2020-11-06, 16:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kan vi kolla upp om ett fanns någon skadeglädje från alt right tomtarna 2016 eller om de hanterade vinsten med värdighet?
Det är väl trevligt om det betalas med samma mynt nu.

Precis! så mao så bör alt-right gå ut o mörda, misshandla och slå sönder! precis som demokraterna!
2020-11-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Finns det någon möjlighet att vi kan ge Trump asyl i Sverige så han kan göra Sweden Great Again?
Nja då gör nog en somalisk fåraherde mindre skada för Sverige så han nekas nog. Frågetecken, kan Trump försörja sig på hederligt arbete och har han ett rent förflutet och inte varit åtalad?
Tror det är bäst han inte ens tänker tanken på att söka sig till något annat land kan ju bli svårt att återvända.
Men varför spekulera än så är han ju president.
2020-11-06, 16:13
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
lol. Arbetsrätt, miniminlön, sjukvård för alla, skattereform, Ökade skolkostnade, Miljlöförgiftning i Flint, Fracking, Växthuseffekten, Covid-åtgärder, ta bort gerrymandering etc etc etc. Är amerikanska vänsterns sakfrågor som dom pushat för.

Trump i varje debatt: "Mig, mig, mig, mig".

Fortsätta sticka huvudet i sanden.
Jag tycker vänstern har varit rätt duktiga att konsekvent undvika deras klassiska kärnpunkter under Trumps tid som president. Allt fokus har varit "orange man bad", att han är rasist, sexist, psykopat, vetenskapsförnekare. Alla motståndare ska skrikas ner och censureras. Ingen substans överhuvudtaget utan en ständig ström av irrationellt hat och en massa identitetspolitik. Typ som F! här hemma fast värre. Hur det ens är möjligt.

Vänstern i västvärlden, och i USA i synnerhet, har gått fullständigt bananas. Det finns ett fåtal som kan diskutera sakpolitik, typ folk som Kyle Kulinski, men även han är rätt extrem ibland. Dom demokrater som vill föra vettiga samtal och inte gå åt extremen syns inte så mycket. Tim Pool är ett bra exempel på en vettig liberal som tvingats gå över till team Trump pga vänsterns vanvett.
2020-11-06, 16:14
Medlem
Det är tydligt att Biden inte helt 100% i huvudet. Inget personligt, hans kognitiva förmåga är tydligt inte vad det varit. Ser man till pondus, kognitiv förmåga samt stamina så är Trump överlägsen. Har väldigt svårt att se Biden kunna ställa upp i omval exempelvis. Likaså så är det krävande schemat som POTUS väldigt utmanande, se bara på Obama som exempel, man åldras väldigt fort som president. Du har möten, media,resor + miljoner andra uppgifter dagligen. Sena kvällar, tidiga mornar etc. För min del känns Biden väldigt skör. De personer som röstat på Biden bör också vara införstådda att hans ryska och kinesiska motparter är intelligenta, slipade människor med pondus. Se bara på Putin. Nu pratar jag om personen Biden som president, inte politiken. Så ni Biden-förespråkare, egga inte upp er för myckt. Det är som sagt en oerhörd skör och svag president som är på väg att inta Vita Huset. Vi får som sagt se vad som händer, men att Biden varit osynlig under kampanjandet är säkerligen en strategi då varje gång han intar scenen så verkar det kognitiva inte vara med på noterna.

https://www.youtube.com/watch?v=HPr28nAuaaQ
2020-11-06, 16:15
Medlem
crisscrosss avatar
Nu är det bara en fråga om när det första mediabolaget ska utse Biden till ny president. Handlar nog bara om timmar.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Tack. LOL, jag lovar jag kallar aldrig folk för ens åsikt. Jag är säker på mig själv och min åsikt så det ger mig inget att sätta mig på någon annan med annorlunda liv, erfarenheter och åsikt. Jag lägger mig i Nietzsches armar när han menar att man även kan lyssna på sina fiender för även där kan man lära sig något. (Nu menar jag inte att vi är fiender självklart, tvärtom).

Du har ju rätt i det du skriver, jag såg det mer från ett individuellt perspektiv, dvs. alla människor har ett lika värde, I varje fall från den dagen man föds. Därför kan jag i samma andetag både gilla och ogilla exempelvis Trump. Jag kan inte ännu uttala mig om Biden för jag har noll koll på honom, trots att han ändå verkar en slipad politiker efter sina 47 år i den grenen. Biden kan ju bli en störtskön president men likväl också bara en broiler, så jag sitter tyst i båten.

Att Trump är en ickepolitiker märks tydligt sättet han hanterar media och andra frågor. Man skulle kunna kalla honom en vanlig tjomme från gatan som tack vare sin attityd blev president. Sedan kan jag förstå att han är både älskad och hatad, men han hade kanske vunnit på att tona ner lite. Vi får helt enkelt köpa grisen i säcken och se hur Biden förvaltar ledarskapet, förhoppningsvis på ett mer enande sätt. Troligen får vi nog ändå förvänta oss en första kvinna som president i USA.

Jag tror Biden kommer att vara en politiker som vi lär glömma bort, han lär bli den där presidenten som alla enbart mins för att han slog Trump år 2020, men utöver det så lär han aldrig kommas ihåg eller ens skapa djupa debatter på akademiska plan.
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Bara gratulera Biden! Nu är det äntligen över, ikväll/inatt kommer vi se en ny president.

Helt korrekt. Det går inte att säga så mycket mer än så. Biden kommer bli USA:s nästa president och samtidigt kommer landet få sin första kvinnliga vicepresident någonsin. Detta är ett stycke historia.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Med dom quotsen och länken som stöd till att valfusk inte inträffat är skrämmande. Jävlar vad knullad i huvudet du är. När den demokratiska processen blivit störd ska den utredas, inte hedras.

Var dessa 2 herrar på plats och höll koll på alla balots, på alla ställen samtidigt?

Ditt motargument till valfusk är nog de mest korkade jag sett. Sug kuk
Det finns ingen i hela världen som måste bevisa att valfusk inte har förekommit.
2020-11-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ett dygn senare. Det sket sig med att tippa Georgia, men det var många postrøster.
Är det helt färdigt där verkligen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Utåt på valdebatter ja. Vem står bakom honom VP? En vänsterextremist som tror hon är utsatt för strukturell rasism samtidigt som hon snart är VP. Varje tillfälle när demokarter får styra så sliter det sönder en liten bit av USA, på samma sätt som det slitit sönder en liten bit av Sverige när vänsterliberala fått påverka. Det slutar med att andelen latinamerikaner och andra invandrare från muslimska länder eller Afrika är så många, att demokraterna till slut vinner varje val på samma sätt som sossarna styrt Sverige. Sedan är landet där vi är. Det är vad man får med de.

Det enda som är vänster är typ att de accepterar hbtq-människors rättigheter. USA har inget socialt skyddsnät whatsover. Det är var man för sig själv vilket är totalt motsatsen från vänsterpolitik.
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Biden lär ta dra ifrån ytterligare i Pennsylvania när de sista rösterna läggs där?

Ja, det är ungefär 162.000 valsedlar kvar att räkna.
2020-11-06, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nu är det bara en fråga om när det första mediabolaget ska utse Biden till ny president. Handlar nog bara om timmar.
Som igår när du sa samma sak. Några timmar... Snarare några år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in