2020-11-07, 12:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Ja det kan du. Poängen är väl att det hon säger stämmer överens med det som hände i den delstaten. Det är en reaktionsvideo på valfusket.

Vilket inte bevisar att fusk har skett.

Det måste presenteras bevis för att fusk har skett
2020-11-07, 12:08
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Titta inte efter våra defekter. Titta efter Trumps i stället. Ja men fanskapet har ju haft 4 år på sig att ändra på valsystemet men inte lyft ett finger. Att stå och gnälla nu ger ju ett smått löjeväckande intryck av en på förhand given förlorare.

Hans egna börjar nu att ta avstånd från Trump. Dom skäms för honom. Det tisslas och tasslas bak ryggen på honom och själv tror jag han är på väg in i en psykos. Bara en psykotisk människa förnekar att verkligheten är verklig. Trump vill skapa sin egen verklighet men alla inser det vansinniga i hans "verklighetsuppfattning".

Han kommer att stå och muttra om valfusk ännu när Biden är installerad. Medan han öppnar avskedsbrevet från Vita Husets HR- avdelning och blir tvungen att packa sitt pick och pack vägrar han att komma ut ur sin psykosbubbla och fejsa fakts. "They´r coming to take me away, aha"......
Ja vad ska man säga.. Mer än att media har en skrämmande makt och att folk i allmänhet är lättpåverkade idioter.
2020-11-07, 12:09
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket inte bevisar att fusk har skett.

Det måste presenteras bevis för att fusk har skett
Ja än så länge är det ju bara indicier som starkt pekar på valfusk. Vi får nog vänta ett tag tills det blir bevisat.
2020-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle biden utropa sig till segrare, så blir det ombytta roller. Trump hamnar i underläge och ses som en dålig förlorare.
Media måste förstås stödja Biden som vinnare.

Spänningar skulle öka till ohållbara nivåer. Detta kan förhindras om ingen kandidat utses innan rösterna är räknade för hand, en gång till.

Jo, men samtidigt om det är så att valsedlar är kodade och har en märkning som i stort sett är omöjlig att upptäcka om man inte har rätt utrustning för det, då är det ganska stark bevisning på fusk om det finns en massa demokratiska röster som saknar dessa.

Då är det "drain the swamp på riktigt". Demokraternas trovärdighet skulle vara borta och republikanerna skulle troligtvis vinna många val framöver. Så varför agera som Trump gör? Om ovanstående var sant, då skulle jag sitta lugnt i ovala rummet med fötterna på skrivbordet och skratta för mig själv. Jag skulle skita i om andra skulle se mig som en dålig förlorare. Särskilt om det finns så starka bevis att man kan döda och begrava sin politiska motståndare.
2020-11-07, 12:12
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ja det kan du. Poängen är väl att det hon säger stämmer överens med det som hände i den delstaten. Det är en reaktionsvideo på valfusket.

Okej alltså ingen video med bevis, utan något som i en väldigt liten grad förstärka ett rykte?

Eller finns bevisen för de 138k rösterna?
2020-11-07, 12:16
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kolla upp hela historien kring deras ACORN videos, det finns fler fall efter det där de har blivit påkomna med att förfalska eller ljuga men med ACORN så gick det hela vägen till domstol där PV förlorade

Acorn var tvungna att lägga ner sin verksamhet helt pga av det som kom fram i hans reportage.
Sen de sen gick med på en uppgörelse i civila rätten för att betala skadestånd till en av de anställda är inget som som minskar deras trovärdighet. De har gjort 100 tals liknande grejor och aldrig blivit fällda för nått kriminellt eller förlorat en stämning.
Senast redigerad av crazyd 2020-11-07 kl. 12:19.
2020-11-07, 12:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
I en rättslig prövning spelar det naturligtvis ingen som helst roll vad ”foliehattar” tycker.
Foliehattarnas dom är helt oberoende av den rättsliga prövningen. Det räcker med någon på swebbtv eller annan youtubekanal för att Foliehattarnas dom ska falla. Den rättsliga prövningen kommer sedan bara att bekräfta deras misstankar, att domstolarna är genomkorrumperade när swebbtv presenterat så tydliga bevis enligt dem. Det urholkar samhället och skapar misstro mot de system vi har för vår trygghet. Det är vad detta virus sprider.
2020-11-07, 12:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
I detta fallet så är det ju massmedia och tech giants som sysslar med desinformationen. Men du har helt rätt att det är ett virus. Khazar-viruset.
Så säger du bara för att du är lurad. Du är en av foliehattarna som drabbats av viruset som när sig på outbildade nyttiga idioter som utgör vektorn som sprider viruset vidare. Jag säger naturligtvis inte att alla etablerade medier aldrig har fel eller att de aldrig gör fel.
2020-11-07, 12:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/kylenabecker/status/1324867717808050176?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1324867717808050176%7Ctwgr% 5Eshare_3&ref_url=https%3A%2F%2Fthedonald.win%2Fp% 2F11PpPFSUIl%2Fthe-election-software-system-in-%2Fc%2F

Hela landet verkar nästan använda sig av samma system, speciellt de viktigaste delstaterna! Om dessa uppgifter nu stämmer då.

Jo, Styxx har tagit upp det nu också:
https://youtu.be/ir0iFdSf4Xs

37 delstater som använder mjukvara från företaget Dominion Voting Systems säger han i en passage.

Festligt nog är din länk halvcensurerad av Twitter likt många liknande saker. Gick in nu och såg att länken tog upp samma sak.
Senast redigerad av sinewave 2020-11-07 kl. 12:23.
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Posta något från myndigheter osv..
"Styxhexenhammer666, Botany101,[3] or Tyrell Warner,[4] is a YouTube talker who promotes alt-right talking points."

Kan inte ta såna här människor seriöst.

För att myndigheter/institutioner är så trovärdiga i dagens västvärld.

Media kan man ju definitivt inte lita på.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jo, men samtidigt om det är så att valsedlar är kodade och har en märkning som i stort sett är omöjlig att upptäcka om man inte har rätt utrustning för det, då är det ganska stark bevisning på fusk om det finns en massa demokratiska röster som saknar dessa.

Då är det "drain the swamp på riktigt". Demokraternas trovärdighet skulle vara borta och republikanerna skulle troligtvis vinna många val framöver. Så varför agera som Trump gör? Om ovanstående var sant, då skulle jag sitta lugnt i ovala rummet med fötterna på skrivbordet och skratta för mig själv. Jag skulle skita i om andra skulle se mig som en dålig förlorare. Särskilt om det finns så starka bevis att man kan döda och begrava sin politiska motståndare.

Biden har fortfarande möjlighet att utropa sig till segrare. Detta borde han isåfall gjort tidigare. Tiden är knäpp för Biden nu, varje minut som går sätter honom i sämre dager.

Det vore dock en taktisk seger för Trump om Biden utser sig som vinnare för att sedan dömas som fuskare, men till vilket pris?
Ingen kontrollerar folket.

Jag håller på Team-Trump och var övertygad redan innan valet att fusk skulle förekomma, därför är jag heller inte förvånad om Trump lyckats köra en "Sting operation" på valet.
Vattenmärke och Blockchain känns 2020 om du frågar mig.

Har Trump gjort det så kan han spela golf i några veckor.
2020-11-07, 12:21
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Bevisbördan ligger initiellt för sidan som tror att fusk förekommit. Därefter kommer bevisbördan ligga på den andra sidan att bevisa att bevisen varit felaktiga.

Det har varken du eller andra i tråden klarat av att göra. Det har heller inte medier lyckats att göra på ett övertygande sätt.

Istället är argumentationerna ad hominem, diverse appeals till authority och argumentationsfel. Folk tittar inte på förstahandskällor, utan tyr sig till etablerade auktoriteter som knappast kommer med övertygande resonemang. Kanske för folk som inte är insatta, men knappast för folk som vet hur saker fungerar.

Det har nu skett arrester av folk som är anklagade för electoral fraud. Så nu vill jag gärna att ni bemöter detta. Istället för att komma in och säga att allt "automatiskt" är fel, bara för att ni "känner" att det är fel.
Det finns väl ett hundratal "bevis" ute i etern nu mera. Alla för foliehattar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in