2020-11-06, 23:26
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är ju exakt det som jag förklarar. I vanliga fall så är det jämnt mellan kandidaterna i de största o mest folkrika delstaterna - om vi bortser från Kalifornien, New York och Texas.

Okej okej, om det är det du säger så har jag ingen invändning.
2020-11-06, 23:27
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag antar att du menar att California har flest registrerade republikaner "per capita"?
Det känns lite svajigt men å andra sidan är Cali en stor state

Nej definitivt inte per capita, jag menar totalt antal.

Det är möjligt att Texas är 1a, men Kalifornien är sämst 2a.
2020-11-06, 23:30
Medlem
prominentens avatar
Kan stämma så klart. Litar på dig men får kolla

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Enligt det senaste SCOTUS-beslutet beordrades alla poströster i Pennsylvania som inkom efter klockan 8 på valkvällen att segregeras från poströster som inkom i tid. Enligt en valrepresentant under gårdagen så skall denna order vara efterföljd vilket innebär att ett framtida beslut från USA:s högsta domstol skulle kunna subtrahera korrekt antal röster från totalen, om man litar på Pennsylvanias förmåga att segregera röster med integritet.

Jodu, jag har också läst den inlagan du länkade, men hur "inkommit" definieras är av största vikt.
Det finns flera varianter, och den saken anges inte i det rådgivande utslaget.

Min gissning är att ingen kommer att invända mot "överlämnad för transport till valräkningsmyndigheten" som "inkommen". Men det får vi se.
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Lin Wood: "I saw President Trump building up what I believed was going to be almost a historic landslide victory, and then all of a sudden every network, including Fox News...started lying to the American public."

Jaha? Det enda personen säger är "jag hade en uppfattning om vad som skulle hända och sen blev det inte så."

Eller vad menas?
2020-11-06, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om jag läst rätt ska Biden prata inatt kl 2 svensk tid. Slå på TV4 Play så kommer du kunna höra vad han säger.

Jo visst kanske.

Det här är ju värre än Jeltsin. Han är inte uppseendeväckande gammal, men han är ju svårt sjuk och borde få vård.

Sen har han väl fått ännu värre symtom att ha en så pass supersggresiv Trump emot sig.

Låt han nu få hoppa av och så sätter vi in Harris direkt.

Det här är ju bara löjligt att en tillträdande president ej uttalar sig trots att han vunnit valet för länge sen.
2020-11-06, 23:31
Medlem
På nationell nivå gjorde GOP ett fruktansvärt starkt val. Vi kan förvänta oss mycket "Gerrymandering" från och med nu för att säkra en ännu större GOP vinst i nästa val!

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/06/donald-trumps-populist-coalition-saves-gop-state-federal-legislators
2020-11-06, 23:32
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Personen kanske inte står på någons "sida"? Hen kanske bara vill berätta vad hen har bevittnat? Du vet väl att det finns människor som har en s.k. inre moralisk kompass, som leder de till att göra vad de faktiskt tycker är rätt, oavsett vem som "vinner" på det?

Kanske ett främmande koncept för dig, likt andra vänstermänniskor. Men tro mig, de flesta människor agerar faktiskt så här!

Att dela sin story på Trumps egen Project Veritas är verkligen inget tecken på att man har en inre moralisk kompass. Vill man dela sin story och är neutral, så delar man sin historia med någon som gemene man har tillit till.

Roligt att du pratar om inre moralisk kompass i ena minuten och i nästa inlägg du skriver nämner du folkgrupper som du tycker kan dö ut för gott. Total avsaknad av självinsikt och stor humor bjuder lille vovven på!
2020-11-06, 23:32
Medlem
prominentens avatar
Virrigt av mig, sorry

Du har rätt såklart med CA och TX

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

2020-11-06, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Finns tonvis med material som totalsågar Reagan också. Han är en väldigt polariserande person som du säkerligen vet.

Jag hade aldrig någonsin velat tillhöra arbetarklassen under Reaganomics, antar att du gärna hade det? Oavsett så är detta nog den vettigaste debatten jag haft är inne, vi kommer helt enkelt inte hålla med varandra men det är helt okej för det är alltid intressant att vi kan utbyta idéer oavsett
Det finns det säkert, men du hittar garanterat mer positiva än neagativa saker att om Reagan. Och frågar du ngn amerikan över 50 år - oberoende om de röstar på GOP eller Dems - om vilken president som är den bästa som USA har haft under de sista 50+ åren så ville en stor majoritet ha svarat Ronald Reagan. Vet inte var du har fått för dig att Reagan var en polariserande president, eftersom att han är den mest omtyckte president (bland det amerikanska folket) som USA har haft i modern tid. Och Reagan var verkligen The Peoples President en president som var omtyckt av båda sidor, även om man inte var överrens med hans politik.

Men skillnaden mellan de rika och de fattiga i USA ökade kraftigt under Reagan som POUTS, samma sak gäller andelen uteliggare över hela USA. Så allt var ju givetvis inte bra med RR.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Utahs distriktsåklagare instämmer att det skett något fuffens i valet och kommer nu att utreda det å Trump-teamets vägnar:

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/06/utah-ag-says-election-process-compromised-will-help-trump-campaign-legal-fight

Wow! GOP har fuskat så Donald vann med 300+ tusen röster i Utah?

Så nu kan vi ge Joe! 6 elektorsröster!!

Joe! Vann redan nu med hjälp av Breitbart!

Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jaha? Det enda personen säger är "jag hade en uppfattning om vad som skulle hända och sen blev det inte så."

Eller vad menas?

Kan inte svara på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in