Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Det är naivt att peka på Obamas år och förtränga vad som skedde åren före. Vad han fick ta över. Gå tillbaka till Bush och hans krig i Irak. Vad har hänt i Jemen under Trumps mandatperiod?
Jag pratar inte om Obama, som jag skattar högt. Jag går mycket riktigt tillbaka just till Bush, som givetvis är en ännu större krigsförbrytare. Då hade Biden en ledande roll i senaten, och gjorde vad han kunde för att Bushs kriminella avsikter skulle kunna förverkligas:
Biden did vastly more than just vote for the war. [...] When the war was debated and then authorized by the US Congress in 2002, Democrats controlled the Senate and Biden was chair of the Senate committee on foreign relations. Biden himself had enormous influence as chair and argued strongly in favor of the 2002 resolution granting President Bush the authority to invade Iraq.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/feb/17/joe-biden-role-iraq-war
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Dina och andras okunskap om narcissismen kan jag inte göra mycket åt. Hans skryt om tjejer har jag inte ens tagit upp. Du vill uppenbarligen förminska frågan. Eller snarare blunda för den.
Fine, men igen, jag bedömer folk efter deras handlingar snarare än ord. Jag kanske kan gå med på att Trumps
påstådda "narcissism" kan utgöra en fara, om han tex skulle starta ett krig för att han personligen blivit kränkt. Men de facto har han inte gjort det. Så jag föredrar fortfarande det framför en krigsförbrytare.
(Jag har inga invändningar mot Bidens beteende då han var vicepresident under Obama. Men att ha hetsat för slakten av en miljon människor -- trots att han säkerligen visste lika väl som jag och alla andra att Irak inte hade några massförstörelsevapen eller var ett reellt hot mot USA -- är liksom inte en grej man bara kan glömma så där som bara ett "misstag".)