2020-11-07, 00:08
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Jag tillhör riskgruppen (70+) så går inte ut

Men seriöst?
Du kan väll visst gå ut?
Andas lite syre och bege dig ut bara.varför låtsas att detta kommer påverka dig?

Nyfiken på hur man känslomässigt kan engagera sig så mycket som inte betyder något ig?
Har du ingen bostadsrättsförening eller annat där du kan ändra din vardag på riktigt?
2020-11-07, 00:08
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Fast du sa aldrig att det måste ske i slutna rum, utan att de flydde till en annan tråd, så några såna belägg behöver jag inte då detta inte ingick i premisserna för ditt resonemang.

Jag skrev slutna kretsar, inte slutna rum. Det är en markant skillnad, som du nu väljer att lägga i min mun, något du själv har anklagat mig för att göra emot dig.
Ett slutet rum innebär en lokation, en plats där ingen annan har tillträde.
En sluten krets (i ett socialt sammanhang) är en sluten gruppering, det betyder inte att de måste föra en diskussion i ett slutet rum, tvärtom.

Så återigen, vänligen bevisa för att vänstern enligt dig (egentligen enbart S) är snöflingor när de ändrar sig i frågan om flyktingmottagandet.

Citat:
Att vänstermänniskor inte är på Flashback beror alltså, enligt dig själv, på högerdominansen på Flashback.

Nej.
Jag har aldrig presenterat en förklaring till varför vänstermänniskor inte verkar skriva på Flashback i lika stor omfattning som högermänniskor, jag bara konstaterar att så är fallet.
Att det däremot finns en högerdominans på Flashback, är ganska vida känt sedan tidigare, och det är inte enbart utifrån min egen erfarenhet: (FB) Är flashback en högerextrem sajt?

Citat:
Det betyder alltså att det finns två alternativ till varför vänstern håller sig borta från Flashback:
1. De vill inte vara i samma forum som människor som är höger av ren princip, och då är det sandlådenivå.
2. De vill inte debattera eftersom att de stöter på motstånd från högern.

I bägge fallen så är vänstern, enligt din egen definition, snöflingor. Så återigen, hur du än vrider och vänder på det så kommer vänstern att framstå som snöflingor.

Som sagt, jag har aldrig hävdat att vänstern håller sig borta från Flashback på grund av dess högerdominans, så din argumentering ovan har ingen relevans.
Det finns alltså inga bevis för att vänstern skulle vara snöflingor enbart eftersom de inte är närvarande på Flashback.

Högern däremot verkar dock vara det, eftersom många tydligen försvunnit från tråden efter att de insett att Trump förlorat valet, och inte velat ta diskussionen vidare när Biden knappat in segern.
Om man tar ut trollet i solen spricker den.
Senast redigerad av kato85 2020-11-07 kl. 00:16.
2020-11-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du är en imbecill.

Och du en incel......frågan kvarstår oavsett.
Medlem
Nixters avatar
ARIZONA UPDATE

En rösträkning från tre områden har redovisats

Navajo: 65.1% Trump 33% Biden
Pinal: 58.2% Trump 40.4% Biden
Mohave: 80.1% Trump 17.5% Biden

Snitt
67.9% Trump
32.1% Biden.

Ovan ser bra ut för Trump, då skall sägas att man räknar med att dessa countys skall landa i dessa nivåer, så vi tittar alltså på skillnaden mellan vad som prognosticerats för en Trump vinst och det verkliga utfallet, men snittet och en god prognos för Trumpvinst lever kvar.

Räkningen fortsätter i helgen.

Bidens ledning är nu nere i 39.400 röster
Medlem
Citat:
Och om högermänniskor känner likadant inför vänstermänniskor som kallar alla för rasister, fascister eller vita kränkta män utan att ge en vettig anledning till varför och därför lämnar diskussionen för att de känner att det är lönlöst så är de snöflingor?

Det får man väl tycka då. Om man tycker att bli kallad rasist är värre än att någon säger att den hoppas du dör en hemsk död, ja då är man ingen snöflinga.
2020-11-07, 00:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Jo, men det kanske tar otroligt lång tid att räta ut, om man verkligen vill fucka med systemet. Jag som är så gammal att jag såg OJ rättegången.

Den tiden finns inte och därför förlorade Gore!

Därför är det juridiska ointressant om detta kommer till mer än EN delstat.. ingen bryr sig och det är förloraren som greppar halmstrån och är automatiskt förlorare.

Så om Donald måste gå till domstol i mer än en delstat så han han förlorat!

2020-11-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Historik och fakta är uppenbarligen inte eran starkaste sida.

USA har siklat på Grönland i 140 år, och försökte att köpa Grönland senast i 1946 innan Trump försökte.
Ok! Då fattar jag men det kan de ju fett glömma. Hursom måste man tro att det blir lättare att tala med Biden om sådana grejer? Galet i alla fall. Men finns ju skalor. Tror Biden blir bra för US och världen i övrigt!
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
ARIZONA UPDATE

En rösträkning från tre områden har redovisats

Navajo: 65.1% Trump 33% Biden
Pinal: 58.2% Trump 40.4% Biden
Mohave: 80.1% Trump 17.5% Biden

Snitt
67.9% Trump
32.1% Biden.

Ovan ser bra ut för Trump, då skall sägas att man räknar med att dessa countys skall landa i dessa nivåer, så vi tittar alltså på skillnaden mellan vad som prognosticerats för en Trump vinst och det verkliga utfallet, men snittet och en god prognos för Trumpvinst lever kvar.

Räkningen fortsätter i helgen.

Bidens ledning är nu nere i 39.400 röster

Biden har råd att vaska Arizona...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Det får man väl tycka då. Om man tycker att bli kallad rasist är värre än att någon säger att den hoppas du dör en hemsk död, ja då är man ingen snöflinga.
Så du menar att majoriteten av högerdebattörer på Flashback sitter och säger att människor ska våldtas?
2020-11-07, 00:12
Medlem
Nancy Pelosi säker på Biden vinner
2020-11-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Intressant att tala om moralisk kompass och försvara Trump samtidigt.

När Trump lät turkarna slakta kurder, hur låg det med din moraliska kompass då...?

Hycklare.

Det är inte USA:s skyldighet att skydda några muslimska kurder lika lite som det är Sveriges, som inte blandade sig i där. Det är snarare i kurdernas intresse, men de flesta av dem satt hemma i västvärlden istället för att göra någpt åt sitt hemland.
2020-11-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Vad tycker du om att Trump var best buddy med Jeffrey Epstein?

Det stämmer inte. Sorgligt att se era rödingar köra med lögner, lögner finns iofs i rödingarnas dna. Dina darling Bill Clinton gjorde 25 resor med pedofilens plan till lolita island. Detta är fakta, vet du inte vad det är så fråga någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in