2020-11-06, 23:17
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Tur att det inte är deras ord som ska fram då, utan en whistleblower.

Som står på vems sida i valet? Säg inte sanningen nu bara, för även om det är vad ordet "Veritas" betyder, så betyder det inget när den som uttalar det så starkt tagit ställning för Trump-Jong-Un.
2020-11-06, 23:17
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det juridiska är ointressant även om Donald kommer gräva ner sig i en skyttegrav och frenetiskt twittra massa nonsens..

Om han drar detta in i all förbannelse så har alla redan förlorat intresset

Med tanke på att Pennsylvania numera är en garanterad vinst för Trump räcker det med att Georgia och Arizona går till hans fördel för att vinna valet. Och då förutsätter jag att omräkningarna i Wisconsin och Michigan inte går till Trumps fördel också. Så "ointressant" är det juridiska knappast.
2020-11-06, 23:18
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ah, lycka till med det. Det har alltså hittat ännu en ”Tony Bobulinski” att använda sig av. Desperationen blir bara större och större och större.

Project Veritas är inget annat än en right-wing propagandakanal och är ökända för att sprida lögner, felaktiga/förvrängda videos och att bryta mot lagen. De har blivit avslöjade och tillbakavisade gång efter annan. Ingen seriös människa kan ta dem på allvar.
Det är lugnt Trump är ett jävla geni och har vattenmärkt alla valsedlar med blockchain kod från början utan att låta folk veta, han låter demokraterna gräva sin egen grav och massor av ogiltiga röster och valfusk kommer bevisas konkret och utan problem i domstol.
https://newsvoice.se/2020/11/trumps-team-kodade-valsedlar-bevisa-valfusk/
THIS IS TRUMP COUNTRY BITCH
2020-11-06, 23:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
"debunkade", snarare.

Look, jag är inget större fan av valfusksteorin, men samtidigt kan man inte både äta kakan och ha den kvar. Demokraterna och media grät i 4 år om valfusk 2016, då tydligen ryssarna kuppat hela valet. Hackat valmaskinerna och grejer. Med den bakgrunden är det rätt svårt att plötsligt nu, trots uppenbara konstigheter ibland, hävda att nä men va fan, här är allt hur bra som helst, inga svagheter med vårt system alls!

Som jag citerade Kristi Noem tidigare: vissa stater behöver fan se över hur röstningen sker, vad gäller identifiering och räkning. Just som Florida gjorde efter shitshowen 2000.

Demokraterna har själva bidragit starkt till dessa misstankar med sitt ständiga snack om att detta var ett "ödesval", och att man måste göra precis allt för att få bort Trump, även om det inbegrep smutsiga metoder och borderline valfusk.
Nu citerar jag dig igen, du får ursäkta, men det är mest du som skriver grejer med lite tuggmotstånd i nu i kväll. Luften har gått ur tråden i övrigt.

Hur som helst. Jag har skrivit i tråden tidigare i dag att jag har svårt för teorin om systematiskt valfusk, och det står jag fast vid. Däremot kan oegentligheter förekomma, samt inte minst en procedur eller ett förfarande som strider mot bestämmelserna antingen statligt eller federalt. För att ta död på spekulationerna finns ingen annan utväg än att göra en grundlig utredning, och den bör få ta den tid den tar. Jag vill med andra ord att man drar detta så långt det bara går. Ingen vill ha en upprepning av samma oreda som efter 2016 års presidentval, komplett med huvudlösa anklagelser om än det ena och än det andra. Trump skulle man ställa inför riksrätt och Biden kan ha suspekta kopplingar till främmande makt. Om det inte var Trumpen som hade det... vänta nu...

Alltså. Hellre one hell of a lawsuit, omräkning i flera stater och bl.a. Penn till Supreme Court än gallskrik och djuriska läten när Biden utropas till segrare mitt i villervallan.
2020-11-06, 23:19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad jag försöker förklara, är att de flesta utav de rösterna som Hillary vann popular vote med i 2016 kom från USAs två mest folkrika stater - som båda två är helblåa delstater. Vad jag vet så har jag inte hävdat att det är anmärkningsvärt att majoriteten av de som rösterna som Hillary fick mer än Trump kom från California o New York. Jag tycker att själv borde ta och gå över delstat för delstat, landsdel för landsdel från presidentvalet 2016 och sedan ta och räkna ut det hela. För du vill snabbt se att de flesta av rösterna som Hillary vann popular vote med i 2016 kom från NY och Cali, att Trump fick fler valröster i fler delstater och att han var en mer populär kandidat i flera landsdelar av USA än vad Hillary var.

Fram tills 1988 så räknades New York som en swingstate, medans Kalifornien ansågs som en nästintill säker delstat för republikanerna - eftersom att presidentkandidaten från GOP vann Kalifornien i varje presidentval mellan 1930-1988, förutom 2x (1960 och 1968).

Okej, men då påstår jag att du har fel. Du kan titta här: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_United_States_presidential_election i alla folkrika stater blev det ganska jämt, förutom just Kalifornien. Och nära 60% i NY är också en stor vinst (inte konstigt att new yorkarna avskyr Trump..). Men i alla de någorlunda folkrika staterna i mitten av landet så fick hon som sämst 43% (Ohio, även 43% i Texas).

Det som är anmärkningsvärt är kanske stora vinsten i Kalifornien, men som vanligt är hela landet ganska lila, det är fel att se det som kusterna mot inlandet, demokraterna får massor av röster i inlandet och om jag inte minns fel har Kalifornien flest registrerade republikaner i landet.
2020-11-06, 23:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Det vet du innan du ens har sett människan alltså. Jävlar, skulle vilja ha lika hög IQ som dig!
Hade han haft någon trovärdighet hade han inte gått till Veritas-gänget utan till någon seriös nyhetskälla.

Samma sak med NY Posts amsagor om Hunter och hans dator. Giulaini försökte först få ut det via WSJ men de krävde att själva få faktagranska materialet och de slutledningar Rudy drog och då blev det nej. Han körde ut det via NY Post istället, som inte ställde en enda fråga utan bara agerade megafon.
2020-11-06, 23:20
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Som står på vems sida i valet? Säg inte sanningen nu bara, för även om det är vad ordet "Veritas" betyder, så betyder det inget när den som uttalar det så starkt tagit ställning för Trump-Jong-Un.

Personen kanske inte står på någons "sida"? Hen kanske bara vill berätta vad hen har bevittnat? Du vet väl att det finns människor som har en s.k. inre moralisk kompass, som leder de till att göra vad de faktiskt tycker är rätt, oavsett vem som "vinner" på det?

Kanske ett främmande koncept för dig, likt andra vänstermänniskor. Men tro mig, de flesta människor agerar faktiskt så här!
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ah, lycka till med det. Det har alltså hittat ännu en ”Tony Bobulinski” att använda sig av. Desperationen blir bara större och större och större.

Project Veritas är inget annat än en right-wing propagandakanal och är ökända för att sprida lögner, felaktiga/förvrängda videos och att bryta mot lagen. De har blivit avslöjade och tillbakavisade gång efter annan. Ingen seriös människa kan ta dem på allvar.

Tror det kommer bli samma som Jacob Whol:s presskonferenser: rätt ner i diket efter några minuter!

Jacob är den enda som jag vet har blivit beordrad av en domare i detta val i USA att tvingas att rätta till uppenbar olagligt försök att påverka valet och dessutom till Trumps fördel.
Bannlyst
Men vad f-n hände med Bidens linjetal som dom på C-span sa var på gång redan i eftermiddag (svensk tid)..

Tycker t.o.m att det finns vettiga Biden röster här på tråden... allvarligt det här håller inte länge till..

Va fasen håller ni på med, är ju en femma att ni ej kan utropa er till pres.

Men ni säger ju ingenting... helt galet.

Är mannen i koma?
2020-11-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
72.3% av de röstberättigade. Omöjligt? 2004 var den siffran 72.9%.

Debil är du.
År 2004 poströstade inte varenda kotte på D heller. Jag vidhåller fortfarande enligt vad vi har sett hittills att massivt valfusk ägt rum! Jag skulle gå så pass långt att säga att senaste valet i Iran var mer tranparent och rättvist än detta val i USA och det säger en hel del!
2020-11-06, 23:22
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Men vad f-n hände med Bidens linjetal som dom på C-span sa var på gång redan i eftermiddag (svensk tid)..

Tycker t.o.m att det finns vettiga Biden röster här på tråden... allvarligt det här håller inte länge till..

Är mannen i koma?

Om jag läst rätt ska Biden prata inatt kl 2 svensk tid. Slå på TV4 Play så kommer du kunna höra vad han säger.
2020-11-06, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand

Är mannen i koma?

Bidén är en femfemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in