Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Fast du sa aldrig att det måste ske i slutna rum, utan att de flydde till en annan tråd, så några såna belägg behöver jag inte då detta inte ingick i premisserna för ditt resonemang.
Jag skrev slutna kretsar, inte slutna rum. Det är en markant skillnad, som du nu väljer att lägga i min mun, något du själv har anklagat mig för att göra emot dig.
Ett slutet rum innebär en lokation, en plats där ingen annan har tillträde.
En sluten krets (i ett socialt sammanhang) är en sluten gruppering, det betyder inte att de måste föra en diskussion i ett slutet rum, tvärtom.
Så återigen, vänligen bevisa för att vänstern enligt dig (egentligen enbart S) är snöflingor när de ändrar sig i frågan om flyktingmottagandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Att vänstermänniskor inte är på Flashback beror alltså, enligt dig själv, på högerdominansen på Flashback.
Nej.
Jag har aldrig presenterat en förklaring till varför vänstermänniskor inte verkar skriva på Flashback i lika stor omfattning som högermänniskor, jag bara konstaterar att så är fallet.
Att det däremot finns en högerdominans på Flashback, är ganska vida känt sedan tidigare, och det är inte enbart utifrån min egen erfarenhet:
(FB) Är flashback en högerextrem sajt?
Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Det betyder alltså att det finns två alternativ till varför vänstern håller sig borta från Flashback:
1. De vill inte vara i samma forum som människor som är höger av ren princip, och då är det sandlådenivå.
2. De vill inte debattera eftersom att de stöter på motstånd från högern.
I bägge fallen så är vänstern, enligt din egen definition, snöflingor. Så återigen, hur du än vrider och vänder på det så kommer vänstern att framstå som snöflingor.
Som sagt, jag har aldrig hävdat att vänstern håller sig borta från Flashback på grund av dess högerdominans, så din argumentering ovan har ingen relevans.
Det finns alltså inga bevis för att vänstern skulle vara snöflingor enbart eftersom de inte är närvarande på Flashback.
Högern däremot verkar dock vara det, eftersom många tydligen försvunnit från tråden efter att de insett att Trump förlorat valet, och inte velat ta diskussionen vidare när Biden knappat in segern.
Om man tar ut trollet i solen spricker den.