2020-11-06, 13:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
När dom säger att både demokrater och republikaner observerar vad menas med det. Att det finns några stycken av varje i rösträkningslokalen eller att varje röst kontrolleras av respektive grupp? Hur vet man vem som är republikan och demokrat? Är det anställda på båda sidor eller de som beställt hem och registrerat sig som en och sagt att de är demokrat eller republikan?

Varje sida har valobservatörer på plats i lokalerna, alltså inte rösträknare utan personer som observerar processen.
2020-11-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
HA! Det är "klimatkrisen" du tänker på.

Du har bestämt dig på förhand att den är verklig och den kräver åtgärder som slår USA och Europa ned i backen så att det blir grön diktatur här eller iallafall hårda försök till hög beskattning på energi och detta helt i onödan.

Du vill ha ett tråkigt USA och Europa i misär pga fantomhotet "klimatkrisen" och gärna diktatur. Ingen ska få säga emot öppet.

Brinn i helvetet, din kommunistfitta!

Ah, en alla som inte tycker att bränna oändliga mängder olja är bra är en kommunist-person. Klimatkrisen behöver enligt mig inte leda till några större förluster i produktivitet i väst ens över det korta perspektivet och speciellt inte över det långa då vi redan idag har möjlighet att producera el och energi billigare med förnybara energiformer än med olja och gas. Det är ändå bara en tidsfråga innan vi slår över däråt. Obs kärnkraft är ett bra alternativ också.

Och kommunismen har jag inget till övers för då det bevisats att det inte är ett fungerande statsskick. Öppna samhällen som bryr sig om sina medborgare och har ett fungerande utbyte med övriga länder i den fria världen är det som jag vill ha.

Nu är vi dock ruskigt OT så om du inte vill prata val så lämnar vi det här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Oavsett ska det antikristliga gänget med det globala systemet få sig en match!

... Och slutet tillhör Gud!

Trump har djupt kristne Pence bredvid sig. Grymt lojal. Trump har bytt ut alla illojala och har bu ett tight gäng bakom sig.
Driver Trump något till HD har han hela partiet bakom sig.
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vi som följt Trump genom åren vet att detta kommer att hamna hos HD. Med 3 domare som Trump själv tillsatt förstår alla hur det här kommer att sluta.😄

Ställer mig extremt tveksam till att domarna skulle rösta till Trumps fördel. Det garanterar i så fall att demokraterna utökar domstolen nästa gång de kommer till makten, vilket minskar nuvarande domares makt. Tor absolut inte det ligger i deras intressen.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bara för att hålla oss till sanningen.

https://www.phillymag.com/news/2020/11/05/election-watchers-philadelphia-vote-count/

Faktum kvarstår dock. Det var 10 feet och blev 6 feet.

Och Trumps team stod och skrek att deras valobservatörer inte ens fick komma in i lokalerna. När man kollade det, och sedan sa att det är flera Republikanska observatörer på plats, då vägrade man svara på frågor och flydde in i en van. Haha.
2020-11-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Förstår att man kanske gillar demokraterna men att vara glad över att Biden vinner är lite udda. Det är lite som att ge makten till Torsten flink och säga att nu kommer alla orättvisor försvinna.

Jag tror att hans kompetens att leda ett land som USA väger betydligt tyngre än Donald Trumps. Jag tror också att han är mer benägen att kompromissa och ta hänsyn till vad även motståndarlägret har att komma med. Det kommer finnas oenigheter, givetvis, men tror knappast att det blir som det kaos vi sett hittills.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Kamala Harris borde vara dubbelt diskvalficerad ändå finns det risk att hon sitter som president inom bara ett par månader

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/10/30/watch-kamala-harris-introduced-as-next-president-of-the-united-states-during-texas-campaign-event/

Ptja, hon blir introducerat som nästa POTUS i detta klipp. Tror väl vänstern har svårt att hålla sin lycka inne. Inge pokerface här inte .
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det är ett tydligt tecken på att folk har röstat emot Trump och inte för någon annan (även om det kommer automatiskt). Då blir det så att man vinner presidentposten men inte senaten i många delstater.

Jo, det är mycket möjligt, men den stora skillnaden här mellan vanliga stater och swing states är ändå anmärkningsvärd.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump har djupt kristne Pence bredvid sig. Grymt lojal. Trump har bytt ut alla illojala och har bu ett tight gäng bakom sig.
Driver Trump något till HD har han hela partiet bakom sig.

Klart han har det. Republikanska partiet har visat att dom saknar ryggrad.
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Observatörerna är inte rösträknare. Eftersom det är en demokrati så får personer kontrollera att rösträknarna gör rätt. Vad är svårt här?

Jag frågar om vilka som är observatörer och hur det plockas in. Vem som helst får knappast stå där och stirra för då skulle det vara tusentals i varje röstlokal. Man säger ju att rösträknarna observeras av en från varje parti och då undrar jag hur. Står de mitt på golvet bland hundratals rösträknare, hur många är de osv

Du säger att det är enkelt så då vet ju du och kan informera mig.
Vilka observerar
Hur många är de
Står de bakom ryggen på rösträknarna eller är det ex 1 från varje parti i lokalen.
Är det anställda i respektive parti som observerar
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Postmästaren för USPS, Louis DeJoy, är tillsatt av Trump och är en av hans allierade. Under hans ledning har USPS slarvat bort och misslyckats med att leverera upp emot 300.000 röstsedlar, och ignorerat en federal domares begäran om att leta reda på dem i tid.

Förstår att du inte har insikt i USAs postsystem eller de som jobbar där. Räcker så.
2020-11-06, 13:28
Medlem
Trump har utan tvekan vunnit valet, detta är en bluff.
Skulle inte förvåna mig om mellan 20-60% av de som röstat på demokraterna inte ens vet varför de gjorde det. Som inte skulle kunna motivera sitt beslut om de fick en fråga på rak arm. De har röstat på honom för att de styrts av media, kändisar och vad andra säger. Precis som i Sverige. Människor utan en vision, människor som är helt oinsatta och inte begriper sig på vad detta leder till på lång sikt.
Detta är inte demokrati, det är en bluff. Idioter har röstat fram Biden, de vet inte ens varför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in