2020-11-06, 13:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det jag har fel i?

Att Jorden skulle ha konvex form.
Citera
2020-11-06, 13:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att Jorden skulle ha konvex form.
Så du tycker att en platt jord förklarar kurvationen bättre än en konvex?
Citera
2020-11-06, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du tycker att en platt jord förklarar kurvationen bättre än en konvex?

Nej, en rund.
Citera
2020-11-06, 13:32
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag trodde denna tråd handlade om föreställningarna kring en platt jordform.
Det finns säkert en forumdel där man diskuterar föreställningen om en rund jord.
Tråden är väl till för att diskutera vilken form jorden har. En konvex jord stämmer ju bara med dom fakta man kan mäta upp om den är så kraftigt konvex att det blir en sfär. Konvexkartan du visade har ju samma konstiga förvrängningar hos vissa kontinenter som den platta skivan har vilket tydligt visar att den inte stämmer. En jordglob visar ju upp alla kontinenter och länder utan förvrängning. Hade jorden varit platt eller svagt konvex så skulle ju kontinenterna på en jordglob uppvisa förvrängning istället.
Citera
2020-11-06, 21:36
Medlem
poppilos avatar
Citat:
En cirkel är också rund. Dom tidiga kosmologierna upplevde sin värld som platt och rund och samma gör vetenskapen med sin kosmologi idag på ett högre plan då det menas att våran galax, som är diskformad, i förhållande till sin storlek är det plattaste objektet vi känner till.
Precis det jag påpekat hela tiden, förr i tiden trodde man jorden var platt o cirkelrund det var liksom verkligen inget märkvärdigt vanlig sund förnuft helt enkelt. Än idag tror miljarder människor att jorden är platt, är någon förvånad eller?

Jag är trött på att bli dumförklarad med mina bevis och påpekanden, det är inte roligt.
Citera
2020-11-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Precis det jag påpekat hela tiden, förr i tiden trodde man jorden var platt o cirkelrund det var liksom verkligen inget märkvärdigt vanlig sund förnuft helt enkelt. Än idag tror miljarder människor att jorden är platt, är någon förvånad eller?

Jag är trött på att bli dumförklarad med mina bevis och påpekanden, det är inte roligt.
Naaw, blir du lessen i ögat när du inte får som du vill? Newsflash idiot, jorden är rund, deal with it!. Hade du nåt bevis emot? Nehej? Håll käft!
Citera
2020-11-06, 21:43
Medlem
Citat:

Naaw, blir du lessen i ögat när du inte får som du vill? Newsflash idiot, jorden är rund, deal with it!. Hade du nåt bevis emot? Nehej? Håll käft!
Citera
2020-11-06, 21:49
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag håller med om att jorden är rund i cirkelform men inte som en glob.

Kan du förklara varför så många än idag tror jorden är platt? Tror dom tycker det är roligt att tycka annorlunda än vad andra tycker? Det ligger ju något bakom ett påstående man kommer inte från en dröm o helt plötsligt säger jorden är platt. Man jag ju forskat i ämnet o bearbetat bevis efter bevis efter bevis och allt talar för en platt jord. Hur orkar ni skeptiker konstant ha sån energi o motarbeta oss som tror på platt jord??
Citera
2020-11-06, 22:16
Medlem
Citat:

Kan du förklara varför så många än idag tror jorden är platt? Tror dom tycker det är roligt att tycka annorlunda än vad andra tycker? Det ligger ju något bakom ett påstående man kommer inte från en dröm o helt plötsligt säger jorden är platt. Man jag ju forskat i ämnet o bearbetat bevis efter bevis efter bevis och allt talar för en platt jord. Hur orkar ni skeptiker konstant ha sån energi o motarbeta oss som tror på platt jord??
Skeptiker? Nej du. Vi vill att sanningen inte ska vara dämpad av dårarna .
Citera
2020-11-06, 22:18
Medlem
Citat:

Du har inte lämnat Ett Endaste Bevis. Kläm fram med det nu!
Citera
2020-11-06, 22:31
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:

Miljarder plattjordare, tjena, även där har du fel. Att det finns mycket dumma människor är ju ni ett fantastiskt bevis på. Stollar.
Citera
2020-11-06, 22:40
Medlem
poppilos avatar
Stormakten mördade denna hjälte Mike Hughes som bevisade att jorden var platt. En slump? In my ass.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/skulle-visa-att-jorden-var-platt-stortade-mot-sin-dod/
Senast redigerad av poppilo 2020-11-06 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in