2020-11-06, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fox har ju called AZ för Biden.

Om FOX call GA eller PA (kan ske ganska snart) för Biden så blir det i princip Trumps favoritkanal som utser Biden till President.

TVkanaler utser inte presidenter.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Faktum kvarstår dock. Det var 10 feet och blev 6 feet.

Och Trumps team stod och skrek att deras valobservatörer inte ens fick komma in i lokalerna. När man kollade det, och sedan sa att det är flera Republikanska observatörer på plats, då vägrade man svara på frågor och flydde in i en van. Haha.

Varför fick han inte komma närmre än 15 fot då?

Och vad säger dig avståndet 105 fot? Läser du en namnteckning på det avståndet?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Flera delstater har gått in i en compact där man ger alla sina elektorsröster till den kandidat som vinner popular vote nationellt.

Just nu har man 196 elektorsröster. Om eller när man når 270 börjar arrangemanget gälla.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Popular_Vote_Interstate_Compact

Senast att ansluta sig är Colorado

https://www.cpr.org/2020/11/04/colorado-will-join-the-national-popular-vote-compact-proposition-113/

Det blir ju bra om vi inför samma sak i Sverige respektive EU, då kan Stockholm/Göteborg/Malmö få absolut makt över resten av landet och Tyskland/Frankrike (+ev Italien/Spanien) total makt över EU. Det vore väl på tiden och oerhört uppskattat. Lite som S alltid ser till att behålla makten oavsett vad. Spanjorerna är ju bättre än finnarna på massaved från gran i lappmark, så klart att de skall få bestämma över detta.

Tanken bakom nuvarande system i USA, som ju ändå är en federation av delstater, är att även de mindre staterna skall kunna vara säkra på någon form av inflytande i densamma. Om/När CA och några till stora börjar bestämma över hela USA så kommer rätt många medborgare att bli överraskade i vart fall. Konstitutionen är smart skriven som den är med flera balanspunkter för att undvika "absolut" makt, valsystemet inte helt fel heller.
2020-11-06, 13:31
Medlem
mjohan84s avatar
Här har vi en till ”valräknare” som fuskar

https://www.instagram.com/p/CHNmKm0AU4a/?igshid=199rdm903xs8r
Bannlyst
Man märker att biden spelar för att inte förlora medan Trump spelar för att vinna.
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ställer mig extremt tveksam till att domarna skulle rösta till Trumps fördel. Det garanterar i så fall att demokraterna utökar domstolen nästa gång de kommer till makten, vilket minskar nuvarande domares makt. Tor absolut inte det ligger i deras intressen.

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att ACB älskar konstitutionen mer än sin egen familj, så hon lär garanterat inte försöka kuppa fram en Trump seger om det på något sätt lyckas komma till SCOTUS. Kavanaugh och Gorush (stavning?) vet jag inte hur de ställer sig. Sen är det ju sen tidigare en GOP domare som är känd för att inte alltid rösta enligt partilinjen, så han lär heller inte kuppa fram en Trump seger. Detta är ju sagt med reservation för att Trumpkampanjen ev. lyckas producera fram konkreta bevis.
2020-11-06, 13:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Konstaterad påverkan från Ryssland? Alltså, det där har debunkats så jävla hårt under en lång tid nu. Inte ens de mest inbitne liberala nyhetsankare i USA tror på det där längre. Utredning på två år hittade ingenting. Det finns, objektivt sätt, absolut noll och ingenting som pekar på att Ryssland skulle ha hjälpt Trump till vita huset. Det är skrämmande att så många fortfarande tror på det där. Nu får ni ta mig fan ge er.

Så du menar att utredningarna inte kom fram till att Ryssland försökt påverka valet 2016? Ooookej.

Gillar f ö presskonferensen i Helsingfors, när Trump står som en liten skolpojke bredvid Putin och ba "jag frågade om Ryssland lagt sig i valet, men Putin sa att det bara var hittepå".
2020-11-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Mindre än hälften av Bidens röster är legitima. De har ju tryckt upp miljontals extra, falska sedlar. DHS har gjort en stingoperation: bara 48%. Tror det här är 5:e gången jag säger det till dig? Du måste lida av någon hjärnskada vafan? nu får du fan bläda själva till länkarna.
Är så fallet så är ju Trumps seger solklar, ja om han nu kan lägga fram dom tydligen vattentäta bevisen för valfusk som det ju handlar om om miljoner falska röstsedlar registrerats.
Vad säger egentligen länkar om dom inte håller i bevis.
Och ingen normalt tänkande person tror på att över hälften (för stunden c:a 35 miljoner?) röstsedlar till Bidens favör är ogiltiga eller förfalskade. Gör du verkligen det? På allvar?
2020-11-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Noterar ett misstänkt antal gamla Flashbackkonton från 2005-2015 som tycks ha vaknat till liv precis lagom till Valnatten...
Gissningvis är det ett organiserad attack mot Trump där ett antal individer delar på konton som dom tagit från en lista med gamla hackade konton.
Precis, fusket mot Trump planerades redan då...
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Du är ett exempel på hackade konton som delas av flera användare vars enda syfte är att tala illa om Trump, detta bevisas av din posthistorik.
Ännu en dåre vars konspirationsteorier stämmer så väl med trumps

Grattis BIDEN till ett fint, rent o skönt val, USA mot nya härliga tider efter pedofilens maktmissbruk
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fox har ju called AZ för Biden.

Om FOX call GA eller PA (kan ske ganska snart) för Biden så blir det i princip Trumps favoritkanal som utser Biden till President.

Nevada är i stort sett bekräftat, Biden har dragit ifrån ytterligare i både Clark och Wahoe County, Trump behöver öka med 5 respektive 10 procentenheter i bägge counties för att ens vinna den staten nu och det är mindre än 20% kvar att räkna
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag vet inte på bilder om dem älskar varann.
Frågan är då varför hon inte dragit mycket tidigare.
Kanske har det lockat så mycket att vara president hustru.

Hon kanske tom rösta biden vem vet.

I USA håller man tvåsamheten extremt högt och en first lady är ett måste för en president. OM det är så att hon velat lämna har hon förmodligen blivit utsatt för enorm press för att stanna. Men nu när världens sämste förlorare åker ut sätter jag mina stålar på att hon drar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in