Citat:
Ursprungligen postat av
James-Michael-Michaels
lol. Arbetsrätt, miniminlön, sjukvård för alla, skattereform, Ökade skolkostnade, Miljlöförgiftning i Flint, Fracking, Växthuseffekten, Covid-åtgärder, ta bort gerrymandering etc etc etc. Är amerikanska vänsterns sakfrågor som dom pushat för.
Trump i varje debatt: "Mig, mig, mig, mig".
Fortsätta sticka huvudet i sanden.
Jag tycker vänstern har varit rätt duktiga att konsekvent undvika deras klassiska kärnpunkter under Trumps tid som president. Allt fokus har varit "orange man bad", att han är rasist, sexist, psykopat, vetenskapsförnekare. Alla motståndare ska skrikas ner och censureras. Ingen substans överhuvudtaget utan en ständig ström av irrationellt hat och en massa identitetspolitik. Typ som F! här hemma fast värre. Hur det ens är möjligt.
Vänstern i västvärlden, och i USA i synnerhet, har gått fullständigt bananas. Det finns ett fåtal som kan diskutera sakpolitik, typ folk som Kyle Kulinski, men även han är rätt extrem ibland. Dom demokrater som vill föra vettiga samtal och inte gå åt extremen syns inte så mycket. Tim Pool är ett bra exempel på en vettig liberal som tvingats gå över till team Trump pga vänsterns vanvett.