2020-11-06, 13:10
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Republikanerna och Donald fuskade till segern framför Hillary med ryssarnas hjälp 2016 så lika leka bäst!

Källa på det?
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nu vill vissa stater att i framtiden ska alla delstatens elektorer rösta på den kandidat som får flest röster nationellt istället för det system som råder nu

https://live.aftonbladet.se/usa-val-...te-d.yCCw63pD_

Effekten blir då att presidentkandidaterna bara kommer besöka de mest folkrika städerna, så som Kalifornien och new York, medan de som stödjer förslaget, exempelvis Colorado, menar att deras delstater redan ignoreras i det nuvarande röstsystemet.

Låter som Demokraterna redan nu planerar att eigga nästa val så det gynnar dem eftersom California och New York mestadels styrs av just Demokrater. Alltså ska bara 2 stater indirekt diktera hur hela usa ska styras 🤔

Låter lite som korruption och diktatur i mina öron!

Är det detta ni Bidenrunkare vill ha?

Aha, så dom vill alltså ha ett system där den som får flest röster blir president? Ologiskt Det hade varit jobbigt för Trump 2016 kan man ju säga.
Bannlyst
Citat:
Globalismen.

Ok. Men vad är det för någonting bra med den då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du menar vem som har "vinst" i denna första rösträkningsomgång. Inte det slutliga resultatet. Det var egentligen det enda jag ville påpeka. Jag bryr mig inte om den typen av data då den är irrelevant för slutresultatet.

"First we take Arizona ... Then we take Berlin!"

Detta är inte över.

Nej, nyfiken på hur oddsen ser ut hos bettingfirmorna. Håller inte koll på sånt.

Inte över än nej .. men snart verkar det som.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är anledningen till att oddset på Kamala sjunker. Om det blir en utdragen process ökar hennes chans att bli nästa president.

Vart hittar du det oddset?
2020-11-06, 13:11
Medlem
Hexen666s avatar
Jonas Nilsson tar upp 4 relevanta punkter som bör granskas vidare:

1. Fler är registrerade för att rösta än vad det finns röstberättigade
2. Döda har röstat
3. Sena brevröster får en tidigarelagd datering
4. Republikaner fick inte observera räkningen av röster

Sedan har vi den statistiska anomalin med 100K+ röster som dimper ned vid 4 tiden på morgonen där 100% går till Biden. Träffsäkra memes med det lägliga hacket i kurvan till Bidens fördel sprids nu.

Det finns absolut tillräckligt starka misstankar för att ta det hela till SCOTUS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Edit
Om det blir så kommer ett nytt inbördeskrig att inträffa. Inte en chans att över 40 stater kommer att låta sig styras av Kalifornien, New York, Texas och några andra. Södern och mellan-America kommer att löpa amok, och de har vapen.

Jag tycker att konstitutionen är det bästa systemet någonsin. Inte perfekt på långa vägar. Det är inga system. Men det är ett bra system då olika lagar gäller i olika stater.
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Globalismen.
Har du källor som styrker det du påstår?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Ja och det är ju det som det inte finns enligt samtliga experter jag hört. Även Republikanska state attorneys.
Räkningen är inte ens klar. Jag tror inte Trump och hans grabbar skulle uttala sig som dom gör om dom inte har nåt på fötterna. Men jag vet att många gått på medias myt om att Trump är totalt galen.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Ja, den som hävdar röstfusk i Georgia får en fruktansvärt stor konspiration som man måste tro på för att det ska stämma, speciellt när det kommer till poströsterna som hanterats av USPS som ju sedan inte allt för långt bak i tiden är styrt av en av Trump tillsatt chef.

USPS är en notorisk röstfuskare sedan många val tillbaka. Detta har redan bevisats i rätten så det finns tidigare domar. Nu samlas ju bevis på hög, det kommer finnas enorma mängder. Sen får man ju titta på om republikanska observatörer varit på plats eller ej. Det finns en stor laddning röstsedlar från Georgia som "dök upp" mitt i natten osv.

Föreslår att ingen av oss går in i djuplodade analyser kring vilka bevis och hur dessa skall hanteras eller dömas. Tills vi är där. Kommer finnas gott om tid att diskutera detta då, med bättre underlag som säkerligen kommer göras publika när de lämnas in.
Glöm inte Trump har pratat om detta i många månader. Rudy Giuliani mfl har förberett för denna händelse i flera år.

Det finns definitivt en plan som man arbetar efter. Det gäller där att vinna valet.
2020-11-06, 13:12
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah. Jag tror du har rätt. Michigan svängt över då. Jag ber om ursäkt att jag kallade dig lögnare.

I typ alla stater står det still. Det är bara i GA det rör något på sig. Jag trodde vi skulle få en uppdatering från PA under natten med det är 6h sedan nu. Det här är en bra sajt:

https://alex.github.io/nyt-2020-election-scraper/battleground-state-changes.html
PA har ju gått ut med att de ska fortsätta räkna röster, även dom som kommer in på fredag utan poststämpel. Så där får man nog vänta ett tag.
2020-11-06, 13:12
Bannlyst
Amish och Native Indians for Trump

https://www.youtube.com/watch?v=4mQmUTKZCBk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in