2020-11-06, 16:22
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ja det tyckte jag, men jag gillade det inte. Kunde då inte förstå att Amerikaner ville ha en psykopat som deras ledare, vilket han också visat sig vara.

Japp och nu kommer dem ha en herre som är drabbad av Alzheimer och troligtvis inte kommer klara av jobbet i 4 år.
"land of the free" kommer aldrig kunna räddas med sin tvåpartipolitik.. tyvärr
2020-11-06, 16:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ännu en relevant poäng från Tim Pool:

Yep, funny indeed

Om man inte ser att det pågår uppenbart skumrask är man blind, döv och dum. Demokratiska principer och valintegritet är långt viktigare än någon enskild presidentkandidat. Jag är Trumpsupporter men jag bryr mig mer om att valet faktiskt går rätt till. Accepterar till 100% att Biden vinner, bara han gör det legitimt!!! Vilket det finns ärliga frågetecken kring! Det måste gå till SCOTUS!

Det är väldigt mycket mer manuellt handläggande i att räkna poströster. Ett kuvert ska öppnas och signaturens överensstämmelse ska kontrolleras.

Röster i vallokal räknas till stor del maskinellt.
2020-11-06, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroBlindTerry
Det är tydligt att Biden inte helt 100% i huvudet. Inget personligt, hans kognitiva förmåga är tydligt inte vad det varit. Ser man till pondus, kognitiv förmåga samt stamina så är Trump överlägsen. Har väldigt svårt att se Biden kunna ställa upp i omval exempelvis. Likaså så är det krävande schemat som POTUS väldigt utmanande, se bara på Obama som exempel, man åldras väldigt fort som president. Du har möten, media,resor + miljoner andra uppgifter dagligen. Sena kvällar, tidiga mornar etc. För min del känns Biden väldigt skör. De personer som röstat på Biden bör också vara införstådda att hans ryska och kinesiska motparter är intelligenta, slipade människor med pondus. Se bara på Putin. Nu pratar jag om personen Biden som president, inte politiken. Så ni Biden-förespråkare, egga inte upp er för myckt. Det är som sagt en oerhörd skör och svag president som är på väg att inta Vita Huset. Vi får som sagt se vad som händer, men att Biden varit osynlig under kampanjandet är säkerligen en strategi då varje gång han intar scenen så verkar det kognitiva inte vara med på noterna.

https://www.youtube.com/watch?v=HPr28nAuaaQ

Ungefär hälften av alla över 70 år har kognitiva problem. Och Biden var inte särskilt skärpt från början.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Han har haft fyra år på sig att avfyra sina atombomber. Han har haft möjlighet att ingå krig med Nordkorea. Han hade kunnat vara medhjälplig till IS uppbyggnad. Han hade chansen att bomba sönder Iran.
Nu har vi ju facit efter hans tid vid makten:
-Noll(0) startade krig eller väpnande konflikter.
Istället har han avvecklat USAs roll som världspolis och stora delar av stationerade trupper är numera på hemmaplan.

Och du menar att den mannen är en global fara?

OM (dvs OM) Trump visar minsta tendenser att kalla på mannen som bär fotbollen, så kommer han att få en mysig, bakpmknäppt, extra långärmad tröja och så ringer man Pence och skickar en löpare efter Nancy.

Risken är naturligtvis minimal.

Snarare finns väl risken för en överreaktion runt eventuella demonstrationer (ifall Trump inte hanterar legitimiteten hos sin efterträdare på ett godtagbart sätt). Men givet hur media och framförallt Demokraterna agerar tänker man nog litet på den risken. När det är klart är det troligen klart även för Trump.

Annars blir det pocorn och nyheterna i en vecka.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Fortfarande bara i denna tråd som Biden utsatts till vinnare. Ingen annanstans. På hela Internet.

Decision Desk HQ ser inget annat alternativ i sina grafer och analyser och de är extremt konservativa med att säga saker med rak arm
Avslutad
Trump kommer nog bli väldigt ensam efter valet, han kommer inte bli ihågkommen som något bra för Amerika och många kommer vända honom ryggen snabbt. Amerikas hopp är alltså en halvt senil gammal gubbe, det är också skrämmande. Amerika har förlorat oavsett vem som vann. Att valet är jämt är ett tecken på ett splittrat land, det ser man också tydligt på kartan.
2020-11-06, 16:24
Medlem
Trubbel i Disneylandet...!🤗

Vi i Sverige behöver väl inte bli så upprörda..?
Denna charad är som en tvist mellan Kalle Anka och Musse Pigg i Ankeborg!
Varenda medveten fattig vit arbetare eller neger vet att dom rika blir rikare och dom fattiga blir fattigare.
Joakim von Anka styr och vanligt folk har det pissigt oavsett om det är Kalle eller Musse vid "makten".

Enda som imponerar är att Trump lyckats dupera vanliga hederliga landsbygdsbor att tro att Han på skulle vara mot eliten och de rikaste!

Är han tom skickligare än Hitler?

Om inte BLM och dom radikala demokraterna nu i de kommande oroligheterna inte kan hålla sig på mattan och låter sig provoceras kan han ju utlysa undantagstillstånd och exekutiva order.
I värsta fall om oroligheterna fortsätter skulle han hypotetiskt kunna kapa makten helt fredligt..

HAN ÄR JU FORTFARANDE PRESIDENT, ELLER HUR?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Fortfarande bara i denna tråd som Biden utsatts till vinnare. Ingen annanstans. På hela Internet.

Nej än är loppet är inte kört
Medlem
Citat:

Här snowflake:

Citat:
Decision Desk HQ
@DecisionDeskHQ
Decision Desk HQ projects that
@JoeBiden
has won Pennsylvania and its 20 electoral college votes for a total of 273.

Joe Biden has been elected the 46th President of the United States of America.

Race called at 11-06 08:50 AM EST
https://mobile.twitter.com/DecisionDeskHQ/status/1324710866516905984
2020-11-06, 16:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad är det för jävla trams? Lägg av

Jo förstår att det är trams fö dig! men nu lever vi i verkligheten och inte i lalalland där du och många andra vänstermuppar verkar befinna er...

Så ja jag välkomnar verkligen att Alt-Right kommer att bete sig som demokraterna gjort ända sedan 2016!
2020-11-06, 16:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Är det helt färdigt där verkligen?

Diffen blir større. Tror min killgissning på Pennsylvania och Nevada blir ganska ok.
2020-11-06, 16:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nu är det bara en fråga om när det första mediabolaget ska utse Biden till ny president. Handlar nog bara om timmar.

Ordningen som följer.
1: Media utropar Biden
2: Biden utropar Biden
3: Giuliani kommer med bajsmackan från helvetet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in