2020-11-07, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har inte skrivit att han är orsak eller skyldig, jag har skrivit att han är den bidragande orsaken.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Nej du rotesau.
Barnens samtal med stadsdelsförvaltningen sen 2012 är i centrum.
Deras röster väger tungt i förhållande till att han får ensam vårdnad.
Jag antar du inte missat det som står i Hovrättsdomen från 2015.

Fortsättningsvis lär inte HOL vara en "bidragande orsak" till att hon knäar sin syster som är helt livrädd för henne. För att ta ett annat exempel.
Citat:
Jag har nog ett helt batteri positiva saker att skriva om hur jag upplever Henrik - Jag kan ju börja med att gissa att han säkert har omdömet att inte gifta sig och skaffa barn med en skogstokig alkoholiserad promiskuös aggressiv oberäknelig och gränsöverskridande tyfon.
Jo, faktiskt. Om hon har en personlighetsstörning. Oavsett vad det är som felar.
Hon var säkert bedårande inledningsvis och nykter. Resten är manipulation.

... och anledningen till att han isf fastnar för länge är just hennes personlighetsstörning inklusive barnen.

Du är ju själv grundlurad av hennes väsen så det kan väl inte vara så svårt att leva sig in i?
Citat:
Min huvudsakliga energi i denna tråd handlar om hur en ganska framstående och stadig person kunnat vända på sig så här, faktiskt oavsett om jag personligen känner henne eller ej.
Högfungerande tills fylla tar henne off the track och hon ballar ur i takt med intag.
Rent allmänt och bortom KL:
Hur tror du BPD, NPD eller psykopater ta sig fram i samhället om det så gäller yrkespositioner eller relationer?
De finns som sagt överallt utan varningstriangel i pannan.
Citat:
Jag är för min del övertygad om att hennes problem icke är medfödda.

Gällande tidigare våldtäktsanklagelse.
Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?
Du kan väl fundera på om det råkar sammanfalla med ett uppmärksamhetsbehov på fyllan, gränslös i sociala sammanhang och en extrem tendens till offerroll?
Lite lattjo och ojuridisk. Till att börja med.
Att hon sen missbrukar det å det grövsta ses i Långvind när hon följer efter HOL och barnen.
Hon har inga skrupler och det är ju intressant att du förnekar att det kan röra sig om en störning i personligheten vilket då handlar om tidigt etablerad om än inte medfödd (nature, nurture). Det skulle annars förklara en hel del om hennes extrema framfart.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 02:50.
Citera
2020-11-07, 07:42
Medlem
Jag har under stigande förvåning följt denna tråd under en ganska lång tid.

När jag började läsa gick jag in i ärendet med ett litet medlidandekapital. När jag började läsa insåg jag omgående att kvinnan måste vara svårt psykiskt störd. Jag gissade själv på paranoid schizofreni som jag har sett på nära håll flera gånger. Jag gissade vidare att hon antingen aldrig kommit under behandling eller att hon, som många andra kvinnor, slutat ta sina tabletter p g a viktökning, och börjat dricka för att döva den svåra ångesten. När hon häktades tänkte jag: hur skall detta gå? Har de resurser på ett häkte för diagnos, avgiftning etc. En avgiftning är ju en riskfylld procedur rent medicinskt och ofta våldsam.

När jag fortsatt att läsa så fann jag att det tilltänkta mordoffret anklagades för att ha försökt "släpa iväg kvinnan till en hjärnskrynklare" eller liknande formuleringar. Som om det vore klandervärt av en anhörig att söka hjälp till en psykiskt störd maka. Men herregud i helvete! I den här situationen hamnar väldigt många människor. Och det är bland det värsta som kan hända en. Jag har fått ingripa ett antal gånger när människor i min omgivning (nära bekanta) hamnat i psykos och anhöriga till slut blivit handlingsförlamade. Det är ett drama utan like där den sjuke/a inte har sjukdomsinsikt, där sjukhusen inte vill ta emot den drabbade utan denne/as medgivande. Jag är absolut säker på att Henrik Olsson Lilja av djup sorg och hopplöshet gråtit sig till sömns många gånger. Jag har sett hur hårt makar och barn drabbats. Hur i helvete är man funtad när man klandrar någon för att söka hjälp till sin hustru? Är det dumhet, psykopati eller vad handlar det om? Ni som pissat på psyksjukas nära anhöriga borde skämmas. Ni är vidriga kräk och har tydliga drag av psykopati. Fy fan!

Någon hade fräckheten att klandra Olsson Lilja för att ville lämna ett meddelande till sin sambo och inte till barnen (och mera i samma stil). Vem i helvete har rätt att sätta sig till doms över agerandet hos någon som håller på att dö? Ingen art på högre nivå än pissmyror i alla fall. Jag har själv varit i liknande dödlig situation två gånger. Och det tog mig ganska lång tid att få ordning på tankarna.

Flera förtalar också Olsson Lilja, grovt, systematiskt och grundlöst. Jag har träffat på den typen av avskum tidigare. På ett helt annat forum skrev jag ett ilsket svar till en stollig kvinna som försvarade en uppenbar toka. Döm om min förvåning när jag fick ett privatmeddelande tillbaka där kvinnan bad om ursäkt för sitt beteende och förklarade det hela med något slags missriktat systerskap. Jag undrar om det inte händer i denna tråd också. Feministkärringar av båda könen som reflexmässigt tar kvinnans parti oavsett omständigheterna. Även om objektet är en galen, mordisk, nedsupen, fnaskande hypokondriker.

Tack till alla som kämpat beundransvärt för att upprätthålla sans och vett i tråden!

Tänk vad anständigt det skulle vara om pissmyrorna i tråden ägnade en tanke åt Henrik Olssons och barnens psykiska välbefinnande. Mycket talar för att dessa får bära på dessa psykiska ärr så länge de lever (posttraumatiskt syndrom som de kallar det). Mitt medlidandekapital gick åt till det tilltänkta mordoffret och barnen. Inte ett uns kvar till det fordom fagra fnasket. Som jag för övrigt på allvar tror kommer att ta livet av sig i sinom tid när hon efter rättspsykiatrisk behandling inser vad hon ställt till med.

Till sist: vad gäller barnen. Som någon antydde: galningen måste nog till varje pris hållas åtskild från barnen. Detaljen med livförsäkringarna är ruskig men ingalunda unik. Världen vimlar av mordiska kärringar (liksom män). Om Lori Vallow (fall i Rexburg, Idaho) spärrats in efter mordet på den fjärde maken så skulle hennes två barn överlevt. För att ta ett uppmärksammat fall som väntar på rättegång. Och tänk på "Lilla Hjärtat" som skulle levt idag om barnets bästa haft prioritet.

Till Browser som tjatar om att det är livsfarligt att ta ifrån en kvinna hennes barn, så kan jag berätta att det är livsfarligt att försöka mörda en man. Om jag vore i advokatens ställe skulle jag nog avliva den mordiska kvinnan i förebyggande syfte, själv, utan torpeder. Jag skulle spetsa en hela brännvin med lite natriumcyanid och ställa utanför hennes dörr. Det betet skulle hon aldrig kunna motstå. Varpå den eviga friden snabbt skulle infinna sig.
Senast redigerad av stratosg 2020-11-07 kl. 08:07.
Citera
2020-11-07, 07:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur ska du ha det? Du har ju försökt få omkull henne men blev väl nobbad.
Så som du beskriver och har beskrivit henne i den här tråden stämmer dåligt med det du skriver nu, "kaktus inlindad av kungskobror".
Varför har du ändrat dig när det gäller Karin den åtråvärda, nu jävligt stickig och giftig
Vill du inte längre bläddra mellan hängpattarna

Hm..
Du borde läsa på lite om vad begreppet tempus är.

Men skit i klyverierna nu, det är svårt att få bra dialog om man i första hand bara ska provocera vad man upplever vara meningsmotstånd.
Det är liksom lite Trumpigt att hålla på så.
Citera
2020-11-07, 11:30
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratosg

När jag började läsa gick jag in i ärendet med ett litet medlidandekapital. När jag började läsa insåg jag omgående att kvinnan måste vara svårt psykiskt störd. Jag gissade själv på paranoid schizofreni som jag har sett på nära håll flera gånger. Jag gissade vidare att hon antingen aldrig kommit under behandling eller att hon, som många andra kvinnor, slutat ta sina tabletter p g a viktökning, och börjat dricka för att döva den svåra ångesten. När hon häktades tänkte jag: hur skall detta gå? Har de resurser på ett häkte för diagnos, avgiftning etc. En avgiftning är ju en riskfylld procedur rent medicinskt och ofta våldsam.

När jag fortsatt att läsa så fann jag att det tilltänkta mordoffret anklagades för att ha försökt "släpa iväg kvinnan till en hjärnskrynklare" eller liknande formuleringar. Som om det vore klandervärt av en anhörig att söka hjälp till en psykiskt störd maka. Men herregud i helvete! I den här situationen hamnar väldigt många människor. Och det är bland det värsta som kan hända en. Jag har fått ingripa ett antal gånger när människor i min omgivning (nära bekanta) hamnat i psykos och anhöriga till slut blivit handlingsförlamade. Det är ett drama utan like där den sjuke/a inte har sjukdomsinsikt, där sjukhusen inte vill ta emot den drabbade utan denne/as medgivande. Jag är absolut säker på att Henrik Olsson Lilja av djup sorg och hopplöshet gråtit sig till sömns många gånger. Jag har sett hur hårt makar och barn drabbats. Hur i helvete är man funtad när man klandrar någon för att söka hjälp till sin hustru? Är det dumhet, psykopati eller vad handlar det om? Ni som pissat på psyksjukas nära anhöriga borde skämmas. Ni är vidriga kräk och har tydliga drag av psykopati. Fy fan!

Någon hade fräckheten att klandra Olsson Lilja för att ville lämna ett meddelande till sin sambo och inte till barnen (och mera i samma stil). Vem i helvete har rätt att sätta sig till doms över agerandet hos någon som håller på att dö? Ingen art på högre nivå än pissmyror i alla fall. Jag har själv varit i liknande dödlig situation två gånger. Och det tog mig ganska lång tid att få ordning på tankarna.

Flera förtalar också Olsson Lilja, grovt, systematiskt och grundlöst. Jag har träffat på den typen av avskum tidigare. På ett helt annat forum skrev jag ett ilsket svar till en stollig kvinna som försvarade en uppenbar toka. Döm om min förvåning när jag fick ett privatmeddelande tillbaka där kvinnan bad om ursäkt för sitt beteende och förklarade det hela med något slags missriktat systerskap. Jag undrar om det inte händer i denna tråd också. Feministkärringar av båda könen som reflexmässigt tar kvinnans parti oavsett omständigheterna. Även om objektet är en galen, mordisk, nedsupen, fnaskande hypokondriker.

Tack till alla som kämpat beundransvärt för att upprätthålla sans och vett i tråden!

Tänk vad anständigt det skulle vara om pissmyrorna i tråden ägnade en tanke åt Henrik Olssons och barnens psykiska välbefinnande. Mycket talar för att dessa får bära på dessa psykiska ärr så länge de lever (posttraumatiskt syndrom som de kallar det). Mitt medlidandekapital gick åt till det tilltänkta mordoffret och barnen. Inte ett uns kvar till det fordom fagra fnasket. Som jag för övrigt på allvar tror kommer att ta livet av sig i sinom tid när hon efter rättspsykiatrisk behandling inser vad hon ställt till med.

Till sist: vad gäller barnen. Som någon antydde: galningen måste nog till varje pris hållas åtskild från barnen. Detaljen med livförsäkringarna är ruskig men ingalunda unik. Världen vimlar av mordiska kärringar (liksom män). Om Lori Vallow (fall i Rexburg, Idaho) spärrats in efter mordet på den fjärde maken så skulle hennes två barn överlevt. För att ta ett uppmärksammat fall som väntar på rättegång. Och tänk på "Lilla Hjärtat" som skulle levt idag om barnets bästa haft prioritet.

Till Browser som tjatar om att det är livsfarligt att ta ifrån en kvinna hennes barn, så kan jag berätta att det är livsfarligt att försöka mörda en man. Om jag vore i advokatens ställe skulle jag nog avliva den mordiska kvinnan i förebyggande syfte, själv, utan torpeder. Jag skulle spetsa en hela brännvin med lite natriumcyanid och ställa utanför hennes dörr. Det betet skulle hon aldrig kunna motstå. Varpå den eviga friden snabbt skulle infinna sig.
Det var väl en drapa 😀. Vet inte om den tillförde tråden så mycket? Hot kan leda till varning.
Men en ny diagnos kom. som är tänkvärd; paranoid scitzofreni.
Citera
2020-11-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej du rotesau.
Barnens samtal med stadsdelsförvaltningen sen 2012 är i centrum.
Deras röster väger tungt i förhållande till att han får ensam vårdnad.
Jag antar du inte missat det som står i Hovrättsdomen från 2015.

Fortsättningsvis lär inte HOL vara en "bidragande orsak" till att hon knäar sin syster som är helt livrädd för henne. För att ta ett annat exempel.

Jo, faktiskt. Om hon har en personlighetsstörning. Oavsett vad det är som felar.
Hon var säkert bedårande inledningsvis och nykter. Resten är manipulation.

... och anledningen till att han isf fastnar för länge är just hennes personlighetsstörning inklusive barnen.

Du är ju själv grundlurad av hennes väsen så det kan väl inte vara så svårt att leva sig in i?

Högfungerande tills fylla tar henne off the track och hon ballar ur i takt med intag.
Rent allmänt och bortom KL:
Hur tror du BPD, NPD eller psykopater ta sig fram i samhället om det så gäller yrkespositioner eller relationer?
De finns som sagt överallt utan varningstriangel i pannan.

Du kan väl fundera på om det råkar sammanfalla med ett uppmärksamhetsbehov på fyllan, gränslös i sociala sammanhang och en extrem tendens till offerroll?
Lite lattjo och ojuridisk. Till att börja med.
Att hon sen missbrukar det å det grövsta ses i Långvind när hon följer efter HOL och barnen.
Hon har inga skrupler och det är ju intressant att du förnekar att det kan röra sig om en störning i personligheten vilket då handlar om tidigt etablerad om än inte medfödd (nature, nurture). Det skulle annars förklara en hel del om hennes extrema framfart.

Man vill ju försöka fatta vad som är fel på henne. Kanske en histrionisk personlighetsstörning med inslag av lite annat mys. Olämpligt sexuellt förförisk, övertygande och inflytelserik. Sexorienterad, teatraliskt sätt, alltid drama i relationer med andra mönniskor osv osv. Där prickar hon in rätt mycket. Det är den kvinnliga varianten av psykopati där narcississtisk personlighetsstörning är den manliga varianten.

Kan bli knepigt om någon ska sätta en diagnos då de väl behöver kika på de sena tonåren. Föräldrarna är ju borta osv.

Ett karakteristiskt drag för histrionisk personlighetsstörning är det tvångsmässiga sökandet av uppmärksamhet som formar personens beteende i olika situationer. Personen tycker att det känns obehagligt om han eller hon inte är medelpunkten för andras uppmärksamhet. Han eller hon drar till sig andras uppmärksamhet genom sin klädsel, sin livlighet, sin dramatiska framtoning, sitt flirtande eller sin charm. En person med histrionisk personlighetsstörning kan vara olämpligt sexuellt förförisk till sitt yttre eller till sitt beteende.

Även om dessa personer kan vara kreativa och energiska och verkar öppna, tröttnar närstående personer ofta på deras självcentrerade beteende.

Personen upplever att hans eller hennes mänskliga relationer är närmare än vad de i verkligheten är och kan lätt styras av andra människor. Självcentrering, tillfredsställelse av de egna lustarna, försumlighet gentemot andra, lättstötthet och sökande efter spänning är också typiska drag.

Vanliga symptom som får dessa personer att söka vård är depressionssymptom och problem med de mänskliga relationerna samt ofta även oförklarliga fysiska besvär.

Från random sajt: https://www.mielenterveystalo.fi/sv/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F604.aspx

De talar även nedsättande om personer i sin närhet, svimmar i obekväma situationer och varje nytt kärleksförhållande tenderar att bli än mer dramatiskt/hysteriskt.
Senast redigerad av Avel 2020-11-07 kl. 12:49.
Citera
2020-11-07, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man vill ju försöka fatta vad som är fel på henne. Kanske en histrionisk personlighetsstörning med inslag av lite annat mys. Olämpligt sexuellt förförisk, övertygande och inflytelserik. Sexorienterad, teatraliskt sätt, alltid drama i relationer med andra mönniskor osv osv. Där prickar hon in rätt mycket. Det är den kvinnliga varianten av psykopati där narcississtisk personlighetsstörning är den manliga varianten.

Kan bli knepigt om någon ska sätta en diagnos då de väl behöver kika på de sena tonåren. Föräldrarna är ju borta osv.

Ett karakteristiskt drag för histrionisk personlighetsstörning är det tvångsmässiga sökandet av uppmärksamhet som formar personens beteende i olika situationer. Personen tycker att det känns obehagligt om han eller hon inte är medelpunkten för andras uppmärksamhet. Han eller hon drar till sig andras uppmärksamhet genom sin klädsel, sin livlighet, sin dramatiska framtoning, sitt flirtande eller sin charm. En person med histrionisk personlighetsstörning kan vara olämpligt sexuellt förförisk till sitt yttre eller till sitt beteende.

Även om dessa personer kan vara kreativa och energiska och verkar öppna, tröttnar närstående personer ofta på deras självcentrerade beteende.

Personen upplever att hans eller hennes mänskliga relationer är närmare än vad de i verkligheten är och kan lätt styras av andra människor. Självcentrering, tillfredsställelse av de egna lustarna, försumlighet gentemot andra, lättstötthet och sökande efter spänning är också typiska drag.

Vanliga symptom som får dessa personer att söka vård är depressionssymptom och problem med de mänskliga relationerna samt ofta även oförklarliga fysiska besvär.

Från random sajt: https://www.mielenterveystalo.fi/sv/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F604.aspx

De talar även nedsättande om personer i sin närhet, svimmar i obekväma situationer och varje nytt kärleksförhållande tenderar att bli än mer dramatiskt/hysteriskt.
Oavsett VAD det är så är sensmoralen att NÅT felar, det finns inte en chans att nån kan bete sig så här.

Varken tjat om stroke el fylla förklarar hennes våldsamheter, däremot förstärks problematiken av sistnämnda.
Pluspoäng är att nåt kanske går att göra nåt åt så två KL snuttisar behöver inte göra sig besvär och snyfta om armchair diagnosis...

Klart man funderar såsom hon far fram, hon toppar ju svensk kriminalitet i weird beteende.

Våld, emotionella stormvindar, paranoia, hysterisk vid separation, i.e besatthet.
Jag älskar dig, jag hatar dig. Självskadebeteende och skär sig i handleder. Promiskuös. Självmedicinering?
Stalker, Glenn Close. Drama, arrogans, självgodhet, uppmärksamhet, gränslös, gaslighting, manipulativ.
Citera
2020-11-07, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratosg

Tack. Mycket tänkvärd sammantaget bild oavsett om jag anser hon är vid sina sinnens fulla bruk och utan psykssjukdom.
Sen bör hon inte efterapas utan låsas in inom KV.

.. "sno hennes barn så får ni se" av B är inte bara dumt resonemang, det är direkt felaktigt.
Barnen har ett skyddsbehov ocb en normal person hämnas, hatar, är inte besatt, och slåss inte som KL.

Men sensmoralen är att familjen levt i ett helvete och är fleråriga brottsoffer pga av KL.
Långt innan åtal.
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 14:35.
Citera
2020-11-07, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att han är orsak eller skyldig, jag har skrivit att han är den bidragande orsaken.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Eller så har hon fått ett internt bryt som skulle skett oavsett Henrik´s existens eller ej, men den tesen har du mfl ingen som helst benägenhet att fundera på.

Jag har nog ett helt batteri positiva saker att skriva om hur jag upplever Henrik - Jag kan ju börja med att gissa att han säkert har omdömet att inte gifta sig och skaffa barn med en skogstokig alkoholiserad promiskuös aggressiv oberäknelig och gränsöverskridande tyfon.
Men nu rörde det sig om varför media valt att inte beskriva bakgrundsförhållanden och du är så välkommen att försöka hitta en annan förklaring än dom två som jag tidigare angett.

Min huvudsakliga energi i denna tråd handlar om hur en ganska framstående och stadig person kunnat vända på sig så här, faktiskt oavsett om jag personligen känner henne eller ej.
Det där med att jag trånar osv - Lägg av. Bara för att jag beskrivet hennes utseende på förekommen anledning (medelstort intresse i trådens begynnelse samt att inga bilder av henne finns) betyder inte det att jag har något vidare intresse av henne.
Tvärtom faktiskt, om jag ska vara personlig. Hon är ej min typ, varken gamla eller nya versionen (!!!) av henne, och därtill för stor ålderskillnad.

Kärlek må vara blind, men inte dum

Fetade: Det är väl ändå ganska uppenbart? Grundläggande psykisk ohälsa eller personlighetsstörning som varit till största del under kontroll under många år när livet i allmänhet gått bra, bl.a. när HOL lärde känna henne. På den tiden övervägde kanske det positiva det negativa för honom, eller med en annan formulering: han var kär nog att ha överseende och kanske hopp om förbättring. Sedan med mer ansvar som barn, äktenskap och karriär kan det ha blivit för mycket för att samtidigt ha energi till att hålla problematiken under kontroll. HOL kanske stannade för att han ju känner "den riktiga Karin" som du också känner/kände (den stabila), och kanske hade hopp om att det skulle bli bättre igen. Även om han med säkerhet också har negativa sidor som påverkat Karin i någon utsträckning, t.ex. det du beskriver som nedsättande attityd, är det sannolikt hennes grundläggande personlighetsstruktur och psykiska förmågor och oförmågor som är orsaken. HOLs beteenden kan ha varit bidragande FAKTOR, men hon är ORSAK. Sedan insåg han vid någon punkt, senast när barnen råkat illa ut, att det är kört och så kom skilsmässa, bodelning osv som var ännu svårare för KL att hantera. Saken är den att vi har inte två olika Karin, vi har en och samma Karin med samma problematik som dock kommer till uttryck i olika grad och på olika sätt på grund av livsomständigheter och oförmåga att konstruktivt hantera livet och problematiken samtidigt.
Här har jag inte ens tagit upp alkoholmissbruket som naturligtvis också har ett finger med i "förfallet".

Om du är genuint intresserad av att förstå hur det blivit såhär med Karin kanske du skulle börja med att lära dig mer om personlighetsstörningar (emotionellt instabil ps, hette förr "borderline", är väl det hetaste tipset), psykisk ohälsa och det mänskliga psyket för att se hur de hänger samman och växelverkar med livsomständigheter. Develi har ju försökt förklara att det är en och samma person med en och samma problematik ÄVEN på den tiden då du uppfattade henne som stabil och framgångsrik. Dessutom har hon citerat källor om relevant problematik och visat konkreta paralleller till Karin. Eftersom du inte tar till dig det andra skriver om ämnet kanske egen research fungerar bättre. Hoppas du får klarhet!

Tycker för övrigt att du för det mesta bidrar med intressanta inlägg i tråden och har ett intressant perspektiv som andra saknar i och med att du känner henne. Hade du bara haft en större förståelse för personlighetsstörningar/psykisk ohälsa/hur beteenden uppstår och förstärker sig själva, och kunnat koppla ihop dessa kunskaper med Karins konkreta beteenden och upplevelser (om så bara för dig själv), hade ditt bidrag till tråden kunnat vara något extraordinärt.
Citera
2020-11-07, 14:11
Medlem
Citat:
Tack. Mycket tänkvärd sammantaget bild oavsett om jag anser hon är vid sina sinnens fulla bruk och utan psykssjukdom.
Sen bör hon inte efterapas utan låsas in inom KV.

.. "sno hennes barn så får ni se" är inte bara dumt resonemang, det är direkt felaktigt.
Barnen har ett skyddsbehov ocb en normal person hämnas, hatar, är inte besatt, och slåss inte som KL.

Men sensmoralen är att familjen levt i ett helvete och är fleråriga brottsoffer pga av KL.
Långt innan åtal.

Håller med, tror inte heller på pyskossjukdom. Snarare EIPS. Kan hända att stratosg ändå har rätt i att KL fått men struntat i medicinering pga viktuppgång och istället tagit till flaskan för att dämpa ångest och fylla det enorma hålet inombords som präglar personer med EIPS. Diagnosen kallades ju först "borderline" då man ansåg att drabbade ligger i gränslandet mellan psykos och neuros, så det kan ju hända att hon fått antipsykotiska utskrivna i samband med en sådan diagnos (om hon nu någonsin uppsökt psykolog). Tycker även att faktumet att hennes föräldrar flyttade efter henne i vuxen ålder talar för ett extremt övergivenhetskomplex i linje med EIPS.

Citat:
Hört talas om pressetik och att de kan åka på stämning om de lämnar ut hennes namn?
Hon har gått ut i två intervjuer, båda maskade på hennes begäran.
Blurrat, Kalle Anka röst och video filmad från ryggsidan.
Det är givet att ingen går ut med namn och namnger henne.
KL anmäler allt och alla.

Höglund är stendum så hon är ingen att ha som referens.
Hade pressen inte varit försiktig hade nog KL fått idé om att anmäla Oisin Cantwell (eller vad han nu heter) för förtal pga skrev i sin krönika att hon "föll i missbruk" eller liknande. KL förnekar väl alkoholism, om jag inte minns fel.
Senast redigerad av morboso 2020-11-07 kl. 14:14.
Citera
2020-11-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bästa beviset är ju att lägga ut P7 på docdroid

Håller helt med dig men inbilla dig inte att Browser tänker dela med sig. Hen har för vana att hänvisa till dokument hen inte delar, antagligen inbillar sig hen att det ger ett övertag i diskussionen. Alla andra förstår dock att det har motsatt effekt. Har man på fötterna behöver man inte hymla med dokumenten.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Browser har ingen aktbilaga på P7an. Det har vi redan konstaerat.

Jag har beställt dagboksbladet. Kommer på måndag. Får se vad jag hittar där och beställer hem aktbilagan om den är tillgänglig.

Toppen! Tack!
Citera
2020-11-07, 14:16
Medlem
Citat:
Jag är för min del övertygad om att hennes problem icke är medfödda.

Gällande tidigare våldtäktsanklagelse.
Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?

Vad grundar du detta på, utöver att hon var driven, högpresterande och framgångsrik för x antal år sedan?
Citera
2020-11-07, 14:55
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det var väl en drapa 😀. Vet inte om den tillförde tråden så mycket? Hot kan leda till varning.
Men en ny diagnos kom. som är tänkvärd; paranoid scitzofreni.

Tycker tyvärr inte diagnosen var särskilt tänkvärd ärligt talat.
En icke medicinerad missbrukande person med paranoid schizofreni borde ha betett sig betydligt annorlunda och troligtvis inte klarat av att hålla den röda tråd som KL ändå gjort i sin galenskap. Det är mer troligt med bdp eller någon manisk långvarig psykos som blivit än värre av allt krökande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in