledningsvis och nykter. Resten är manipulation.
... och anledningen till att han isf fastnar för länge är just hennes personlighetsstörning inklusive barnen.
Du är ju själv grundlurad av hennes väsen så det kan väl inte vara så svårt att leva sig in i?
Citat:
Högfungerande tills fylla tar henne off the track och hon ballar ur i takt med intag.
Min huvudsakliga energi i denna tråd handlar om hur en ganska framstående och stadig person kunnat vända på sig så här, faktiskt oavsett om jag personligen känner henne eller ej.
Rent allmänt och bortom KL:
Hur tror du BPD, NPD eller psykopater ta sig fram i samhället om det så gäller yrkespositioner eller relationer?
De finns som sagt överallt utan varningstriangel i pannan.
Citat:
Du kan väl fundera på om det råkar sammanfalla med ett uppmärksamhetsbehov på fyllan, gränslös i sociala sammanhang och en extrem tendens till offerroll?Jag är för min del övertygad om att hennes problem icke är medfödda.
Gällande tidigare våldtäktsanklagelse.
Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?
Gällande tidigare våldtäktsanklagelse.
Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?
Lite lattjo och ojuridisk. Till att börja med.
Att hon sen missbrukar det å det grövsta ses i Långvind när hon följer efter HOL och barnen.
Hon har inga skrupler och det är ju intressant att du förnekar att det kan röra sig om en störning i personligheten vilket då handlar om tidigt etablerad om än inte medfödd (nature, nurture). Det skulle annars förklara en hel del om hennes extrema framfart.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 02:50.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 02:50.