2020-11-06, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ställer mig extremt tveksam till att domarna skulle rösta till Trumps fördel. Det garanterar i så fall att demokraterna utökar domstolen nästa gång de kommer till makten, vilket minskar nuvarande domares makt. Tor absolut inte det ligger i deras intressen.
Lycka till. Demokraterna lär inte vinna senaten på bra länge för att kunna "pack the court". Tror det t.o.m. krävs att hela kongressen är med på det, alltså både huset och senaten. Dessutom kan presidenten ge sitt veto mot ett sådant förslag.

Demokraterna behöver alltså ha senaten, huset och presidentposten för att kunna göra något sådant. Och handlar det om ett tillägg i konstitutionen behövs 2/3 i båda kammarna.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
TVkanaler utser inte presidenter.

Jodå. Den här gången gör dom det.
Biden ska så klart utropa sig till vinnare innan Rudy Giuliani kommer kasta den största skitmackan i världshistorien i gubbens ansikte.

We got this. 👌
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
TVkanaler utser inte presidenter.

Självklart. Men du vet nog vad jag menar. TV-kanalerna där är mycket inflytelserika i narrativet.
2020-11-06, 13:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump har djupt kristne Pence bredvid sig. Grymt lojal. Trump har bytt ut alla illojala och har bu ett tight gäng bakom sig.
Driver Trump något till HD har han hela partiet bakom sig.
Jag är väldigt förtjust i Mike och hade helst sett honom som president, men det blir kanske en annan gång.

Flera kristna har profeterat (tidigare) om att Herren ska "rycka till sig valet med list", vi får se hur det blir med det... "Ondahamstern" påpekade att detta faktiskt kan sluta med att Biden blir president och Pence vice... Och Biden är inte direkt kry. Det vore skoj om Pence blev president genom Herrens försyn.
2020-11-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
det är siffrorna 138.000-0 som är suspekta... kvitta väl om trump rekommenderat folk gå till vallokalen eller ej... av 138.000 människor måste ett helt gäng med trump röstare haft förhinder på valdagen o tvingats poströsta... jag tvingas tex som svensk nästan alltid förtidsrösta då mitt jobb ligger i norge.. så siffran 0 för Trump tyder på att ALLA de 138.000 biden rösterna är fusk
De 138 000 rösterna var inte fusk.

https://edition.cnn.com/2020/11/04/tech/false-michigan-election-map/index.html

https://twitter.com/DecisionDeskHQ/status/1324059542343294976
2020-11-06, 13:35
Medlem
I-van-Toers avatar
Om man för en sekund tar siffrorna i Wisconsin, Michigan och Pennsylvania som riktiga så har ju hundratusentals människor i rostbältet "flip-floppa" sig igenom ännu ett val. Från Bush den äldre (R), Clinton (D), Bush Jr. (R), Obama (D), Trump (R) och nu Biden (D). Då förtjänar de ta mig fan allt tråkigt och hemskt som inträffat i detta område med nedläggningar, varsel, utmätningar av egendom samt resterande kaos depression. Tror de på allvar att globalisten Biden kommer att återföra förlorade industrier och arbetstillfällen?
2020-11-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att ACB älskar konstitutionen mer än sin egen familj, så hon lär garanterat inte försöka kuppa fram en Trump seger om det på något sätt lyckas komma till SCOTUS. Kavanaugh och Gorush (stavning?) vet jag inte hur de ställer sig. Sen är det ju sen tidigare en GOP domare som är känd för att inte alltid rösta enligt partilinjen, så han lär heller inte kuppa fram en Trump seger. Detta är ju sagt med reservation för att Trumpkampanjen ev. lyckas producera fram konkreta bevis.
Helt rätt.

När man väl är tillsatt i SCOTUS på livstid tenderar partilojalitet att försvinna. Även republikanska domare som nått den nivån är skickliga jurister som tror på lagen över allt annat.
Medlem
vators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Biden har mer likheter med mussolini än vad Trump har.
Mussolini älskade krig. Trump ratar krig. Biden röstar JA till krig.

Bara påminner dig bara

Åh fan, så USA ligger inte i några krig längre? Glada nyheter!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är väldigt förtjust i Mike och hade helst sett honom som president, men det blir kanske en annan gång.

Flera kristna har profeterat (tidigare) om att Herren ska "rycka till sig valet med list", vi får se hur det blir med det... "Ondahamstern" påpekade att detta faktiskt kan sluta med att Biden blir president och Pence vice... Och Biden är inte direkt kry. Det vore skoj om Pence blev president genom Herrens försyn.

Och om Herren inte rycker till sig valet så vet vi att de kristna du talar om är falska profeter. Bibeln varnar för falska profeter.
2020-11-06, 13:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Räkningen är inte ens klar. Jag tror inte Trump och hans grabbar skulle uttala sig som dom gör om dom inte har nåt på fötterna. Men jag vet att många gått på medias myt om att Trump är totalt galen.

När det gäller Trump behöver du inte följa några medier. Du har twitter, presskonferenser och annat att dra dina slutsatser ifrån. Det är så komiskt med detta om "media" hela tiden.

Förklara gärna hur påstådda valfusk gått till. Hur har de gått till väga i t.ex. Georgia med en republikansk guvernör, med ett postverk som en vän till Trump svarar för?
2020-11-06, 13:37
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
det är siffrorna 138.000-0 som är suspekta... kvitta väl om trump rekommenderat folk gå till vallokalen eller ej... av 138.000 människor måste ett helt gäng med trump röstare haft förhinder på valdagen o tvingats poströsta... jag tvingas tex som svensk nästan alltid förtidsrösta då mitt jobb ligger i norge.. så siffran 0 för Trump tyder på att ALLA de 138.000 biden rösterna är fusk

Ja, dom är ju jättesuspekta. Tills man drar ut huvudet ur Trumps röv och tar reda på att dom rösterna a) handlade om en extra nolla som råkade hamna på en inofficiell räkning, och b) upptäcktes och korrigerades inom en halvtimme.
2020-11-06, 13:38
Medlem
Ja jävlar vad alla i CNN-studion är skitnödiga nu, det enda de upprepar hela tiden de senaste timmarna är att det inte finns några bevis på valfusk, "there's no evidence" "not true" "a complete lie" osvosv. Hur FAN vet dom att det inte är sant att det skett valfusk? Är utredningen klar redan eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in