2020-11-06, 23:22
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Personen kanske inte står på någons "sida"? Hen kanske bara vill berätta vad hen har bevittnat? Du vet väl att det finns människor som har en s.k. inre moralisk kompass, som leder de till att göra vad de faktiskt tycker är rätt, oavsett vem som "vinner" på det?

Kanske ett främmande koncept för dig, likt andra vänstermänniskor. Men tro mig, de flesta människor agerar faktiskt så här!

Intressant att tala om moralisk kompass och försvara Trump samtidigt.

När Trump lät turkarna slakta kurder, hur låg det med din moraliska kompass då...?

Hycklare.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hade han haft någon trovärdighet hade han inte gått till Veritas-gänget utan till någon seriös nyhetskälla.

Hur vet du att personen inte har gjort det? Kan det inte vara så att ingen "seriös" nyhetskälla ville ta upp storyn?

Citat:
Samma sak med NY Posts amsagor om Hunter och hans dator. Giulaini försökte först få ut det via WSJ men de krävde att själva få faktagranska materialet och de slutledningar Rudy drog och då blev det nej. Han körde ut det via NY Post istället, som inte ställde en enda fråga utan bara agerade megafon.

Du har aldrig funderat på att WSJ, precis som Aftonbladet eller vilken tidning som helst, har sin egna agenda som de vill framföra, och att de inte är ute efter att avslöja vad som faktiskt sker?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är naivt att peka på Obamas år och förtränga vad som skedde åren före. Vad han fick ta över. Gå tillbaka till Bush och hans krig i Irak. Vad har hänt i Jemen under Trumps mandatperiod?

Jag pratar inte om Obama, som jag skattar högt. Jag går mycket riktigt tillbaka just till Bush, som givetvis är en ännu större krigsförbrytare. Då hade Biden en ledande roll i senaten, och gjorde vad han kunde för att Bushs kriminella avsikter skulle kunna förverkligas:
Biden did vastly more than just vote for the war. [...] When the war was debated and then authorized by the US Congress in 2002, Democrats controlled the Senate and Biden was chair of the Senate committee on foreign relations. Biden himself had enormous influence as chair and argued strongly in favor of the 2002 resolution granting President Bush the authority to invade Iraq.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/feb/17/joe-biden-role-iraq-war

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Dina och andras okunskap om narcissismen kan jag inte göra mycket åt. Hans skryt om tjejer har jag inte ens tagit upp. Du vill uppenbarligen förminska frågan. Eller snarare blunda för den.

Fine, men igen, jag bedömer folk efter deras handlingar snarare än ord. Jag kanske kan gå med på att Trumps påstådda "narcissism" kan utgöra en fara, om han tex skulle starta ett krig för att han personligen blivit kränkt. Men de facto har han inte gjort det. Så jag föredrar fortfarande det framför en krigsförbrytare.

(Jag har inga invändningar mot Bidens beteende då han var vicepresident under Obama. Men att ha hetsat för slakten av en miljon människor -- trots att han säkerligen visste lika väl som jag och alla andra att Irak inte hade några massförstörelsevapen eller var ett reellt hot mot USA -- är liksom inte en grej man bara kan glömma så där som bara ett "misstag".)
2020-11-06, 23:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Okej, men då påstår jag att du har fel. Du kan titta här: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_United_States_presidential_election i alla folkrika stater blev det ganska jämt, förutom just Kalifornien. Och nära 60% i NY är också en stor vinst (inte konstigt att new yorkarna avskyr Trump..). Men i alla de någorlunda folkrika staterna i mitten av landet så fick hon som sämst 43% (Ohio, även 43% i Texas).

Det som är anmärkningsvärt är kanske stora vinsten i Kalifornien, men som vanligt är hela landet ganska lila, det är fel att se det som kusterna mot inlandet, demokraterna får massor av röster i inlandet och om jag inte minns fel har Kalifornien flest registrerade republikaner i landet.
Det är ju exakt det som jag förklarar. I vanliga fall så är det jämnt mellan kandidaterna i de största o mest folkrika delstaterna - om vi bortser från Kalifornien, New York och Texas.
2020-11-06, 23:24
Medlem
Skiter egentligen hur det går i valet då det inte berör mig så värst mycket som svensk men kom igen nu. Inte ens ni mest inbitna Biden supportrar kan väl tro på att det här valet inte är riggat med tanke på hur senaste dygnen har utspelat sig? Det är ju så förbannat uppenbart att man blir provocerad av hur dumma och lättlurade vissa verkar vara.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ah, lycka till med det. Det har alltså hittat ännu en ”Tony Bobulinski” att använda sig av. Desperationen blir bara större och större och större.

Project Veritas är inget annat än en right-wing propagandakanal och är ökända för att sprida lögner, felaktiga/förvrängda videos och att bryta mot lagen. De har blivit avslöjade och tillbakavisade gång efter annan. Ingen seriös människa kan ta dem på allvar.

Project Veritas är mycket seriöst, det ser vem som tittar på någon av deras avslöjande videos. Det är också därför dom aldrig förlorat ett rättsfall kring deras avslöjanden. Dom har dessutom i 100% av de fall där en tidning baktalat dem fått en dementi via domstol. Att du baktalar dem har med ditt narrativ att göra.

Men men nu är det ju inte upp till "någon människa" utan lämpligen en domstol som skall titta på detta och det är redan noterat att det är genom en sådan detta kommer att föras fram i.

Som sagt vi massivt röstfusk. Problemet här är ju att när det börjar brännas så viker sig "soldaterna" som gjort själva jobbet för att de inte skall få hårda straff, denna video är ett bevis på en sådan. Det kommer fler avslöjanden och fler video.

Faktum är att du kommer vara mycket trött på prat om Amerikanskt organiserat röstfusk innan detta är över
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du är uppenbarligen inte ngn ekonom, och har säkerligen ingen högre utbildning inom ämnet.

En professor från Harvard University uttalde i 2016 följande om Ronald Reagan som president: Great economic policy, good foreign policy, and a horrible social policy. Det blev många fler uteliggare över hela USA under RR som POTUS.

Däremot så håller jag med om att Reagan slapp undan med vissa saker. Dvs pga hans folkkära personlighet, men framför allt så fanns inte internet och sociala medier på 80-talet.

Finns tonvis med material som totalsågar Reagan också. Han är en väldigt polariserande person som du säkerligen vet.

Jag hade aldrig någonsin velat tillhöra arbetarklassen under Reaganomics, antar att du gärna hade det? Oavsett så är detta nog den vettigaste debatten jag haft är inne, vi kommer helt enkelt inte hålla med varandra men det är helt okej för det är alltid intressant att vi kan utbyta idéer oavsett
2020-11-06, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om jag läst rätt ska Biden prata inatt kl 2 svensk tid. Slå på TV4 Play så kommer du kunna höra vad han säger.

Jag tror ej han någonsin mer kommer hålla ett tal. Sorry. Jävla hemskt att utnyttja en sjuk människa så här.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Intressant att tala om moralisk kompass och försvara Trump samtidigt.

När Trump lät turkarna slakta kurder, hur låg det mes din moraliska kompass då...?

Hycklare.

Jag vet inte om Trump har låtit några turkar slakta kurder. Hur som helst så bryr jag mig faktiskt noll om både turkar och kurder. De kan båda två dö ut för gott. Det hade faktiskt varit det mest moraliska av allt, då dessa folkgrupper generellt är en plåga för världen.
Medlem
prominentens avatar
Jag antar att du menar att California har flest registrerade republikaner "per capita"?
Det känns lite svajigt men å andra sidan är Cali en stor state

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Okej, men då påstår jag att du har fel. Du kan titta här: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_United_States_presidential_election i alla folkrika stater blev det ganska jämt, förutom just Kalifornien. Och nära 60% i NY är också en stor vinst (inte konstigt att new yorkarna avskyr Trump..). Men i alla de någorlunda folkrika staterna i mitten av landet så fick hon som sämst 43% (Ohio, även 43% i Texas).

Det som är anmärkningsvärt är kanske stora vinsten i Kalifornien, men som vanligt är hela landet ganska lila, det är fel att se det som kusterna mot inlandet, demokraterna får massor av röster i inlandet och om jag inte minns fel har Kalifornien flest registrerade republikaner i landet.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Med tanke på att Pennsylvania numera är en garanterad vinst för Trump räcker det med att Georgia och Arizona går till hans fördel för att vinna valet. Och då förutsätter jag att omräkningarna i Wisconsin och Michigan inte går till Trumps fördel också. Så "ointressant" är det juridiska knappast.

Håller inte med! men starta gärna en juridisk tråd om det!

Jag pratar mer utifrån politik och vad som kan hända och därför gav jag ett längre svar på en jättebra fråga. Du klippte till delar som du vill diskutera men jag ser det för osannolikt att vara aktuella nu, för att ens väga in dessa!

2020-11-06, 23:26
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om jag läst rätt ska Biden prata inatt kl 2 svensk tid. Slå på TV4 Play så kommer du kunna höra vad han säger.

Förmodligen bara mer snickesnack om att "räkna alla", inklusive olagliga, röster, samt påstått oansvarigt beteende från Trump, trots att han är i sin rätt att förmoda omfattande och systematisk valfusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in