Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Jag sa slutna kretsar, inte slutna rum. Det är en markant skillnad mellan orden, som du nu väljer att lägga i min mun, något du själv har anklagat mig för att göra emot dig.
Ett slutet rum innebär en lokation, en plats där ingen annan har tillträde.
En sluten krets (i ett socialt sammanhang) är en sluten gruppering, det betyder inte att de måste föra en diskussion i ett slutet rum, tvärtom.
Så återigen, vänligen bevisa för att vänstern enligt dig (egentligen enbart S) är snöflingor när de ändrar sig i frågan om flyktingmottagandet.
Nej.
Jag har aldrig presenterat en förklaring till varför vänstermänniskor inte verkar skriva på Flashback i lika stor omfattning som högermänniskor, jag bara konstaterar att så är fallet.
Att det däremot finns en högerdominans på Flashback, är ganska vida känt sedan tidigare, och det är inte enbart min egen erfarenhet:
(FB) Är flashback en högerextrem sajt?
Det betyder alltså att det finns två alternativ till varför vänstern håller sig borta från Flashback:
1. De vill inte vara i samma forum som människor som är höger av ren princip, och då är det sandlådenivå.
2. De vill inte debattera eftersom att de stöter på motstånd från högern.
I bägge fallen så är vänstern, enligt din egen definition, snöflingor. Så återigen, hur du än vrider och vänder på det så kommer vänstern att framstå som snöflingor.[/quote]
Som sagt, jag har aldrig hävdat att vänstern håller sig borta från Flashback på grund av dess högerdominans, så ditt resonemang ovan har ingen bäring i diskussionen.
Det finns alltså inga bevis för att vänstern skulle vara snöflingor enbart eftersom de inte är närvarande på Flashback.
Högern verkar dock vara det, eftersom många tydligen försvunnit från tråden efter att de insett att Trump förlorat valet, och inte velat ta diskussionen vidare när Biden knappat in segern.
Om du tar ut trollet i solen spricker den.[/quote]
För det första så har inte folk försvunnit utan tråden kryllar fortfarande av Trumpsupportrar, vilket direkt underminerar ditt resonemang kring att Trumpfolket är snöflingor då de fortfarande är kvar. Detta kallade du förut för MAGA-flingor, och det låter väldigt misstänkt att du menade att de som var kvar också var snöflingor, därav att jag sa att du har attityden "damned if you do, damned if you dont". Och sen så har ju vänstermänniskorna tillträde till dessa trådar som högern enligt dig "flytt till", så varför försvinner inte vänstern dit och diskuterar då om ni nu inte är snöflingor?
För det andra, om nu vänstern inte vore snöflingor så skulle det ju krylla av vänstermänniskor här på Flashback eftersom du själv medger att det finns en stark högerdominans. Istället söker de sig till forum och sociala medier utanför Flashback. Varför, om det nu inte beror på högerdominansen? Beror det på att de helt enkelt inte känner till Flashback? Knappast troligt. Är det för att de helt enkelt missat att Flashback har en högerdominans och därför inte tagit tillfället i akt att diskutera här? Knappast troligt. Beror det på att de diskuterar vilt med högermänniskor på andra stället istället? Om så är fallet får du gärna berätta var för det har jag aldrig sett. Då återstår ju bara en sak: vänstern vill inte vara inne och diskutera på Flashback eftersom detta är ett högerdominerat forum. Alltså enligt din egen logik är vänsterns frånvaro på det högerdominerade Flashback i sig ett belägg för att vänstern är snöflingor. Dessutom var det åtminstone förut en kampanj startad av vänsterfeminister, nämligen att man skulle, citat, ”våga vägra debatt”. Det har du förresten en diskussion inom Publicistklubben om:
https://www.youtube.com/watch?v=Wimmc7gIf3Q
(De två som försvarar förhållningssättet att inte debattera är båda vänsterprofiler, och diskuterar att de inte vill diskutera med folk som är för långt till höger).
Sen kan vänstern absolut sitta och säga att anledningen till att de inte vill diskutera med högermänniskor är för att de anser att nivån är för låg, vilket är legitimt. Men att sen sitta och klaga på att högern försvinner från diskussioner och hävda att de är snöflingor blir ju då magstarkt eftersom att de kanske försvinner från diskussionerna av exakt samma anledning som vänstern?
Och det var så sant… Du hävdar ju att Bidensupportrarna tagit över den här tråden (vilket jag också håller med om), och att de gjorde det successivt allteftersom att de gick bättre för Biden. Men vart var denna vänsterdominans då Trump ledde? Om det vore som du sa, att vänstern är fullständigt hårdnackade mot motstånd medan högern är snöflingor som springer och gömmer sig om de inte är säkra på att alla håller med dem, så borde ju vänstern dominerat den här tråden också när Trump ledde. Eller åtminstone borde ju vänstern dominerat då högern dominerade i denna tråd eftersom vänstern är så hårda att de vågar ge sig in i debatter även fast de stöter på motstånd? Det gjorde de inte, så återigen ett bevis för att vänstern är snöflingor.