2020-11-06, 16:04
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Precis! Detta är en stor anledning till oro. Det amerikanska systemet måste ändras, helt vansinnigt att en galning kan trycka på knappen och ingen får hindra honom enligt lag. Detta är det värsta med Trumps bitterhet efter denna valförlust.

Ja, risken att han atombombar Kina sista dagen på jobbet, bara för att jävlas, är överhängande
2020-11-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur kan ett sådant internt memo läcka till varenda nyhetsmedia? De lär börja kalla honom president elect när alla omräkningar är klara och domstolarna inte tagit emot stämningarna
De utropade Trump som president 2016 mitt i röstberäkningen. Nån måtta ska det va !
2020-11-06, 16:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Ja, risken att han atombombar Kina sista dagen på jobbet, bara för att jävlas, är överhängande

Tycker du att dom ska storma Vita huset om Trump inte flyttar under helgen?
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
6737 tusen just nu.
Biden leder.
Gissar över 25000 i slutändan.
Alltså 6.7 miljoner, svårt att se att han ska gå till 25000 från en sådan ledning.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Ja, för sakfrågor har ingenting med politik att göra verkar det som för vänsternissar. blablabla

lol. Arbetsrätt, miniminlön, sjukvård för alla, skattereform, Ökade skolkostnade, Miljlöförgiftning i Flint, Fracking, Växthuseffekten, Covid-åtgärder, ta bort gerrymandering etc etc etc. Är amerikanska vänsterns sakfrågor som dom pushat för.

Trump i varje debatt: "Mig, mig, mig, mig".

Fortsätta sticka huvudet i sanden.
2020-11-06, 16:08
Moderator
Gromguttens avatar
Ett dygn senare. Det sket sig med att tippa Georgia, men det var många postrøster.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Georgia 1% 50,000 +18,144 Trump
North Carolina 6% 348,000 +76,701 Trump
Pennsylvania 13% 954,000 +135,657 Trump
Nevada 25% 398,000 +7,647 Biden
Alaska 50% 191,000 +54,610 Trump

(delstat, andel kvar att räkna, antal kvar att räkna, øvertag just nu,vem leder)

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2020/nov/03/us-election-2020-live-results-donald-trump-joe-biden-who-won-presidential-republican-democrat

Tippar baserat på vilka countys som återstår:

Georgia +8,144 Trump
North Carolina +26,701 Trump
Pennsylvania +30,657 Biden
Nevada +37,647 Biden
Alaska +74,610 Trump
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är dock den att man är kritisk mot Folkrepbuliken men det är inte något man skriker om i tid och otid, anledningen till varför man är kritisk mot folkvalda ledare i USA är just för att USA är inpräntat i våra sinnen som den fria världens ledare osv

Bör man vara mer öppet kritiskt mot folkrepubliken?

Absolut, jag är nog den sista som nekar det, men samtidigt så måste man förstå vad eller hur man ska kritisera det för Folkrepublken och Taiwan är bägge väldigt speciella och unika fall när det kommer till världsarenan (detta kommer från någon som anser att inte ens Schweiz är tillräckligt demokratisk så påståenden om diktaturvurmande undanbedes).

Tack. LOL, jag lovar jag kallar aldrig folk för ens åsikt. Jag är säker på mig själv och min åsikt så det ger mig inget att sätta mig på någon annan med annorlunda liv, erfarenheter och åsikt. Jag lägger mig i Nietzsches armar när han menar att man även kan lyssna på sina fiender för även där kan man lära sig något. (Nu menar jag inte att vi är fiender självklart, tvärtom).

Du har ju rätt i det du skriver, jag såg det mer från ett individuellt perspektiv, dvs. alla människor har ett lika värde, I varje fall från den dagen man föds. Därför kan jag i samma andetag både gilla och ogilla exempelvis Trump. Jag kan inte ännu uttala mig om Biden för jag har noll koll på honom, trots att han ändå verkar en slipad politiker efter sina 47 år i den grenen. Biden kan ju bli en störtskön president men likväl också bara en broiler, så jag sitter tyst i båten.

Att Trump är en ickepolitiker märks tydligt sättet han hanterar media och andra frågor. Man skulle kunna kalla honom en vanlig tjomme från gatan som tack vare sin attityd blev president. Sedan kan jag förstå att han är både älskad och hatad, men han hade kanske vunnit på att tona ner lite. Vi får helt enkelt köpa grisen i säcken och se hur Biden förvaltar ledarskapet, förhoppningsvis på ett mer enande sätt. Troligen får vi nog ändå förvänta oss en första kvinna som president i USA.
Medlem
Hexen666s avatar
Ännu en relevant poäng från Tim Pool:

Citat:
Isn't it funny how these states could count millions of ballots but then all of a sudden had to stop to spend three days counting thousands

Yep, funny indeed

Om man inte ser att det pågår uppenbart skumrask är man blind, döv och dum. Demokratiska principer och valintegritet är långt viktigare än någon enskild presidentkandidat. Jag är Trumpsupporter men jag bryr mig mer om att valet faktiskt går rätt till. Accepterar till 100% att Biden vinner, bara han gör det legitimt!!! Vilket det finns ärliga frågetecken kring! Det måste gå till SCOTUS!
2020-11-06, 16:09
Medlem
Trump vann Pennsylvanina med 40000 röster 2016.
Vad klagar de över egentligen?!
2020-11-06, 16:09
Medlem
Kan vi kolla upp om ett fanns någon skadeglädje från alt right tomtarna 2016 eller om de hanterade vinsten med värdighet?
Det är väl trevligt om det betalas med samma mynt nu.
2020-11-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Alltså 6.7 miljoner, svårt att se att han ska gå till 25000 från en sådan ledning.
He he
Du är uppmärksam.
2020-11-06, 16:11
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ja det tyckte jag, men jag gillade det inte. Kunde då inte förstå att Amerikaner ville ha en psykopat som deras ledare, vilket han också visat sig vara.

Och nu har de valt en annan psykopat som ledare. Ännu värre, Joe Biden är en korrupt psykopat.
https://www.youtube.com/watch?v=ry6x-N8IVb0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in