2020-11-07, 00:02
Medlem
tcfmogs avatar
Är så orolig för vad Biden ska hitta på för hemska saker som president. Tänk om han till exempel överdriver antalet åskådare på sin installationsceremoni.
2020-11-07, 00:03
Medlem
badbollen3s avatar
undrar om det stämmer att Trump lät alla röstsedlar bli vattenmärkta med QFS blockchain encryption?

https://thedonald.win/p/11PpKj0nmz/trump-sting-operation-with-forme/c/
2020-11-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det juridiska är ointressant
Jo, men det kanske tar otroligt lång tid att räta ut, om man verkligen vill fucka med systemet. Jag som är så gammal att jag såg OJ rättegången.
2020-11-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Hahahaha, men i Sverige är det Löfven o tegnells fel att 6000 dött!? Högern visar sig från sin rätta sida.
Jag kan inte stå för vad andra har sagt, men min åsikt är att det inte är Löfvens fel heller att vi har 6000 döda i Sverige av covid.

Min utgångspunkt är att viruset helt enkelt får ta ut sin tid. När den väl kommit in så är det kört oavsett. Ingen politiker kan magiskt vända på något. Inte Trump, inte Löfven och inte Biden. Möjligtvis mildra med en massa lockdowns, men lockdowns är inte hållbara.

Jag som är SD:are gillar regeringens hantering av covid utifrån att det finns en bra balans mellan restriktioner och öppenhet.
Bannlyst
Bättre förekomma än förekommas
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Var är Donald?

I sin bunker, igen?
På sjukhus, igen?
Golfar?

Ingen sett kejsaren sedan vi sett att han förlorade!

skrämmande!

Jag skulle tro att Trump känner sig ganska mentalt slut just nu. Han har hållit ett högt tempo, han är upprörd och frustrerad över valfusk som han tror förekommer och han ser sin rival Biden plocka röster p.g.a. detta valfusk. Så ja, han är nog både arg och uppgiven just nu skulle jag tro. Han sitter säkert i möten med sina advokater och annat folk är min gissning för att göra allt i sin makt för att komma tillrätta med fusket han tror förekommer.

Om det förekommit fusk hoppas jag de kan bevisa det så Trump får lite upprättelse.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Med tanke på att Pennsylvania numera är en garanterad vinst för Trump räcker det med att Georgia och Arizona går till hans fördel för att vinna valet. Och då förutsätter jag att omräkningarna i Wisconsin och Michigan inte går till Trumps fördel också. Så "ointressant" är det juridiska knappast.

Trollar du eller tror du helt seriöst på vad du själv skriver?
Kommer du be om ursäkt sedan när det visat sig att du hade fel eller kör du en Donald?
2020-11-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Trump är rädd för att lämna vita huset. Han vet att fängelse väntar. Lock him up.

Därför han ser så deprimerad ut
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag pratar inte om Obama, som jag skattar högt. Jag går mycket riktigt tillbaka just till Bush, som givetvis är en ännu större krigsförbrytare. Då hade Biden en ledande roll i senaten, och gjorde vad han kunde för att Bushs kriminella avsikter skulle kunna förverkligas:
Biden did vastly more than just vote for the war. [...] When the war was debated and then authorized by the US Congress in 2002, Democrats controlled the Senate and Biden was chair of the Senate committee on foreign relations. Biden himself had enormous influence as chair and argued strongly in favor of the 2002 resolution granting President Bush the authority to invade Iraq.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/feb/17/joe-biden-role-iraq-war

Fine, men igen, jag bedömer folk efter deras handlingar snarare än ord. Jag kanske kan gå med på att Trumps påstådda "narcissism" kan utgöra en fara, om han tex skulle starta ett krig för att han personligen blivit kränkt. Men de facto har han inte gjort det. Så jag föredrar fortfarande det framför en krigsförbrytare.

(Jag har inga invändningar mot Bidens beteende då han var vicepresident under Obama. Men att ha hetsat för slakten av en miljon människor -- trots att han säkerligen visste lika väl som jag och alla andra att Irak inte hade några massförstörelsevapen eller var ett reellt hot mot USA -- är liksom inte en grej man bara kan glömma så där som bara ett "misstag".)

Biden har erkänt att det var ett misstag att rösta för en invasion. Kan du ge ett exempel på att Trump är erkänt att han begått ett misstakt i sitt liv? Nix. Han är ju "a stable genius".

De som hetsade var Bush-Administrationen först och främst.

Ca 150 röstade mot invasionen, däribland Sanders. Alla var demokrater, bortsett från 6-7 republikaner.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Är så orolig för vad Biden ska hitta på för hemska saker som president. Tänk om han till exempel överdriver antalet åskådare på sin installationsceremoni.

Oroa dig ej vad som händer om tre månader med Joe.

Han är sen länge nedbäddad på Hospice Pineforrest.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fråga 1: Epstein är död, så han tjänar inte ett öre längre.

Fråga 2: Han jobbar gratis på sin fritid. Man kan jobba som voluntär, det är inget kosntigt med det.

Okey.. att du tycker en AG i UTAH säger att det är FUSK I ANDRA delstater OCH på sin betalda semester försöker ändra hur de delstater ska..

Hoppas MÅNGA andra AG i delstater åker till UTAH och skapar samma kaos som kommer kosta Utah massor i skattepengar..

Eller inte!

2020-11-07, 00:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad skulle han åtals för?
Det är massor på gång och det drar igång när han avgått som president.
Här är några.

Risk 1: Federalt åtal
► Möjliga brott: Förhindrande av rättvisans gång, ”obstruction of justice” (18 U.S. Code § 73), ljugit för utredarna (18 U.S. Code § 1001), och konspiration med rysk underrättelsetjänst att begå brott mot USA (18 U.S. Code § 371).

Risk 2: Åtal i en delstat
► Möjliga brott: Förfalskande av bokföring (N.Y. Penal Law § 175.10) och skattebedrägeri (N.Y. Tax Law § 1806).

Men Trump kan bara benåda sig för federala brott. Domstolar i de enskilda delstaterna kan fortfarande fälla honom för en lång rad brott.
Ett dussin utredningar och civila stämningar pågår redan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnndMA/kan-hamna-i-fangelse--om-han-forlorar

Mer här
https://nyheter24.se/nyheter/politik/949072-donald-trump-riskerar-fangelse-har-ar-brotten-han-misstanks-for

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in