Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Nej, du verkar ha missuppfattat definition av snöflinga.
Man är en slöflinga inte på grund av sin frånvaro från ett ämne, utan eftersom man så starkt går in för det, men så fort man inser att man haft fel eller förlorar, så går man över till ett annat narrativ (i det här fallet genom att skapa andra trådar som handlar om valfusk) allt för att undvika sanningen om att man haft fel från början.
Hade man stannat kvar och kämpat för sin åsikt så hade man inte varit snöflinga, men som jag redan hävdat i 4 inlägg tidigare så har MAGA-anhängarna valt att successivt lämna tråden.
"A 2017 article from Think Progress commented: "The insult expanded to encompass not just the young, but liberals of all ages; it became the epithet of choice for right-wingers to fling at anyone who could be accused of being
too easily offended, too in need of 'safe spaces, too fragile"
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)
Frånvaron av vänsteridéer på Flashback gör inte vänsterfolk till snöflingor, det betyder bara att de helt enkelt har viktigare saker för sig i livet, alternativt att de för sina ideoligiska åsikter genom andra forum.
Du kan väl inte kalla någon som inte deltar i en debatt för en snöflinga, eftersom denne inte ens är en del av den?
Eller ska alla som inte deltar i en högerdebatt om ex. slöjor vara snöflingor, även 95-åriga Gunnhild?
Då bygger ditt resonemang på det klassiska "dammed if you do, dammed if you dont" eftersom att du tidigare också kallade de som skrivit i tråden för "snöflingor":
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Att det fortfarande finns MAGA-flingor i tråden är inget jag förnekat.
Eller ja, MAGA-flingor... Men jag tror att vi båda fattar vad som åsyftades.
Sen säger du emot dig själv igen när du säger att frånvaron av vänsteridéer på forumet beror på att de för sina åsikter på andra forum. Nyss hävdade ju du att det var exakt det som gjorde högern till snöflingor då de lämnat den här tråden och diskuterar i andra trådar om ämnet. Så med ditt eget resonemang är alltså vänstern också snöflingor.
Till saken hör också att jag aldrig definierat vem som är en snöflinga utan det är du som gör det. Så lägg inte ord i min mun om 95-åriga Gunhild!