2020-11-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Har han satt alla sina medborgare först, anser du?
Ja. Extremt populär. Dock inget som uppskattas av Bidens väljare som föredrar storbankerna, vapenindustrin och frihandeln.
Avslutad
Citat:
Det kan man ge honom ändå, att han inte varit så pigg på att starta krig. Men vad har han gjort för sitt eget land? Manat till en fredlig stämning???

Om tex Floyd uttalade han sig flera gånger, sade att det var en tragedi, att vi älskade honom, osv osv. Att han skulle hetsat på stämningen är bara skitsnack: det var det CNN med Don Lemon och Cuomo och alla andra stolpskott som gjorde. Det var de som pratade om hur kravaller i princip var berättigade, och att protester inte behövde vara fredliga, osv. Trump själv lät som Löfven här i Sverige när BLM kom hit: han hade sympati, men vägrade samtidigt slänga polisen under bussen.

Så idén att Trump skulle ha hetsat och manat till kaos och annat är i princip fake news: ett försök av media och demokraterna att så missnöje och driva politisk propaganda mot honom.

Sen, vad han gjort för sitt eget land kan också besvaras med att ekonomin var ytterst välmående.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bidén hade förlorat stort utan valfusket.

Eller åtminstone utan det massiva mediala stödet, förstärkt med utomparlamentariska krafter i form av Twitter och Facebook. Plus att han vunnit om inte Coronan kommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Exakt. Trumps (offentliga) persona. Han är teatralisk och konfrontativ, provocerande och otaktisk. En riktig loose cannon — utåt. Jag vågar påstå att han garanterat är mer skärpt, samlad och sansad privat eller på jobbet till vardags. Och han vågar ju fatta beslut, delvis på ett självsvåldigt sätt, vilket så klart sticker i ögonen på många.

Politiskt har hans period varken varit sämre eller avsevärt bättre än någon annan. Fredligare än flera föregående. USA tampas dock med en rad problem inrikes, varav flertalet — om inte de flesta — knappast kan ligga presidenten till last. Att han inte uppfyllt alla sina vallöften är väl rätt standard, men jobb verkar han ha lyckats skapa. Ekonomin går hyfsat. Nu nämner jag bara saker som varit mer än OK med Trump för amerikanerna själva. Positiva grejer. För resten av världen har han varit bra.

Så återstår att se hur eftermälet blir. Det kan nog ta några år med rehabiliteringen. Reagan har det ju gått bra för. För Nixon mindre bra. Allt hänger på vad Trump tar sig för efter sitt presidentskap.

Håller med om allt, förutom att det fetade bara är delvis sant. Jag menar: jag trodde som många andra att han omöjligen kunde vinna republikanernas nomination; och senare att han omöjligen kunde slå Clinton. Inte med de sanslösa uttalanden han då och då kom med. Men guess what? Han vann. Så nu inser jag mitt fel, och förstår att vad som kan tyckas vara otaktiskt inte nödvändigtvis är det. Kan nog vara ett vinnande koncept också i framtiden att provocera lite då och då.

Med de sagt tror jag Trump vunnit om han skött just rollen som president lite lugnare. Alldeles för mycket cirkulation på folk i början, tex. Den där Sean Spicer var ett stolskott, liksom Scaramucci (eller hur det stavas). Jämför nu med Kayleigh McEnany -- hon har definitivt en framtid post-Trump. Synd att han inte hittade henne tidigare. Plus att han snackade en hel del skit som han inte hade behövt. Men att tvåla till CNN då och då tror jag tex knappast var ett misstag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Vad bra att du argumenterar mot dig själv så jag slipper göra det. Hillary fick flest röster, finns inget man kan argumentera emot för det är fakta.

Trump lägger ingen energi på Kalifornien och New York. Att Hillary vinner röster pga typ en stat är pinsamt. Trump tog ju resten.

Trist att allt behöver gå till HD pga valfusk. Att man är så jkla desperata att man tar till systematiskt fusk trodde jag bara förekom diktaturer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
https://www.dailymail.co.uk/video/news/video-2283170/Video-Kamala-Harris-explains-equality-outcome-Twitter-video.html

Hittar inte hennes ursprungstweet - här finns den i en artikel iallafall. Hon publicerade den precis innan valet.

Öhm... Har du sett videon själv?

Den säger specifikt att det handlar om att starta på samma nivå och tävla med dessa förutsättningar i samhället. Hon säger inte att alla ska gå och bli läkare med garanti. Alla ska tävla med samma regler och samma utgångspunkt. Det är inget som helst konstigt eller kommunistiskt med det. Hela Västeuropa har det som värdegrund.

Förresten: Hon står inte ens för detta i praktiken för hon har noll support för allmän sjukvård, gratis högskolor och hon är en tvättäkta polis som burat in massor med människor på ett icke rättssäkert sätt.

Hade varit riktigt bra om hon faktiskt på riktigt stod för värderingarna i den videon.

Varför är du emot dessa saker? Vill du betala tusenlappar för din sjukvård i försäkring + hutlösa självrisker här i Sverige? Vill du inte ha chansen att utbilda dig efter dina förmågor och inte efter storleken på dina föräldrars plånbok?
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Fast hela ditt resonemang bygger på att man är en snöflinga p.g.a. frånvaron från ett ämne, och det är rent skitsnack eftersom att det förekommer överallt. Men låt oss nu testa ditt resonemang i praktiken. Du hävdar att anledningen till att vänstern är frånvarande i politiska trådar beror på att högern dominerar. Eftersom att din definition av snöflinga är just fmdenna frånvaro så motbevisar du ju dig själv när du hävdar att vänstern håller sig borta för att högern dominerar. Så jag vetefan om du tänkt igenom det du säger speciellt väl?

Nej, du verkar ha missuppfattat min definition av snöflinga.

Man är en slöflinga inte på grund av sin frånvaro från ett ämne, utan eftersom man så starkt går in för det, men så fort man inser att man haft fel eller förlorar, så går man över till ett annat narrativ (i det här fallet genom att skapa andra trådar som handlar om valfusk) allt för att undvika sanningen om att man haft fel från början.
Hade man stannat kvar och kämpat för sin åsikt så hade man inte varit snöflinga, men som jag redan hävdat i 4 inlägg tidigare så har MAGA-anhängarna valt att successivt lämna tråden.

"A 2017 article from Think Progress commented: "The insult expanded to encompass not just the young, but liberals of all ages; it became the epithet of choice for right-wingers to fling at anyone who could be accused of being too easily offended, too in need of 'safe spaces, too fragile"
https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)

Frånvaron av vänsteridéer på Flashback gör inte vänsterfolk till snöflingor, det betyder bara att de helt enkelt har viktigare saker för sig i livet, alternativt att de för sina ideoligiska åsikter genom andra forum.

Man kan inte kalla någon som aldrig deltagit i en debatt för en snöflinga, eftersom denne aldrig varit en del av den.
Eller ska alla som aldrig deltagit i en högerdebatt om ex. slöjor vara snöflingor, även 95-åriga Gunnhild?
Senast redigerad av kato85 2020-11-06 kl. 22:33.
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det blev inga länkar, trodde inte det heller.

Du trodde på fullt allvar att jag skulle lägga ned den tid som krävs för att ge just dig minst 20(!) länkar till vad som alla vet vid det här laget, dvs att Trump är närmast unik bland alla statschefer i världen vad gäller bristande i stället för ökat förtroende i hanteringen av pandemikrisen? Kom igen nu.
2020-11-06, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Biden kan sväras in, Trump kan skrika hur mycket han vill men den 20:e januari så upphör han att vara president så länge han inte svärs in igen.
Skitsnack. Kolla videoklippet. Finns massor med kryphål. Det är meningen av tradition att den förlorande presidenten ska erkänna sig besegrad.

Alla idioter här som tror att secret service eller militären kommer släpa ut Trump på eftermiddagen den 20 januari 2021 är fan helt efterblivna. Vi pratar om ett land som förhåller sig till en konstitution skriven 1787 medan vi i Sverige och andra länder har grundlagar från 1900-talet som täcker upp sådana här situationer.
2020-11-06, 22:25
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det positiva är väl att utan Trump måste väl ändå Aftonbladet's Wolfgang Hansson få sparken?
Ja. Vad i all världen ska Wolfgang skriva om nu?
Vad skrev han om innan Trump? SD och mörka krafter?
2020-11-06, 22:26
Medlem
Klanledarens avatar
Trumpen kommer tillbaka 2024. Det var inte Biden som tog ut honom, utan Covid. Förvänta er en skuggpresident till Biden 2020-2024.
2020-11-06, 22:26
Medlem
Citat:
Hur skulle du beskriva Trumps energi?
Som han kampanjade både -16 och -20 och samtidigt slogs mot etablissemanget saknar motstycke. Ingen annan 70+are hade orkat. Det är väl alla överens om trodde jag?
2020-11-06, 22:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Trumpen kommer tillbaka 2024. Det var inte Biden som tog ut honom, utan Covid. Förvänta er en skuggpresident till Biden 2020-2024.

2024 är ju Trump lika gammal som Biden är nu. Lägg till hans fetma på det. Lär knappast vara aktuell som presidentkandidat då.
2020-11-06, 22:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi har ett problem just nu, för innan en nyvald president gör sitt vinnartal, så är det kotym att den avgående presidenten ringer den nya och gratulerar till segern.

Ja det samtalet kan ju Biden glömma. Jag tror att Trump just nu bajsar i presidentsängen i Vita huset som ett sista fuck you till USA. Därefter tar han sitt privatjet till Tibet där han går i kloster sina sista år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in