Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
kör till, kan fatta det.
ton är svårt att utläsa i text ibland.
den här tråden är full med folk som ifrågasätter fakta utan att orka lägga 5 sekunder på att faktakolla sina egna påståenden så jag börjar ledsna lite.
tycker att jag följt turerna kring trump hyfsat kontinuerligt och dom två gångerna jag fått med mig är att han betalat 75 dollar i skatt nåt år, och att han hävdade att detta va fair om man tittade på hans deklaration. sen lovade han att visa deklarationen men gjorde det aldrig.
hade han gjort det hade jag garanterat lagt det på minnet.
men har han gjort det under senaste typ månaden kan jag såklart missat, frågar mig varför han sköt på det så länge, men alright fair, det kan ha skett
jag är inte främmande att ändra min ståndpunkt när jag presenteras med ny information.
av min erfarenhet av turerna kring trump är det just där det faller, presenterande av informationen.
men hittar du nåt kollar jag gärna.
ha en bra kväll!
Men herregud. Tror folk att han på riktigt bara betalat 75$ i skatt under ett år? Hur gamla är ni? 12?
Det handlar om avskrivningar och hur hans advokater valt att hantera saker och ting pga IRS och annat. Det är ju knappast så att Trump allena sitter och håller sin deklaration hemlig
Han har de facto betalat många miljoner $ i skatt. Tyvärr är det svårt att hitta nyhetskällor som inte förvanskar fakta kring Trumps skatter. Men det här borde räcka:
Breitbart:
https://www.breitbart.com/2020-election/2020/09/29/fact-check-trump-paid-tens-of-millions-of-dollars-in-taxes/
Tim Pool:
https://www.youtube.com/watch?v=qc-XxjTXbWk&t=819s
Sen får du ta det därifrån och läsa New York Times, CNN, MSNBC osv själv. Kan du nått om hur skatter fungerar så kommer du snabbt inse att även Trumps belackare erkänner att jo, han HAR betalat det han ska betala. Det är i vanlig ordning, propaganda och fultolkningar, skapade för att påverka låginformationsväljare. Tror du Trump hade kommit undan med grovt skattebrott vid det här laget med tanke på hur intensivt han har blivit granskad? Tror du inte hans tidigare tax-returns hade avslöjat honom om det funnits något konkret? Cmon man