2020-11-06, 12:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Läste just en artikel från oktober där det stod att representanthuset väljer president bland de tre presidentkandidaterns med flest röster, och sedan gör senaten samma sak med kandidaterna till vice. Det skulle då alltså inte kunna bli den dynamiska duon Biden - Trump.

Däremot skulle det kunna bli, beroende på utfall i kamrarna, Biden - Pence eller Trump - Harris.

Då huset och senaten inte byts ut fören i januari så skulle det bli Biden - Pence vilket jag har suttit och hoppats på just för att det vore det mest komiska resultatet
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag tycker att det är helt psykotiskt. Det värsta jag har hört talas om i Sverige de senaste 15 åren, är demonstrationer där det oftast är vänstern som står för våldet. I USA hade vi Charlottesville där en person dog. Hur många dog i protesterna angående Floyd, som tydligt gjorde kraftigt motstånd och dog av en drogöverdos.

Alla de som kallas för nazister är bara helt vanliga konservativa som inte vill prata nedlåtande mot svarta. De ser inte de som offer, även om de flesta anser att deras skolor borde bli bättre, och att polisen i väldigt enstaka fall gör saker de inte borde. Men att ta några fall och sedan sprida ut att polisen för ett krig mot svarta är bara patetiskt, och oerhört ohederligt, vilket bara splittrar USA. Jag kan garantera att de flesta svarta som hatar vita, vilket det finns många av, gör det pga vad de har hört från CNN och annan fake news-media.

Min största önskan just nu är att västvärlen skulle kunnat enas i vissa frågor, eller åtminstone en ömsesidig respekt, där religion, patriotism och kärnfamiljen vore det centrala. Jag vet att dessa tre saker gör människor lyckliga och ger en känsla a gemenskap. Jag vill verkligen att kvinnor ska sluta dra paraleller mellan Trump och hat mot kvinnor. Har har utsett många av dem till väldigt viktiga poster. Konservativa anser att kvinnor har fått en gåva som ingen man har, och vi vill bara att ni ska utnyttja denna välsignelse så att vi alla kan bilda lyckliga familjer.
Snälla jag ber er. Låt inte ert hat mot Trump göra er blinda.

Globalismen och karriärpoliker är lika negativt för konservativa som det är för vänstern. I varje fall i det långa loppet. Om ditt enda mål är att få bort Trump, även om en karriar-politer som Biden tar plats, så jag jag ingen vinst för någon, förutom alla de som hatar Trump...

Ja. Massmedia hetsar mot vita.

Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Vad sägs om när alla röster är räknade?

Man kan ha "hitta" säckar med 25 miljoner röster på Trump. Det betyder att principiellt kan Biden få avsluta sin presidenttid efter 2 veckor och Trump hoppa in igen. Vill du ha det så pass idiotiskt? Det får nog vara lite ordning tror jag nog.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Oavsett vem som än lyckas bli president, snarare än att vinna valet, kommer ingen av dem att SES som vinnare av ca 50% av folket. USA kommer att bli mer splittrat än någonsin, då dems kommer att köra identitetspolitik och hets mot vita till max.

Jag tror att det har fuskats, men har inga riktiga bevis. Men jag kommer att undersöka det väldigt noga de närmaste åren oavsett vem som blir president. Även om Trump skulle vinna är det fortfarande ett antiklimax. Att ha en president som vinner med en knapp marginal känns inte riktigt som en vinst. För vänstern betyder det säkert jättemycket om Biden vinner med en knapp marginal, då deras enda mål med politik är att få bort Trump. Inga åsikter, inga visions, bara hat.

Det är en väldigt sorglig utveckling väst går mot. Folk bryr sig inte längre om politik. Det enda som betyder något är etiketter, hudfärger, kön, sexualiteter och att vara emot nazister (som om inte det skulle vara en självklarhet).

Mja, hade det varit jämnare så kanske det hade blivit så. Men nu vinner Biden popular vote med nästan 4 miljoner röster. Så det är inget snack där.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Ni som läst på om.detta: skulle det då i nuvarande situation bli Biden som president och Trump som vice (hahaha), eller kan senaten bara välja vice bland vicekandidaterna så att det blev Biden - Pence?

Det skulle nog kunna bli Biden-Pence. Trump kommer nog att lämna politiken.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Frågor till tråden:

a) När tror ni att Biden utses till vinnare av en major TV-kanal?

Själv tror jag att det kommer att vara Pennsylvania som fäller avgörandet. Redan mitt på dagen ET (vid 18-tiden svensk tid) så kommer han leda i PA med mer än vad det finns röster kvar att räkna. Då lär Biden kunna koras.

b) Vilken kanal blir det?

Jag tror att det ironiska är att det blir Trumps favoritkanal Fox som gör det. De har ett rykte av att vara lite snabbare på hanen än CNN, som är mer "försiktig" med prognoser.

Fox var ju tidigt ute med Arizona så de är "tvungna" att bekänna Biden som president samma sekund de utser honom till segrare i Nevada. DET är ironi på högsta nivå indeed. Trump kommer få en hjärnblödning.
2020-11-06, 12:23
Medlem
Trump har tillsatt 3 domare i HD. Det kommer att bli " pay-back" om några veckor när de vänder valet ännu en gång.😀
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Frågor till tråden:

a) När tror ni att Biden utses till vinnare av en major TV-kanal?

Själv tror jag att det kommer att vara Pennsylvania som fäller avgörandet. Redan mitt på dagen ET (vid 18-tiden svensk tid) så kommer han leda i PA med mer än vad det finns röster kvar att räkna. Då lär Biden kunna koras.

b) Vilken kanal blir det?

Jag tror att det ironiska är att det blir Trumps favoritkanal Fox som gör det. De har ett rykte av att vara lite snabbare på hanen än CNN, som är mer "försiktig" med prognoser.

A När PA eller Nevada vinns.

B Fox
Medlem
Att folk fortsätter att envisas..

Jag själv vill att Trump ska sitta kvar i fyra år till men tyvärr så kommer Biden att ta över presidentskapet, oavsett om det avgörs i HD eller inte. Donald Trump har gått på en nitlott, folk röstar för att bli av med honom, inte för att man vill ha Biden som president.

Tappar Trump Både Georgia och Pennsylvania så kommer han erkänna sig besegrad, hans kamrater kommer att tala honom till ''rätta''.
Senast redigerad av karlenn 2020-11-06 kl. 12:26.
2020-11-06, 12:24
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag har också lekt med tanken. Hade lika gärna kunnat backfire'a rejält. Ett par hundra ur makteliten i DC väljer fram en president från ena partiet och en VP från andra. Sen ska de gemensamt "ta ansvar för landet".

Ingen paradseger för demokratin direkt.

Det kanske det skulle kunna blir trots allt. Vad annars kan ena landet? Senaten kommer inte släppa igenom ett skit. Biden kommer bli en lame duck i två år.
2020-11-06, 12:24
Medlem
Hexen666s avatar
Tim Pool ställer en relevant fråga:
Citat:
have we had any instance where mail ballot dumps were 100% republican or is this a thing only happening to democrats?
2020-11-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
AMerikanska folket fick nog, de ville äntligen ha en trygg, stabil o riktig president, inte en twittrande pedofil . Grattis BIDEN, världens bästa president!
Världens bästa president? Jag är inte democrat på något sätt, men det finns två demokratiska presidenter som jag tycker bra om. Den första var JFK (som hade räknats som konservativ om han hade levt idag), och Obama. Jag tyckte Obama var en karismatisk ledare. Däremot splittrade han USA med identitetspolitik. Men han var ändå 10 gånger bättre än Biden. Bill Clinton var också bättre. Den enda president jag kan komma på som var sämre än Biden, är Geroge W Bush, som tyvärr var en Republican.
2020-11-06, 12:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Man kan ha "hitta" säckar med 25 miljoner röster på Trump. Det betyder att principiellt kan Biden få avsluta sin presidenttid efter 2 veckor och Trump hoppa in igen. Vill du ha det så pass idiotiskt? Det får nog vara lite ordning tror jag nog.

Grejen är dock den att om dessa hypotetiska säckar hittas så spelar det ingen roll, de ha ett bäst före datum som löper ut snart och Biden ersätter inte Trump fören den 20:e Januari 2021.

Så skulle man hitta dessa röster så är det Trumps egna postmästargeneral som har dödat hans chanser att bli omvald då det var en halv miljon poströster som inte har levererats i tisdags, han (postmästargeneralen) ska få förklara sig under ed varför han inte har följt en domstolsorder från HD rörande detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in